1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503668 inlägg · 4188 ämnen
« · 398499 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutstraffat
RöDaBaSkErN:

Stämmer, bara Allsvenskan tydligen, och det va synd.
Straffarna bör försvinna även i ES.

Men det stod i samma artikel "elitserien utökas inte". Så på nåt sätt fick jag det till att straff-beslutet gällde både Allsvenskan och ES.

Poffa:

Läs artikeln som är postad i förra tråden, står klart och tydligt i rubriken "slut på straffar i allsvenskan"... Det är bara ishockeyförbundet som bestämt detta inte hockeyligan som är en helt annan instans och dom (ishockeyförbundet) har enbart hand om allsvenskan och neråt.

RöDaBaSkErN:

Var står det att det inte gäller ES?

YaQoP:

Den ändringen gäller dessbättre enbart i allsvenskan inte i Elitserien... =)

Sv: Matchtröjor
knaskamilla: Nu kan nog alla se Parantskylten:
[bild]www.lbgk.mineline.se/frisco/parant.jpg[/bild]

AM:

Jag vet inte. The bastards! Ska man inte ens kunna formatera skiten utan att de snor lösenordet ifrån en?

Frisco:

Jejje. Mig kvittar det. Bilden syns skitbra i min dator. =P

knaskamilla: Varför har Örnsat tagit ditt lösenord?

knaskamilla: Kan tyvärr inte idag.

knaskamilla: Virka kläder? Nädu dom stickar jag....

Frisco:

Äh. Fixa det där du, då. Jävla Örnsat vägrar svara på mina frågor om hur jag får tillbaka lösenordet till mina sidor, så Passagen är allt jag kan erbjuda.

knaskamilla: Passagen Kamilla. PASSAGEN!

Frisco:

Det kan nog stämma?

[bild]hem.passagen.se/knaskamilla/parant.jpg[/bild]

AM:

Ska du virka dina egna kläder då, eller?

AM: Här har du en användbar bildlänk. Det är mer saker på den bilden du bör lära dig före virkningen tycker jag.
lexikon.nada.kth.se/bilder/teman/tema13.JPG

AM:
Virka?

hahahahahahaha....

knaskamilla: Nä jag tittade på garn, funderar på att börja virka.

knaskamilla: Parant. Mmmmmm, NEONSKYLTAR! Jag tror jag såg den skylten på sista april?

AM:

Att titta på tyger? Där ser man. Hoppas att Nicke inte hade alltför kul, bara... Enfärgat är nog att föredra.

Salle: Du vet, det är dyrt med originalmatchtröjor, så han hade väl helt enkelt tänkt sy sig en egen "originalmatchtröja" Bara synd att det enda tyget som fanns var brunt med orangea medaljonger.

knaskamilla: Det var ju skitkul.........

Salle:

Parant hade väl stängt.

AM: Fråga är väl vad du gjorde inne på Tyg & Gardin...

På tal om matchtröjor, såg att Nicke från kansliet var och spanade in tyger på tyg o gardin här i bjästa. Men jag såg dock inte om det blir rutigt eller randigt i nästa års matchställ. Vem vet det kanske till och med blir blommigt.

Slutstraffat
Som sagt, i en annan gb, inga straffläggningar efter mållös sudden i serielunken mer.

Minns jag inte fel var de urtrista sudden innan dom införde straffarna. Frågan är om det blir samma sak nu, eller om det blir lite speed i förlängningen.

De flesta: Sluta "bråka" om såna här små problem.

Kolla in länken för att hitta personer med riktiga problem istället...

Frisco: Inte ens om det är Ola?

Poffa: Oki. Salo kommer dock aldrig att få kladda på min #21-tröja.

Lumber Jack:

Japp. Men jag avslöjar inte vilken. Inte heller var de ligger.

Poffa: Har du varit hem till Salo i någon av han tre-fyra lägenheter och tiggt till dig den autografen?

Frisco:

Nummret är 21.

Poffa: Vilket nummer är det på den? Dubbelt nummer?

Frisco:

Pfft! Jag har en egen sån. En vacker vinröd tredjetröja med både Foppas och Salos autograf på.

Poffa: >>>Förresten är ni bara avundsjuk på min fina retrotröja

Tror mer på att du är avundsjuk på min Coloradotröja.

Sv: På tal om politik
Poffa: Förvisso...

Lumber Jack:

"Som att ett fängelsestraff om en månad skulle kunna kvittas mot en resa till Australien."

Kallas inte sådana för värstingresor och var ett frekvent förekommande ord för ett antal år sedan?

