Poffa: Jansson har ju faktiskt presterat. Om en säsong finns det en chans att han presterat mest tom. Kan man undgå att förstå det? (Reserverar mig för min matematik.)
Hur stor den är vet nog varken du eller jag, men fram till 1 juli så är ingenting säkert. Han kan mycket väl få ett kontraktsförslag från Toronto som han tar och då spelar han där nästa säsong.
Efter 1 juli kan han få vara på massor med banners.
knaskamilla: Inte illa. Vilka fynd det går att göra ibland... På den sista bilden du länkade till var ju 20 procent gamla Timråspelare! Förutom Håkan Nygren som i Timrå var gammal MoDoit. Men som senare blev ex.-Timråit i MoDo... ;))
Frisco: Så det är kriteriet för att hamna på bannern. Du gör ett bra jobb med bannrar Frisco, men det känns lite konstgt att det var kriterierna. Håller hela din bannerhistorik för den devisen? Kan man inte tolka in något annat i att just Zakke och Steen kunde få platsa? Hur som helst. Du gör fina bannrar, fortsätt med det. Kan inte Roger Pontare få vara med i en banner? Han har ju bevisligen bevisat något för oss Modofans.
Varför? Med tanke på att vi bara har två nyförvärv hittills borde de nog rymmas på bannern båda två. Zakke är trots allt en egen spelare, med (förhoppningsvis) en lovande framtid, som skötte sig riktigt bra i Pite förra säsongen.
Annars kan jag tänka mig en bild på Steen där han räcker ut tungan åt Ahdrian också. =)
knaskamilla: Zakke måste bevisa nånting först. Det räcker inte med att släppt in 2 av 4 skott i elitserien och ha 50% i räddningsprocent för att platsa på en banner gjord av mig.
Shit, jag vet vad jag ska göra om jag råkar bli urfattig någon gång... (Se länk) Känns onekligen som att de som lagt bud inte riktigt har koll på värdet av vad de bjuder på.
Hör ni MoDoiter, nu har ordförande varit länge nog i bannern. Dags för en ny. Inte ordförande men väl banner. Bumpaberras AIK ska också bort. Någon som har förslag på hur en ny ska se ut och vad den ska innehålla.
Lumber Jack: Knotknackarn har ju faktiskt gjort ett antal felbedömningar när spelare spelat för tidigt och förvärrat skadan. Bra exempel var ju Tobbe som spelade alldeles för tidigt.
Foldron: Ja har man sett så många matcher som han och är i branchen vore det väl en skam om han inte kunnde mer än mig.
dusan Milo och MODO gick ju skillda vägar nångång i januari tror jag, så att han inte spelade 50 matcher får väl anses som normalt. Men att påstå att han var skadad 22 matcher och spelade 26 matcher till januari känns lite skumt.
Spud: Och ändå kan han så mycket mer ishockey än vad du skulle kunna drömma om! Enligt swehockey så fanns Dusan Milo på laguppställningen i 26 matcher.
knaskamilla: HA är stabbe, har fått flertalet huvudvärker när jag försökt förstå hans liknelser för att inte prata om de TV intervjuer han gjort. Han pratar mer förvirrat och snabbt än vad någon annan har gjort i hela världen.
Nä, något man ser i var och varannan match är det inte. Men det är långt ifrån det fulaste jag sett på en hockeyplan någon gång. Kan utan större problem räkna upp fem-tio situationer de senaste fem åren som varit lika fula, om inte värre.
På tal om överfall, skadelistan från i vintras (tagen ur MODOiten): - Tobias Enström, borta 17 matcher - Jocke Lindström, 35 matcher - Peter Högardh, 14 matcher - Lars Jansson, 33 matcher - Per Svartvadet, 15 matcher - Hans Jonsson, 21 matcher - Kari Haakana, 20 matcher - Dusan Milo, 23 matcher - Fredrik Warg, 9 matcher - Magnus Wernblom, 6 matcher - Antos, Salle, Hedlund, 3 matcher var
Poffa: De länkar från ett forum där jag tog hem en film förut fungerar inte längre. Men jag har för mig att Bertuzzi trycker till rejält mot isen i samband med fallet. Det är i alla fall inget man ser i "var och varannan match."
Att bara vara med i laget är inte att prestera.