Paddan: Glöm Mika, det tror jag. Jag är inte Mikas störste fan, men nog tror jag att han kan leva upp till sitt tidigare rykte om han hamnar i ett offensivare lag. Själv tycker jag att han har aningen placeringsproblem vilket göra att han måste ta till onödiga utvisningar. I ett offensivare spel kommer han nog mer till sin rätt. Kommer jag ihåg det rätt så spelade han väldigt mycket PP tidigare i Finland, här har det knappt funnits några tendenser till varför det skulle ha varit så.
Lars Jonsson verkar ju vara en lovande talangfull ung spelare. Finns det en risk att det blir en ny MaJo?
NuMo: På tal om att köpa utlänningar så borde väl jakten på Lars Jonsson innebära att hoppet om att få återse Mika i Kempehallen är så gott som ute. Fast jag hoppas fortfarande att man ska få återse honom nästa säsong i MoDos tröja.
Stigsson: Ville kompettera dinatankar med ÖAs Per Hägglund klockrena analys.
"Men jag tror också att de är chockade över att lilla Modo norpat en spelare som testats i Tre Kronor, en spelare med enorm potential. Modo ska fostra egna talanger, köpa en eller annan utlänning, inget annat. Det är Frölunda, Färjestad och Djurgården, storklubbarna som ska hämta spelare i Ö-vik. Så har det i alla fall varit."
Portello: Tänk att detta är en sak som är vardagsmat för mindre klubbar i AS och nedåt. Händer varje år att någon "lurar" spelare därifrån med olika medel, ekonomiska och andra, och ingen säger något om det. Nu har en storklubb drabbats och då är det plötsligt hur stort som helst "mer hjärta i idrotten", idrottsvärlden förfaller" osv.
Knappast. Samma skribent (jag läste nämligen också det där på idioternas idiotforum Svenska Fans) hade dagen efter lugnat ner sig och till viss del ändrat åsikt. Undra om det berodde på att han inte fick några sympatisörer?
Poffa: Detta blev postat på ett forum strax efter att Steen skrev på för Modo. Slump? skulle inte tro det.
ÄRADE FORUMSKRIBENTER I IDROTTSSVERIGE:
Efter att återigen fått bevisat för oss att idrotten i många fall inte längre handlar om hjärta, så uppmanar jag alla som vill visa alla Sveriges klubbar och idrottsmän att hjärta är viktigt! Jag tänker därför starta en klubb/grupp/kampanj som har som långsiktigt mål att få in hjärtat i idrotten igen. Alla som tycker det verkar intressant att visa att vi supportar tröttnat på girigheten i idrottsvärlden är välkomna. Så kom igen nu, och ställ upp för idrottssverige!
MER HJÄRTA I IDROTTEN kommer bli arbetsnamnet och slagordet. Vårt/mitt mål är att visa idrottssverige att vi INTE tolererar kontraktsbrott av NÅGON typ, inte inom nåt lag, nån sport! Och att statuera exempel för idrottsvärlden att vi supportar tröttnat på det här. Vi ska INTE mordhota eller såna dumheter, utan bara visa VF vårt fulla stöd i den här frågan.
Men återigen, jag vill inte mordhota någon, utan bara dra igång en kampanj där vi visar idrottssverige med ett antal medlemmar, att nu är det dags att visa hjärta för sina klubbar!
Nog för att man inte ska tacka nej, men skulle detta också bli sant vill jag nog se ett utkånings-/övertagandebesked av någon annan back. Man utvecklas ju inte enbart av att tillhöra organisationen MoDo Hockey och den utlovade minskningen av truppbredden jämfört med den gångna säsongen har jag snart förlorat allt hopp om.
Lars Jonsson, lovande back i Leksand söker sig till ny klubb. Under den senaste veckan har det stått mellan Fröluna och Timrå, men nu är ytterligare en klubb med i spelet. Frölundas hatobjekt just nu, MODO.
Får vi honom så lär väl Adrihan i Frölunda börja tugga fradga.
Det avgörande är nog inte hur gärna VF vill ha kvar TS utan hur de behandlar AS. AS är ju ändå TS's son och blod är ju som bekant tjockare än vatten i de flesta fall...:-)
Frisco: Man tror nästan att det pågår försök att frysa ut laget som ligger längst söderut i elitserien. MIF spelar inte på hemmais förrän i den fjärde omgången... (Hm.. nåt att göra med byggnationer tro?)
Bengt: Tror nog knappast att man gör sig av med Thomas Steen. Han är en enorm tillgång, hockeymässigt, träningsmässigt och inte minst PR mässigt. Alla vet vem han är och vad han uträttat.
