1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503645 inlägg · 4188 ämnen
« · 395030 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Biljettåtgången
knaskamilla: Rätta mig om jag har fel men visst är det så att MODO måste tillhandahålla ett visst antal biljetter till varje match för bortalaget?

Swordster: Jojo. Jag menade säsongskort, var det jag trodde knas snackade om. Att dom kan väl inte ha alla platser till försäljning som säsongskort?

Sv: Först igen :))
Poffa:

Förvänta dej inget dom närmaste åren. Jag blev lovad en pilsner av nämnda person för två år sedan och på den vägen är det...

Han har inte lovat nåt SM-guld ännu?

Per HApps:

Berätta då hur länge några timmar är, är du snäll.

Poffa:
Jag hade hört det från annat håll innan, från en mycket trovärdig källa

Hawerchuk:

Det har jag ingen aning om. Kanske? Fast på sittplats verkar de ju inte göra så, i alla fall. Har för mig att man tidigare inte kunde köpa sittplatskort på rad ett och två, men det kan man ju uppenbarligen nu.

Hawerchuk: I Timrå gör man inte det. Allt går att köpa i förköp...

knaskamilla: Reserverar dom inte ett antal platser som bara går att köpa innan match?

Sv: Vilka hjältar!!!
Poffa: Det var ett missförstånd typ...
"The team says the promotion wasn't well understood. Fans who signed up for season tickets during Saturday's playoff hockey game were given vouchers to obtain four 12- ounce beers during the game. "

Salle:

Yeah, right! Du är så avundsjuk... =)

knaskamilla: Du får väl stå och kränga din nån match så löser det sig.

knaskamilla: av nån anledning så finns det alltid folk med en brytning på rösten som säljet biljetter till arangemang som egentligen är slutsålt.

Per HApps:

Nu har jag snart väntat 30 timmar. Min bedömning av ordet några är någonstans mellan 2 och 10. Undra hur många några jag skall behöva vänta.

Eller var det helt enkelt så att du bara chansade baserat på inlägget som skrevs av RedHat i TIK:s GB klockan 09.06 igår?

Biljettåtgången
Jag satt och fundilerade på en sak. Om de har sålt så många sittplatsårskort nu att det bara finns 40 platser kvar, är inte chansen att de säljer alla platser innan hösten om Foppa presenteras som MoDospelare? Jag tror i alla fall det.

Den intressanta frågan är: hur många ståplatskort kommer MoDo att sälja om Foppa skriver på? Kommer de att sälja 1700 stycken? Vad mysko det skulle kännas om det inte gick att köpa lösa biljetter till matcherna...

Sv: stackars foppa..
Kalle K: ja det var synd om foppa jävla niedermayer han ska vi slå!!

stackars foppa..
men har han lånat Zlatans röst?

Sv: Tränarfrågan
Poffa: Eftersom vi pratar om ny juniorhockey måste jag bara nämna att det är kul att MODO värvat Alexander Edler född 86 från Jämtland.

Jag har själv sett honom spela och han är en stor back på 190 cm som är väldigt spelskicklig och offensiv i ett sitt agerande. Rörlig för sin storlek och bra teknik. Han kommer bli bra för J20 laget.

Timander och Philadelphia
En artikel om Philadelphias backar i allmänhet och Mattias Timander i synnerhet.

Sv: ZZZ-tråd
Poffa: Detz z zZ z z z zZZZ Z Z zamma
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

Lumber Jack:

Om Freddan är värd en länk så är banne mig Lennart "Lelle" Hermansson det också.

scim:

Det beror väl på. Hade inte alkoholen funnits överhuvudtaget hade det ju inte funnits något behov av nykterhetsrörelsen. Hade den däremot funnits men försvunnit tror jag nog att rörelsen skulle leva vidare på något vis. Finns ju massor av organisationer som har verksamhet utan något mål i stil med det IOGT-NTO har.

knaskamilla:

Ja, jag vet inte, skulle inte det göra dig överflödig?

scim:

Naturligtvis. Varför skulle jag inte det?

knaskamilla:

Skulle du verkligen ha det om alla var nykterister då?

Lumber Jack:

Joho. Fanns det inga nykterister skulle inte jag ha något jobb... ;)

knaskamilla: Puh, vara frisk och leva länge = belasta det redan hårt åtgågna pensionssystemet än mer. Bara merkostnader med nykterhet och inte skapar det några jobb.