65Selander: Absolut, annars har den ingen verkan. Som att ett fängelsestraff om en månad skulle kunna kvittas mot en resa till Australien. Men jag är rädd för att det inte blir så, om nu inte Djurgården visar lite ryggrad, vilket jag nu inte tror dom gör. Förhoppningsvis har jag fel (någongång ska ju bli den första...)

Lumber Jack: Hallå där Brynäsare skulle aldrig syssla med sådant!

Ang Nilsson jr så borde hans avstängning börja räknas när han är tillbaka igen!

Poffa: Det beror nog mest på att du inte vet vad du pratar om. Tour de France är troligen den enskilda elittävling som är hårdast kontrollerad och reglerna är stenhårda. För att lyfta över det hela i hockeytermer. Låt säga att en Brynässpelare under slutet av grundserien åker dit för dopning, så skulle det innebära att hela laget kastas ut ur serien, och att de får inte spela i kvalserien. Detta har hänt med Cofidisstallet, som i år inte får köra touren då man har en skandal hängades på halsen. Lika dant blev det med Festina för några år sedan.

Hörde jag någon säga Axelsson?

Hade de andra förbunden jobbat lika målmedvetet mot dopningen hade det varit alldeles utmärkt, men nu är det dessvärre inte så. Ta bara lillebror Nilsson, analfabeten. Att han får spela i AHL är en skandal, och om han får spela i Djurgården utan att göra sin 18 månader av avstägning är det en än större skandal!

Paddan:
fattaru inte att dom spetsat min pilsner med hästdynga eller nått
vi var ju på gävletravet när den bilden togs..
tänk att man skall måsta leva med det dära..

never trust a smiling BIF:fare

65Selander: Eftersom matsby verkade väldigt glad när han poserade iförd din tröja så tänkte jag försöka att pracka på honom din tröja.
15000 kronor borde väl vara ett någorlunda humant pris, det tror jag nog att även matsby skulle tycka...

65Selander:

Jag körde det på den normala nivån.

Vad det gäller de bakåtsträvande förbunden så är det nog så att de som klagar mest är spelarfacken. NHL som organisation skulle vinna mycket respekt om man i och med det nya avtalet inför att man skall följa WADA:s regler.

Därmed inte sagt att de nya reglerna är speciellt genomtänkta.

Poffa: Far Cry, spelade du på "Chicken Mode" eller :-))

Tyvärr så tror jag att det krävs dödsfall innan typ NHL och andra bakåtsträvande förbund mm tar det på allvar eftersom man kan stämma alla i USA till höger och vänster på fantasisummor!

65Selander:

Har du inte klarat Far Cry än? Det gick ju tokfort...;)

Doping är för idrotten vad virus är för datorerna. De som försöker hålla ordning kommer alltid vara ett steg EFTER de som förstör.

Även om cykelsporten böjat rodda i detta så tycker jag man trampar vatten.

Poffa: Hade faktiskt tankar på att se matchen och dra på jobbet efteråt men jag fastnade i spelet Far Cry så jag kom inte i säng för att kunna vila föra matchen!

Vete gudarna vad man skall göra med dopingen!
Cykelsporten har ju börjat rodda i detta på allvar sedan något år
tillbaka!

Tyvärr så blir man aldrig fri dopingen eftersom det är alltid någon som
ta en genväg från att bli bättre eller att rehablitera sig

65Selander:

Klart att det bästa vore om alla länder hade samma regler. Klart att det INTE är NHL:s fel. Det basunerar du ut bara för att du skall försöka få oss andra att tro att du inte gillar NHL. Detta fast säkra källor gör gällande att du satt som klistrad i natt och såg på den första finalen.

Poffa: Klart det är NHL's fel, dom är precis som barnungar när det går emot dom! ;-)

Det bästa vore om alla länder ställde sig under samma regler mm
så kanske man slipper diskussionerna om vem som var dopad eller inte

65Selander:

Skyll inte på NHL, skyll på WADA som är för fega och inte vill ha USA:s arga blickar mot sig.

Poffa: Eller så räknar dom med att det är så många som inte kommer att höra av sig och därför blir avstängda ;-)

Poffa: NHL säger jag bara!

Men kan inte USA's dopingbyrå gå in och styra

Lumber Jack:

Nä, WADA är för mig ett skämt i stora mått. Man kräver att idrottare i Afrika och Asien skall vara med i det här, medans man ger dispens för två utav världens största ligor.

Skandal, på min ära.

« · 398499 · »