1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 504890 inlägg · 4189 ämnen
« · 404895 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nonsens, pajkastning samt viss svenskaundervisning.
65Selander:

En rolig sak är att man kan ändra rubriken på en omröstning utan att måsta nollställa omröstningen. Lätt som en plätt, alltså.

Vallin: Jo så är man Moderator, kastade tre stycken i dag och likt förbannat så stavade jag fel (skyller på FM's minskade anslag, Kinersiska Tangentbord)

NuMo:

Så det är därför du är moderator? :)

MoDoforum ska vi inte ens prata om. Vilket gytter...

65Selander:

Håller med. Ibland skulle man vilja kasta sitt inlägg och göra om. Skulle inte sitta helt fel.

Vallin: Själv bodde jag i en skokartong och fick lov att äta grus...om jag hade tur.

Nä, men korrekturläsa, det gör jag bara efter att jag skickat ett inlägg. Som moderator så kan man radera och skriva om, men på modos forum....

Vallin: Man saknar en viss ändringsfunktion fast nackdelen med den är att om man ändrar typ 3min efter så kan hela tråden få en annan innebörd!

NuMo:

Nåja, så illa är det inte. Var glad att du inte satt dig själv i samma sitts som jag som inte kan skicka ett inlägg utan att korrekturläsa det två gånger först. :)

Vallin: Jo det förstod jag, även fast jag inte lyckades förmedla det. Själv blev jag mest förbryllad över hur mina fingrar oftast snubblar omkring planlöst på tangentbordet. Konstigt att man får något vettigt sagt över huvud taget.

Sv: Omröstningen om Muir
65Selander:

Hmm... inte en enda gång faktiskt. Vet inte vem som kan klaga på stavning av oss förutom jag själv...? ;)

NuMo:

Det förbisåg jag faktiskt. Tyckte uttrycket "gå på hörntänderna" var bra, det var det jag ville uppmärksamma. Jag anmärker inte alltid på stavfel. :)

Vallin: Fan. Skrev jag b i stället för j nu igen. Jaja, de sitter så nära varandra.

Sv: Omröstningen om Muir
Vallin: Märks att du har tillbringat sommaren med Törne eftersom du yrar om Brynässupportern från Härnösand!

Inte nog med att du lånar ut lägenheten åt en Brynäsare också, undrar hur många gånger du har försökt att rösta sönder våran omröstning som någon givetvis från er sida var tvungen att klaga om stavning mm. Gissa vem :-)

NuMo:

Saxat från modohockey.se:

"Kedjan med Svarten och Salomonsson bick ju på hörntänderna tillslut"

Hyfsat trötta killar... ;D

Sv: Jag är ledsen att behöva säga detta......
SMÅLAND:

Timrås trupp: 20 spelare
Modos trupp: 19 spelare

Rys på lagom du.

Icing-Ove:

Men varför räknar du upp Lehtinen?

Omröstningen om Muir
Hmm... Fiasko-alternativet har fått oväntad fart sista dygnen. Undrar om det beror på att alla MoDoanhängare redan har röstat och nu kommer ströröster från exempelvis 84Norberg?

Icing-Ove:

Ja just det, du räknade ju upp lite junisar också, ja. Taget.

Vallin:
Snittålder på nuvarande trupp är ca. 25 år, tror att bara Lule och Mora ligger däromkring. (Källa: Eliteprospects.com)
Om nu Foppa, Timmy, Ante OCH Hellström, Viklund och Enström är med i truppen så tror jag att Modo hamnar runt 25 i snittålder.

SMÅLAND:

Vems stora ända pratar du om?

SMÅLAND: Rädd för Storebror redan?

SMÅLAND: 10 av 26 spelare är inte "mer än halva laget".

Sv: Stjärnback? =)
Deas:

lol

Icing-Ove:

Hmm... du räknar ju upp några spelare som inte är klara faktiskt. Sen har jag en liten undran; har vi verkligen yngsta laget i serien om Foppa, Anders Eriksson och Timander signar?

