1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503496 inlägg · 4187 ämnen
« · 389478 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Långt till match- el I brist på bröd-tråd
Paddan:

Det enda jag hört i det där är att Jesper har bett sin agent att börja snacka nytt kontrakt med MODO. Jag hoppas det är sant, för jag vill verkligen se honom i MODO:s third jersey nästa år.

Men det är ju som sagt ett rykte och skall väl tas med en stor nypa salt, som vanligt.

Poffa: Ojojoj, antingen kan de se in i framtiden, har gjort dåliga efterforskningar, eller så antog de kanske att alla spelare i Tre Kronor kommer från just DIF.

Undrar just hur korrekta de rykten är som säger att Damgaard har velat förlänga kontraktet med MoDo, men att klubben vill avvakta med kontraktsskrivandet. Kanske lika korrekt som de flesta rykten som råkar passera ens öron.

Paddan:

Jesper Damgaard kapten i MODO? Men kommentatorerna sa ju att han spelade i Malmö. Salle spelade för övrigt i DIF kan ju nämnas.

Frisco: På tal om Danmarks landslag så finns det i länktipset lite mer läsning om, bland annat, mannen som är lagkapten i både det Danska ishockeylandslaget och MoDo Hockey, Jesper Damgaard.

Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Nurå, är man värd en match mot er storhetsminigolfsdatorsexperter snart eller? Självklart så ska också NuMo och Björn VII ha chansen att utmana oss. Säg till eller skriv till när du känner dig mogen för uppgiften.

Björn VII:

Stora och dyra? Medelstora och prisvärda anser jag.
Kalkningsapparat? Nej, men däremot har jag fullt med vita mönster på både diskställ och diskbänk, förstår inte riktigt hur de uppkommer.

Vallin: Det behövs inte. Jag sa ju att jag skulle kontakta dom IGEN. :-)

Salle:

Ok... Jag har Com Hem. Vill du ha mitt medlemsnummer för att underlätta?

Vallin: NEJ!!! Du har ju inte ens varit saknad... Jag skall kontakta din Internetleverantör igen.

Äntligen tillbaka!

Om någon mot förmodan undrat vart jag hållit till den senaste tiden så har jag och min Internetleverantör haft skilda åsikter angående betalda/obetalda fakturor under en period.

Nu kan jag dock sitta här och skriva otrevliga dumheter igen.

scim:

Har du kalkningsapparat för dricksvattnet, o du man av stora och dyra maskiner?

scim: Och Lundmark avrundade det hela med att bästa dansk (en kvinna tydligen, av ändelsen -a att döma) var Jens Nilsson (pappa till Herr Nilsson, Pippis apa?) samt att svenskarna var godkända, trots lite rink- rost.....

Lumber Jack:

Ja, det här var ju till och med sämre än den där Åsa, tur att anläggningen har en muteknapp, ännu bättre att det finns andra kanaler.

Nej, nu ska jag ta och koka mig min första kopp Zoegas (så jag vet hur det som Björn kommer bjuda på när han flyttar upp till Umeå kommer smaka) och avnjuta den tillsammans med permiäravsnittet av Spielbergs senaste alster "Taken" som går på C+ om 10 minuter!

Sv: Foppa hoppas på elitseriespel..
Swordster:

Ok, om det är ett [k]minimi[/k]krav på kommunen kan jag ju åtminstone förstå tankegångarna, är det istället ett maximikrav så blir det ju genast svårare när kommunen redan beviljat sina 25%.

Frisco: 5-3 till Sverige. Henriksson?? i Sveriges mål katastrofalt dålig enligt rapporter.

Lumber Jack: Johan Danielsson står visst i Sveriges mål också.

Lumber Jack: Det är härligt när dom är påläst...

Frisco:

Tydligen är det en höjdarkommentator, Salomonsson från Djurgården, Malmöbacken Damgaard och 40 åring Tommy Sundin...

Sv: Damhockeyn får elitserie (Äntligen)
Frisco: Tja, de där damhockeyföreningarna kanske har förstått det där med att skära ner resekostnader och att kunna erbjuda publiken tillfälle till två spännande drabbningar lagen emellan under en och samma helg. Tyvärr verkar schemaläggarna av elitseriematcherna vara av rakt motsatt åsikt. Där verkar det som att man helst ska möta sina "lokalkonkurrenter" vid så publikmässigt ogynnsamma tidpunkter som möjligt. Antar att drömmen för de hade varit att skapa omgångar som spelas på måndagnätter eller något sånt.

Hmm, knepigt förresten att de där Kings inte är tilltänkta som en av deltagarna i damernas elitserie. 9 vunna matcher av nio möjliga och 131-11 i målskillnad duger inte, men däremot så får Örebro med 8 vinster av 13 möjliga och 51-50 i målskillnad en gratisplats. Kan ju iofs vara så att Kings inte vill vara med.

Frisco:

Och Sverige gör mål under den utvisningen. Davidsson via Hirsch och in i mål.

Paddan: 08.44 Faxe 2 minuter för hakning. Troligen feldömd.

Paddan: Hmm, en stängd serie. Tänk vilket ramaskri det kommer att bli...

Paddan: Intressant värre. Förslaget har även varit att lagen ska spela 2 matcher på en helg mot varandra (ex lördag Modo - Brynäs, söndag Modo - Brynäs). Precis som jag vill att det ska vara i elitserien en del helger.

Frisco: Det blir alltså en stängd elitserie med sex lag de första två åren och sen så kommer man att fylla på med lag som anses vara tillräckligt solida för att förtjäna en plats i finrummet, om jag förstått saken rätt.

Frisco: Hmm, undrar om de tycker att Morten Green är så dominant att han bara behöver EN kedjekamrat?

