1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503776 inlägg · 4188 ämnen
« · 403053 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Banner
65Selander: På tal om Portello.

En Solängethäst vann ett kopp under lördagens V75-dag på Boden.
1 5 PORTELLO Norberg Jan 16,52

Paddan: Närmast en hockeypuck på ett snabbmatställe är väl en Parisare med bröd!

Tänk er en Parisare med bröd och Bostongurka samt en iskall Portello *dregel*

Sv: Nu spekulerar vi!
qwertas: Visst kan Slovak vara ett alternativ också. Har dock lite svårt att förstå varför han ska ge upp NHL drömmen redan? I år gjorde han 11 poäng med Hersey på 42 matcher, dessutom lirade han i ECHL där han gjorde 10 poäng på 20 matcher. Lite oroväckande att han spelade i ECHL vilket inte är världens bästa liga direkt.

knaskamilla: Intressant att se att man äntligen tydligen hittat ett lokalt förankrat företag som så uppenbart bryr sig om ett sånt härligt lag som MoDo.
Att man serverar hockeypuckar på det där stället är väl mer ett sammanträffande, antar jag.

Vilken otäck banner! =(

Martin S:

Tror du inte att Tomas Slovak Heasey Bears kan vara något intressant?

Kolla länken för stat på honom de senaste åren i WHL, ganska hyffsade siffror.

Dessutom verkar han vara stor och tung för att vara så offensivt skicklig.

Sv: Linje 19 Reloaded?
opelet: Proffs och proffs. Det är väl knappast någon i elitserien som inte har hockeyspelare som yrkestitel. Var väl bara Claes Eriksson i Färjestad som var ej proffs.

Sv: hallå katten det svänger ju!
Martin S: Jo det är klart att de vill sälja lösnummer, men det blir så patetiskt hur de ena dagen försöker hänga nån för att andra dagen hylla. Hur lyckas MODO lura sedinarna kommer väl imorrn, vi lovar dem väl ett Stanley Cup buckla om de skriver på eller nåt..

Om de är på löpet har jag ingen aning, läste bara en artikel,

opelet: MODO har vunnit A JSM och Pojk SM under denna tidsperiod.

Martin S:det är inte säkert att det gå bra för tik heller med proffs.
vi får se tack o hej.

Sv: hallå katten det svänger ju!
Spud: Jag antar att Sedins var löpet här i Öviks trakten eller? Undra hur många spaltkilometer AB har skrivit om MODO 04/05 och vilka som har signat och inte. Forsberg klar enligt AB, Sedins klar enligt AB, Timmy klar enligt AB mitt under brinnande slutspel. Har AB skrivit att Sundström är klar eller blir det rubriken imorgon? Man måste ju sprida "nyheterna" så att man får sälja många lösnummer.

opelet:

Jaså, det går inte bättre för oss en då? Fast har vi ändå en chans att det går bättre för oss två då, då?

opelet: Visst, du har helt rätt att det inte är någon garanti för framgång med att ta hem en massa proffs. Dock är det ingen av spelarna som väljer MODO för att betalar bäst utan de har alla en dröm att ta ett sm guld med klubben i deras hjärta. En viss skillnad på att välja Detroit för att pizzaägaren betalar mest pengar och att välja MODO för att det är ens moderklubb och man vill så gärna vinna det guldet som man missade 94(alternativt 99 för vissa).

Martin S:hur många har modo vunnit senaste 7 år

opelet: Detroit har vunnit tre mästerskap med sitt stjärnlag under den senaste 7 åren, ett ganska hyfsat facit va?

hallå katten det svänger ju!
Igår var klubben i allas hjärtan bovar och banditer för att det värvades på felaktigt sätt. Idag gör AB stor sak av att MODO kommer att värva välkända bröder från Vancouver..

Lite citat ur artikeln:
"Enligt uppgifter till Sportbladet har tvillingarna Daniel och Henrik Sedin bestämt sig för att spela i elitserien."
"Det sensationella är att tvillingarna överväger spel i elitserien - oavsett om det blir lockout i Nordamerika eller inte. "

Icing-Ove: ta hem alla proffs ni det går inte bättre för er en då.
enligt statestiken går det sämre se på detroit red wings

AudibleGiraffe: Tja, han har ju en fin statistik från den gångna säsongen.

10 mål och 24 assists på 79 matcher i grundserien, +7 och 28 utvisningsminuter. 2 PP-mål och ett Game winning.

