Läs artikeln som är postad i förra tråden, står klart och tydligt i rubriken "slut på straffar i allsvenskan"... Det är bara ishockeyförbundet som bestämt detta inte hockeyligan som är en helt annan instans och dom (ishockeyförbundet) har enbart hand om allsvenskan och neråt.
Äh. Fixa det där du, då. Jävla Örnsat vägrar svara på mina frågor om hur jag får tillbaka lösenordet till mina sidor, så Passagen är allt jag kan erbjuda.
Salle: Du vet, det är dyrt med originalmatchtröjor, så han hade väl helt enkelt tänkt sy sig en egen "originalmatchtröja" Bara synd att det enda tyget som fanns var brunt med orangea medaljonger.
På tal om matchtröjor, såg att Nicke från kansliet var och spanade in tyger på tyg o gardin här i bjästa. Men jag såg dock inte om det blir rutigt eller randigt i nästa års matchställ. Vem vet det kanske till och med blir blommigt.
Som sagt, i en annan gb, inga straffläggningar efter mållös sudden i serielunken mer.
Minns jag inte fel var de urtrista sudden innan dom införde straffarna. Frågan är om det blir samma sak nu, eller om det blir lite speed i förlängningen.
65Selander: Absolut, annars har den ingen verkan. Som att ett fängelsestraff om en månad skulle kunna kvittas mot en resa till Australien. Men jag är rädd för att det inte blir så, om nu inte Djurgården visar lite ryggrad, vilket jag nu inte tror dom gör. Förhoppningsvis har jag fel (någongång ska ju bli den första...)
Poffa: Det beror nog mest på att du inte vet vad du pratar om. Tour de France är troligen den enskilda elittävling som är hårdast kontrollerad och reglerna är stenhårda. För att lyfta över det hela i hockeytermer. Låt säga att en Brynässpelare under slutet av grundserien åker dit för dopning, så skulle det innebära att hela laget kastas ut ur serien, och att de får inte spela i kvalserien. Detta har hänt med Cofidisstallet, som i år inte får köra touren då man har en skandal hängades på halsen. Lika dant blev det med Festina för några år sedan.
Hörde jag någon säga Axelsson?
Hade de andra förbunden jobbat lika målmedvetet mot dopningen hade det varit alldeles utmärkt, men nu är det dessvärre inte så. Ta bara lillebror Nilsson, analfabeten. Att han får spela i AHL är en skandal, och om han får spela i Djurgården utan att göra sin 18 månader av avstägning är det en än större skandal!
Paddan: fattaru inte att dom spetsat min pilsner med hästdynga eller nått vi var ju på gävletravet när den bilden togs.. tänk att man skall måsta leva med det dära..
65Selander: Eftersom matsby verkade väldigt glad när han poserade iförd din tröja så tänkte jag försöka att pracka på honom din tröja. 15000 kronor borde väl vara ett någorlunda humant pris, det tror jag nog att även matsby skulle tycka...
Vad det gäller de bakåtsträvande förbunden så är det nog så att de som klagar mest är spelarfacken. NHL som organisation skulle vinna mycket respekt om man i och med det nya avtalet inför att man skall följa WADA:s regler.
Därmed inte sagt att de nya reglerna är speciellt genomtänkta.
Poffa: Far Cry, spelade du på "Chicken Mode" eller :-))
Tyvärr så tror jag att det krävs dödsfall innan typ NHL och andra bakåtsträvande förbund mm tar det på allvar eftersom man kan stämma alla i USA till höger och vänster på fantasisummor!
Poffa: Hade faktiskt tankar på att se matchen och dra på jobbet efteråt men jag fastnade i spelet Far Cry så jag kom inte i säng för att kunna vila föra matchen!
Vete gudarna vad man skall göra med dopingen! Cykelsporten har ju börjat rodda i detta på allvar sedan något år tillbaka!
Tyvärr så blir man aldrig fri dopingen eftersom det är alltid någon som ta en genväg från att bli bättre eller att rehablitera sig
Klart att det bästa vore om alla länder hade samma regler. Klart att det INTE är NHL:s fel. Det basunerar du ut bara för att du skall försöka få oss andra att tro att du inte gillar NHL. Detta fast säkra källor gör gällande att du satt som klistrad i natt och såg på den första finalen.
Nä, WADA är för mig ett skämt i stora mått. Man kräver att idrottare i Afrika och Asien skall vara med i det här, medans man ger dispens för två utav världens största ligor.
Stämmer, bara Allsvenskan tydligen, och det va synd.
Straffarna bör försvinna även i ES.
Men det stod i samma artikel "elitserien utökas inte". Så på nåt sätt fick jag det till att straff-beslutet gällde både Allsvenskan och ES.