SMÅLAND:

Riksman-Salo
Vesa-Zajkowski
Haakana-Muir
Wernblom-Forsberg
Högardh-Steen
Almtorp-Hellström
M.Johansson-Timander
Lehtinen-A.Eriksson
Söderberg-T.Enström

OK, luktar inte SM-guld, men va fan, coolt med yngsta laget i serien och lite 93/94-känsla över det hela....

Sv: 100 000 inlägg!
Vallin:

...eller så hockeyn...

100 000 inlägg!
Såg att hockyn passerat 100 000 inlägg här på SpS.

Grattis SpS!

Jag är ledsen att behöva säga detta......
Kära modoiter man kan INTE kicka mer än halva laget och sedan
tro på hemvändarelycka......o framgång!
Hur ska detta sluta månne???
Jag ryser i hela kroppen när jag tänker på detta......
Det kommer att sluta i ett stort ända praktfiasko,Tyvärr!
Real MoDo anno 04/05.........ett sjunkande skepp mot
kvalserien.....snyft!

Sv: Intervjuer och Kommentarer från 1:a Isträningen mm
knaskamilla: Sen hade de ju heller inte, som LHF-spelarna, tröjnummer som upptog i princip hela ryggtavlan.
Får nog skriva en skrivelse till kansliet och föreslå att de får jättestora namnskyltar på träningströjorna...

Paddan: 22 och 33.

Frisco: Vem vann sarghörnsduellen då?

Paddan: Jag såg en Antjärnsjunis med #24 som kämpade emot Sedinarna idag.

Paddan:

Ja, tänk vad skönt det måste ha varit att ha varit BIFare innan den här säsongen - när de bara hade två olika färger på tröjorna under träning... I övrigt: när har Poffa egentligen rätt?

knaskamilla: Jo, det var någon som nämnde att Hedman var på isen, men då sa Poffa: Näää, det är inte han, Hedman är kraftigare än så."
Själv var jag som vanligt helt förvirrad, speciellt när det dök upp en massa nya färger och designer på hjälmar, träningströjor och damasker.

Paddan:

Sa inte någon att Hedman var på isen? Det tyckte jag. Eller var det bara spekulationer?

AudibleGiraffe: Tja, de skulle ju ha lyssnat på våra ideer om att implementera tekniken från EA:s NHL-spel för att kunna se vilken spelare som är på vilken position på isen. Då skulle inte det där ha hänt...

Iaf så var Hedman visst med på träningen för de som bryr sig. Så ni missade honom.

Sv: Linje 19 Reloaded?
Klippt från modohockey.se:

"Hörde på radion igår P4(västernorrland).
Då sa weinhandl att modo var det enda elitserielaget han skulle kunna tänka sig spela i och om han inte skulle få plats (vid en lock out) så skulle han spela i europa någonstans."

Sv: Jefla TP, du lovade ju!!!
Paddan:

Här har det varken brunnit eller poffat någonting.

På tal om "poff" undrar just hur många som kommer att bli snopna när de upptäcker att det inte är någon träning idag klockan 16 i Kempehallen.

Poffa: Hmm, nu har det nog inte bara brunnit på H Höger, det har uppenbarligen också poffat till.

Kalle K:

Jak tro du ha fel. Jak veta att TP bygga på huset sitt och bada i denna däringa Lomsjön som han bo vid.

Kalle K:

Men i Härnösand? Bor han där?

knaskamilla: Smitning?

knaskamilla:
för att det är en fin strand kanske?

Kalle K:

Är TP på Smitingen och vässar formen? Vad fan åker han dit för?

Poffa:

Mats Ahdrian säger: STÄM!

Få se, var var jag nu?
Jo, herr Steen poserade ju i en tredjetröja igår så då kunde ju inte Frölunda vara sämre. ;)

Poffa: Hmm, nu vet jag varför Frölunda presenterade en tredjetröja igår. Aj, faan, nu fick jag en Steen i skorna.
Nä, jag måste nog plocka bort den först innan jag berättar...

Vallin:

Inte nog med att han inte håller vad han lovar, han far med osanning också.

Undra om vi kan stämma honom? Jag får ta och ringa Mats Ahdrian och höra vad han tycker.

Poffa:

Om man läser citatet jag plockat ut ur artikeln så kan man tydligt se att TP inte lovat någonting, överhuvudtaget. Så det så! ;)

« · 404895 · »