Fast jag hade helst sett Marek Svatos i MoDo, men nu är han ju forward och inte back.

Paddan: Hade mest av allt velat sett Liles. Han rockar. Ung och hungrig dessutom...

knaskamilla:
Vad hände med: "-NU TAR VI HEM ALLA PROFFS". Eller förresten, det stod ju i Aftonbladet ja. Varför har vi inte Husum kvar? In med torpedliret, Påhlsson, Sundström som halvbackar:

Näslund-Forsberg-Steen
Sundström-Timander

Sedin-Sedin-Weinhandl
Påhlsson -Jonsson

Salomonsson-Svartvadet-Wennerberg
Enström-Damgaard

Lindström-Warg-P.Öberg
Hedman-J.Öberg

Martin S: Adam Foote till MoDo...ja tack, skulle inte sitta helt fel. Men då torde väl iofs titeln som årets mest utvisade spelare vara korad.
Men det vore väl för mycket att hoppas på att Foote skulle vara aktuell.

Icing-Ove:

Det blir trångt på den där enda forwardsplatsen de har öppen. Två Sedinare och en Foppa, minst... Fast de får väl skola om några forwards till backar, för där är det ju lite tunnare.

knaskamilla:
Ja, nu snackas det om 2 års lock-out därborta. Sedinarna låter ju ganska sugna på att lira hemma. Att Crawford har stark ställning och Burke är borta gör ju att man ser ljust på situationen. Fan, va de kommer att dominera isen i så fall.

AB fortsätter att leverera sanningar om spelare som redan skrivit på för MoDo. Fast inte. Verkar i alla fall som att runtringandet förra fredagen haft lite effekt:
"- Vi får väl se. Modo vill ha besked så snabbt som möjligt och då är det ingen idé att vänta allt för länge."

Sv: Alex Steen
Satt och läste en tråd om det senaste i Steen-övergången på VFs (pucko)forum. Tänk, så lustigt, att ingen ifrågasätter den hemliga regeln om en övergångssumma högre än vad ngn någonsin varit värd tidigare... Men det är klart. Det är ju roligare för dem att köpa AB-artikeln rakt av.

"How about JM Liles to Modo? Those Europeans only like offensive defensemen. Can anyone honestly see Blake, Foote, Skrastins playing over there? I dont. I would doubt even JM Liles would play over there. However some NHL players miss their homeland. They could get Nicklas Lidstrom though if season is locked out as he is a swede. My guess JM liles or some young player."

Martin S:

Jag vill ha en introduktion till vem Brett Clark är också... =)

AudibleGiraffe: Äh, han väger bara 245 amerikanska måttenheter.

2003-04 Manitoba Moose AHL 38 5 4 9 145
2003-04 Vancouver Canucks NHL 7 1 0 1 9
2003-04 Hartford Wolf Pack AHL 12 0 2 2 105

En ganska lugn säsong för Grenier, endast 259 minuter. Annat var det 98/99 då han hade 479 minuter. Han har förresten aldrig gjort en match för Colorados organisation.

COLORADO BACKAR 03/04 på gång till MODO?

Rob Blake
Inte en chans, även om det blir strejk så kommer inte Blake att spela i Övik.

John-Michael Liles
Valdes in i all rookie team. Väljer INTE Europa. Vid strejk så kan dock allt hända.

Adam Foote
Inte helt omöjligt vid strejk skulle jag säga. Han har spelat med Forsberg i nästan 10år så de borde känna varandra bra iaf. Eftersom MODO redan ska ha lämnat ett kontrakt så är det knappst Foote det handlar om.

Karlis Skrastins
Lettisk back som fyller 30 iår och väljer att flytta hem? Kandidat #1 säger jag. Har spelat tidigare i den finska ligan i TPS.

Ossi Vaananen
Ung finsk back som inte lämnar. Blir det strejk så blir det Finland.

Kurt Sauer
Ung back som kom till Avs i slutet av förra säsongen. Tvivlar på att han är mannen.

Bob Boughner
Född 1971 och sjunger alltså på sista versen i NHL. Ett sista äventyr i Europa? Dock bara 11 matcher i Avs so far. Tror inte på Bob heller.

Brett Clark
Nej tack.

Det var väl backarna i Avs. Min kandidat blir en Lett alltså om detta rykte stämmer. Med tanke på att han det står att han tillhör Colorado så kan han lika gärna spela i Hersey eller är kvar i Europa och bara är draftad av Avs.