NuMo: Tja, det tycker då jag i varje fall. Men tydligen verkar inte alla andra tycka det. Jag som trodde att vi hade övertagit den där idén med tvångsanslutning från fackföreningarna. Fast det är klart, från vissa håll hävdar man tydligen att det sysslas med något sånt...
"Undra förresten vad pappa Steen tycker? Anställd av Frölunda men far till Alexander."
I ett snack med NWT så säger Steen Sr att han anser Steen Jr vara stor nog att ta sina egna beslut och att han ska göra det han tycker känns rätt för egen del. Han säger dock att han får se vad som nu händer med hans position som ledare i VF. Hamilton Steen är ju en av VFs största talanger och lär väl följa far om han skulle flytta på sig och det vore ytterligare en svidande förlust för VF.
knaskamilla: Äh, sånt där hängaklädande är överskattat. När man slänger jackan över stolen så råkar man alltid få med sig någon överraskning hem. För att inte tala om den där välbehövliga massagen av svanskotan man får när personen på raden ovanför har vissa problem med spastiska ryckningar eller något annat. Dessutom så missar man ju flera rader av klagomål på domare och undran om hemgång mm. Sedan så tror jag att Wildetröjan inte riktigt trivs så långt upp som på rad 12.
knaskamilla: Nejdå, jag föredrar min plats på rad sju framför en plats på rad 12. Ja, så länge man slipper de där TV4-clownerna eller C+ som brukar envisas med att ha sin studio rakt nedanför vår sektion.
knaskamilla: Vad sjutton är det här för diskriminering. ...och du menar alltså att du fått sitta på H Höger hela säsongen. Borde väl snarare varit inne i tunnelbygget strax bortom hallen för de där priserna...
Poffa: Jamen, du får väl säkert gratis kaffe. För tydligen går Öviksbor inte på något evenemang om det inte är gratis entré och gratis kaffe. Hmm...är Bumpaberra med i PRO?
Jag då? Som för surt förvärvade slantar år efter år betalar min sittplats alldeles själv. Och skriven i centrala Övik är jag också. Eller är jag undantaget som bekräftar regeln? Och vad är i så fall Kamilla, Daniel och de övriga i H Höger som både betalar sitt kort själv och är skrivna i Övik?
Paddan: Eftersom det blev ett "F" för mycket i förra inlägget så fortsätter jag väl.
...örresten om vi nu redan har en spelartrupp på 16 (eller är det 17 spelare) var sjutton ska vi då göra av alla de där drivorna med NHL-proffs som vi ska skyffla in i laget? Ska vi spela med 6 femmor kommande säsong? Och hur många av dessa ska vara anställda på kansliet eller i kioskerna?
Björn VII: Det skulle förresten vara intressant att veta varifrån denne Bumpaberra fått de där uppgifterna om att ingen Öviksbo skulle gå på ishockey ifall de tvingades betala för säsongskortet.
Hmm, helt plötsligt blev jag alltså "ingen Öviksbo" och det stämmer väl också... F
Vi kanske skulle gå en runda i Övik och fråga litegrann, det kanske finns betjäningsdiskar uppe hos AlvisHägglunds, m-real, kommunen och vad de nu heter, där man bara kan gå in och få en stämpel.
Jamen, när han nu säljer Övik med sådana argument så vill man ju verkligen ha vad man kommit för, och inte få se att det skulle vara falsk marknadsföring.
På ganska många ställen brukar man ha någon sorts hälsoförmåner, typ träningskort på något gym, har jag för mig. På mitt jobb skulle de i alla fall betala en viss summa pengar om jag vill börja träna. Nu är jag ju alldeles för jättesuperlat för sådant, så då borde man väl kunna få dem att bidra till sittplatskortet i stället, va? Med tanke på att hockeyn är den enda motion jag är i närheten av, menar jag...
Hmm, så MoDo höjer alltså priserna nu för att slippa höja när det blir en ny arena. Hade ju i min enfald trott att man skulle köra på FBKs linje och sänka priserna när man flyttar in i ett elegantare hem. Men, eftersom alla (enligt Bumpaberras otroligt omfattande undersökning) sittplatsare inte betalar sina egna kort utan det är företag som bjuder sina anställda så gör det väl ingenting.
Förresten, hur hittar man ett företag som kan betala min sittplats åt mig?
Lars Jonsson verkar ju vara en lovande talangfull ung spelare. Finns det en risk att det blir en ny MaJo?