Paddan: Danmarks lag ser fortfarande lite tunt ut på stats.swehockey.se/

Frisco: Jäklar, så långt tänkte inte jag. Tur att det finns någon som har huvudet på skaft.

Poffa: Det är väl typiskt att en sån viktig match skall visas på SVT24. Jaja, jag får väl försöka ge mig till tåls till den oerhört spännande eftersändningen...

Björn VII: När man byggde IP i Sundsvall så var propportionerna 25% kommunen 25% EU och 50% privat finanasierat, Norrporten. När det gäller SA så tror jag också att man "fick" 25% från EU 15 millar Kommunen, 15 millar EU och 30 millar Timrå IK.

Så jag tror att kommunen måste gå in med 25% för att man skall få ut EU-pengarna...

Paddan:

Jag förstår inte vad de menar heller. Men det är väl tryckfels-Nisse som varit framme igen. Matchen kan man för övrigt beskåda om man i sitt programutbud har SVT 24. De sänder kvällens match.

Intressant att se om di våre kan prestera något.

Sitter och läser Sportbladet och där finns det någon form av propagandasidor för den där superfenomenaljättebästigaste turneringen Sweden Hockey Games. Blev lite fundersam på vad de egentligen menar med följande text om vår #7: "Jesper Damgaard, lagkapten i danska landslaget och back i MoDo, annars i elitserien."
Vadå "annars i elitserien"?

scim:
As(s)roligt

matsby:

Björkröven-barn.

scim:
Tänk att en del barn är så förståndiga
:-)

Björn VII:

Det får mig att inte helt osökt tänka på Vrävarnas gamla slagdänga, med följande refräng: Vi vill ha röv / vi vill ha röv/ röv röv röv röv JÄTTEMYCKET röv!

Björn VII:

Sa han verkligen så? Jag minns bestämt att han kallade Foppa för "Modoröv"..

Björn VII:

Som jag förstått det hela fattas det c:a 20 millar för att sy ihop säcken. Ett icke-problem om du frågar mig, ta in anbud från företag utanför den svenska oligopolmarknaden och vips är budgeten i hamn.(I Veckefjärden.)

NuMo: Riks 90 skall det vara.

Björn VII: Jag har ju erbjuit Ö-Viks kommun att Sollefteå får ta över Modo ifall de inte vill ha dem. Tänkte vi kunde bygga arenan som en enorm Glob uppe på kanten av Hallstaberget, med panoramafönster på sidan som vätter ner mot älvdalen. Man får vl palla upp med några stenar så att den inte kommer i rullning, för då kanske den tar riks 990 raka vägen mot El Stockholmo.

NuMo:

Jo, visst är det så - samtidigt så vet jag inte om man ska hoppas allt för mycket på kommunen, de har ju redan pyntat närmare 50 miljoner och med stämningen som råder i vissa fall så kanske man lägger sin egen politiska karriär i farozonen om man går ut och tar strid?

Därmed inte sagt att det är något positivt valslagträ att flytta ner MoDo i allsvenskan.

Funderar litegrann på det här med kraven för EU-bidrag, var det inte fastställda proportioner Privata/Offentliga insatser som skulle in för att man skulle bli beviljad EU-bidrag? Men i.o.m. att man ger sig ut och söker NUTEK-bidrag så måste man ju hålla sig inom den ramen iaf.

Nåja, Foppa och Markus kan väl iaf räkna med en standardiserad moralisk avhyvling av ÖAs insändarsida nu va? Av alla tre skribenterna...

Björn VII: Tyvärr brottas ju de lokala politikerna med problemet att norrland generellt sett överbefolkas av åldringar och att de som går i skola nästan inte genererar några pengar tillbaks efter avslutat investering pga. att de försvinner söderut, och att de som är kvar tillhör avskrapet där DNA-stegar saknar pinnar eller är sjuka av andra anledningar, ålderdom t.ex. - Därmed inte själva platsar eller är önskvärda i storstadsregionerna som arbetskraft. Politikerna riktar alltså in alla sina besparingar på dessa målgrupper så till den grad att man glömmer att man kanske måste vända trenden på något sätt. Föreslagsvis genom att göra norrlandsorten mer dragningskraftig. Centrifugalkraften är stor i Örn-sköldsvik och de enda som inte orkar släppa greppet är de som är för gamla, halta, lytta eller apatiska utan framtidstro.

knaskamilla: ["Örn-sköldsvik"]

Intressant att du inte förstår att texten först är skriven för pappersvarianten.

matsby:

Tror ju visserligen att han redan lovat bort sig till Löven och deras problem i det läget. Såg du på dokumentären om honom i somras på TV3/Viasat Sport? Det var en liten grabb där som bearbetade honom för Lövenspel med hårda bandage och avslutade med den dräpande kommentaren:

MoDo ÄR RÖV!!!

Foppa såg lite skamsen ut och man kunde nästan se att orden gått in. :-)

matsby:

Mycket intressant sätt att stava staden, för övrigt:
"Örn-sköldsvik", två gånger om!

Foppa hoppas på elitseriespel..
Och att MoDo spelar där när han kommer hem.
han börjar bli orolig, å andra sidan så är det ju bara 15 mil
till Timrå om ni inte skulle hänga kvar ;-)

Sv: Hirsch i MIF?
Nytt surr om Hirsch i Mif, MoDo lär åtminstone aldrig mer bli aktuellt vad det verkar på honom själv. Kolla länken.

Frisco: – "Slår någon av en handled på en spelare blir det två minuter, nu fick vi hårda straff när det aldrig var någon fara för någon av oss, säger Peter Öberg besviket efter domen på två matchers avstängning."

Klockren kommentar av Öberg.

« · 389478 · »