matsby: Det beror iofs på hur pass snäv tidsram man har när man säger "snart". För egen del så tror jag att "snart" ligger någonstans i trakterna kring 2 Juli. Fast då blir det nog inte bara ett nyförvärv, utan det borde kunna bli någon eller några spelare till. Men det beror ju också på hur många spelare som man är beredda att släppa från Nolby Hockey League.
Vill det sig illa så är det bara en match kvar av NHL säsongen (och NHL äventyret) tredje raka förlusten och Colorado är på väg ut ur stanley cup.
Kommer MoDo snart att presentera ett nyförvärv snart tro? Trotts att jag är TIK:are så skulle det vara kul att se honom i ES till vintern. Fast tungt för grabben när vi vinner den sjunde avgörande SM-finalen mot er bara ;-)
Varför skall man lägga in ett par var i den meningen? Meningen med meningen var ju att påpeka att hans nya kontrakt med FBK garanterar att de inte tar guldet. Då [f]är[/f] han väl fortfarande en sann MODOit och en hjälte för bygden.
knaskamilla: Det ligger mycket i vad han säger. Själv var jag länge inne på det här med V-gänga och H-gänga, men B-gänga låter nästan mera troligt. Ingräddienser som är bra att ha nu när Kent går till baks.
Nu slipper ni vara oroliga något mer, en ny stjärna har förklarat läget på åffisjella:
"Jag tror att det är verkligen klart att Foppa & Co kommer nästa säsong. För varför skall Kent ha fått till baks insperationen till att börja träna igen? Han lär ej träna ett B gänga som är pansions messiga i alla fall. Nä, Foppa, Susse, kankse Macke om det blir lockout och så Salo.
Det stod i Allehande för ett tag sedan att Bengan Hedin skall se till att Modo har 3 riktigt bra forwards 2 backar och en stjärn målis."
Rena rama fyndpriset! Eller? Det här tyckte jag var humor: "Med klar majoritet klubbades avtalet genom i kommunstyrelsen, endast Fp och V var emot förslaget, dock avgörs frågan definitivt inte förrän den 10 maj då kommunfullmäktige sammanträder, men utgtången förväntas bli densamma och [f]det skulle då betyda att Leksands IF startar elitseriesäsongen 2005/2006[/f] i en splitterny högkvalitativ arena."
Per HApps:
Bumpaberra förespråkar ÄNNU en ombyggnad av Kempis, framför att bygga den nya arenan i hamnen. Annars kan inte han bo kvar i Övik, stackarn.
knaskamilla: Hmm... 145 MKR i kostnader för renoveringen av Leksands Ishall plus infrastruktursatsning på drygt 40 MKR. 185 MKR, mot vad det nu var Arenabolaget hade planerat att nybygget på Framnäskajen skulle kosta. Någonstans mellan 200 och 240 MKR var det väl. För visst var det väl ett användande av redan existerande byggnad och inte ett helt nybygge i Leksand.
Per HApps: Får väl se vad som händer. Jag tycker i alla fall att det är bättre att "tjura på" med Kempis som den är än att göra ett "fuskbygge" av den.
Läste att Leksand är i full färd med att börja bygget av Ejedalarenan för 145.000.000:- . Blir det något nytt i Övik eller tjurar ni på med Kempehallen?
Portello: Ok, där ser man. Då har vi också de poängen klara. Då gäller det alltså bara att få in någon spelare i HV. Hmm, om man ger Huusko ett par nya och fina hockeyhandskar så kanske man kan vinna över honom på rätt sida.
Portello: Jamen, där har ju redan Bax-Axel påbörjat arbetet, så det kändes väl lite som overkill när man helt plötsligt skeppade Högardh till samma klubb. De hade väl kunnat lämpa av honom i HV istället.
Poffa: Jäklar, han glömde jag bort. Satt precis och funderade på vilken spelare man skulle kunna skicka till LHC... Dessutom får man ju inte glömma bort Niklas Nordgren och Pär Styf som givetvis känner att de måste göra rätt för sig. Så...nämen, nu börjar det se alldeles för bra ut. Vinna SM-guld med ett halvt J-20 lag...det låter ju väldigt spännande.
Citat " Jag försöker att inte tänka på ishockey för tillfället. Men blir det en säsong i höst så planerar jag definitift att återvända till Kanada"
Allt enligt text tv