Salle: Hur kommer man på idén att gör nåt sånt? Sen undrar jag vad barnen hon hade i skolan gjorde på slöjden.
Tänk när lille Kalle kommer hem och ska visa upp för sin mamma vad han gjort i träslöjden.......

Vet inte vart jag skulle visa upp denna länk förutom i ZZZ-tråden...

OBS! Ej för känsliga personer!

www2.blocket.se/view/2578723.htm?l=0&c=1&city=0

Sv: The Reds håller möte
knaskamilla: Tråkmåns och tråkmåns. Ja kanske? Däremot försöker jag alltid vara mig själv.

Lumber Jack:

Det tror jag inte. Jag borde nog snarare utnyttja Sveriges sjukvård lite oftare för betalande av skatt. Med tanke på att spritskatten inte är i närheten av att täcka de kostnader alkoholen medför så är det nog mer så att ca 90% av Sveriges befolkning borde få fängelse för att ha betalt för lite skatt, för övrigt...

knaskamilla: Du borde få fängelse för undanhållande av skatt.

Poffa:

Vilken diskriminering. Då borde jag också få gratis taxi, för jag är en trafikfara.

Lumber Jack: Wow, gratis taxi...

Lumber Jack:

Äääh, vi tar taxi. Det var ju gratis för de som ansåg sig fått för mycket att dricka för att köra bil.

Poffa: Ja, vad fan, jag pendlar redan och det blir inte så mycket längre. (Pax å inte köra)

Vilka hjältar!!!
De som kommit på den här idén borde helgonförklaras...[Se länk]

Sv: Tippning av datum
Lumber Jack:
Jo precis... Men kanske finns några regler (skatt, tillstånd, etc) som gör att man formulerar det hela som en "tävling" istället för ett lotteri. Det är ju rätt vanligt förekommande att man gör sådär, så nån anledning finns ju rimligtvis.
Hmm... Bl a så hade ju "Vem vill bli miljonär" (vad det väl?) ett liknande problem. Dvs att det tvistades om huruvida det i huvudsak var en tävling eller ett lotteri. Minns att det stod mycket om det.

Sv: Arenan
Lumber Jack: Jag är rädd att MODO skulle få väldigt lite biljett inkomster då, vet en del som snor lite ur sina barns spargrisar för att kunna smyga in i kempis. Fast det är klart, de där logerna som foppa och näslund ska ha signa upp sig på skulle ju helt plötsligt finansiera åtminstone lonkens träningsjacka.

sundsvallsbo: Varför då ha en tävling ? Borde man rimligtvis inte bara ha ett lotteri istället, ring och vinn?

Spud: Vi får väl inkomstpröva alla biljettköpare och därefter kolla hur mycket vi kan klå dem på för ett säsongskort, svenskt, rättvist och bra ;-)

Jag tycker kritiken mot TV3 är orättvis.
Att de under matcherna avslöjade svaren på tävlingsfrågorna, är väl inte konstigt?? Dels lönar det sig att följa hela matcherna (för att få svar på frågorna), och dels bidrar det säkert till att dra in mer telefonpengar.

Jag tycker flera här väljer att tolka saker på negativt möjligast sätt.

modoante: Jag hoppas att vi i den nya arenan bygger ståplats för rullstolsburna så vi slipper hamna i den prekära situation som TIK sitter fast i.. se länk.

Björn VII: Varnars är NilssonJ när han behövs som mest?

Lumber Jack:

Jag undrar bara när konflikten mellan Melinder/Andersson och Forsberg ska offentliggöras. Den var väl också sann, eller...var "konflikten" bara ett stadie i en förhandlingssituation?

Poffa: Nog är väl Freddan värd en länk nog? Ja, tänkte just det.

knaskamilla:

Jag skulle tro att anledningen till att forumet inte stängs helt och hållet ligger på att man är trött på att bli kallade för diktatorer, och eftersom Proventek inte kan gå in och göra drastiska förändringar i en kunds hemsida så ser det nog ut som det gör.

Vill man att forumet ska stängas får man alltså först vara beredd på att ta en lång, förberedande debatt på några 100 inlägg, samtidigt som kansliet ändå, efter det, får vara beredda på något tiotal mejl om hur vidriga och demokratifientliga de minsann är som människor.

Lumber Jack:

Naturligtvis inte. Man kan ju inte lyssna mellan raderna i efterhand, heller.

knaskamilla: Solklart, nu förstår vi. Eller inte.

« · 395030 · »