Martin S: Betvivlar att han skulle vara påväg igen. Han är ju nästan FÖR STOR för elitserien. Killen väger ju typ 130 kg, lär ju vara orörligare än kanske både Pihl och Wilde.

Kan det vara Martin Grenier som det ryktas om för typ tredje gången? Grenier tillhör inte längre Colorado dock.

Icing-Ove:
Äh, det va inte han ser jag nu. Skrev på för Nürnberg i veckan.

AudibleGiraffe:
En annan AVS-back Pascal Trepanier säger så här i en intervju i Apr.2004:

Waiting and hoping: Hershey defenseman Pascal Trepanier, who becomes an unrestricted free agent on July 1, said he’d love to remain in North America next season.

Still, if there is a lockout, Trepanier said he could be forced overseas if the AHL drops the number of veterans (with 260 or more career games played) from six to five or even four, as has been rumored.

“You can’t just sit down and hope there will be an NHL, especially (if) they’re trying to cut down on the veteran rules,” Trepanier said, “so for guys like me, it’s going to be a little harder, even if there is an NHL, to get a job at this level.”

Heading overseas could be a legitimate option for Trepanier and players in a similar situation.

“I’ve got to keep all the doors open because I think I still have a few years to give,” Trepanier said. “My legs still feel pretty young, but I’ve got to make a family decision first.”

knaskamilla: Hmm vet ej. Han är inte uppsatt som någon free agent på den här sidan iaf. www.geocities.com/floridapanthers2000/free2004.html

Skrastins däremot är free-agent. Han tar jag gärna emot.

Från Colorado-forumet, ang. backen MoDo är intresserade av:
"maybe Vaananen (because sweden is next to his home) and Sauer - don´t know why."

Sv: Allmänna opinionen ang. arenan.
Om man söker på "arena" i ÖAs Ordet fritt-arkiv får man upp 105 insändare...

knaskamilla: Jag vet att de vågar kritisera Modo i alla fall.

NuMo:

Ja, du har rätt. Jag är till och med beredd att säga att ÖA är en bättre tidning än TÅ. Då är det nästan illa...

Hurra, ÖA uppe igen! Äntligen!

knaskamilla: Nu är allehandan uppe igen i alla fall.

knaskamilla: Därför att de är värdelös på det. De är värdelös på det mesta. Rövslickeri över hela registret. Tänk om de måste göra sig obekväm och kanske inte kan få det där stora scoopet som de vill ha. Hmm? Fast det får de ju aldrig.

NuMo:

Eftersom dina länkar inte fungerade gick jag in på tidningen.to i stället, för att se om de hade något intressant. Det hade de inte. Varför är de så dåliga på att skriva om sport (läs: MoDo)? Försvara dig nu, det är ju din tidning!

I övrigt kunde jag konstatera att Latin Kings var väldigt lika tre tjejer från Fame Factory och en tant.

AudibleGiraffe:

De kanske satte sig och läste igenom laguppställningen och insåg att det faktiskt var backar som behövdes? ;) Äh, jag vet inte. Jag vet bara att jag hörde en forward och tre backar med mina egna öron...

Det jag är lite brydd över är att Bengt Hedin o co sa för några veckor sedan att man skulle värva 2 bra forwards till och 2 backar.
Nu har man alltså ändrat sig och ska bara värva 1 bra forward till och 3 backar???

Är det jag som har missuppfattat det?

AudibleGiraffe: Jag har upptäckt samma sak, det verkar inte att gå in på sidan. Jaja, det är väl någon Indiantaktik förstås.

NuMo: snyft. Nåt fel på ÖA idag, har inte kunnat läsa vad som står?

NuMo:
Det är nog en Haakana-typ eller en snubbe som vill se hur snygga brudar det är i Sverige. Kanske fiske med Salo lockar också. Men han måste fan va bättre än Alavaara......och kanske Jansson.

Nu verkar man värva vilt. Det här gillar jag faktiskt inte riktigt. Om det inte är Rob Blake vill säga. Det lär det väl inte vara och någon Wilde hoppas jag inte att det är.

www.allehanda.se/sport/2872.html

NuMo: Sen kan vi väl fortsätta att vagga in oss i en falsk otrygghetskännsla.

www.allehanda.se/sport/2871.html

Lite rolig artiklar för oss Modoister att gotta oss i.

De är lite roliga faktiskt.

www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=168717

www.wildwestsupport.se/mediearkiv/nyheter/visa_nyhet.asp?nid=342

jenza: Så allt var inte ytterligare en AB-anka då?

« · 403053 · »