1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505014 inlägg · 4189 ämnen
« · 405812 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Hur tycker ni Bengt Hedin sköter sin uppgift i MODO?
knaskamilla: Ja, bråka på the mailman du.

NuMo:

Alltså, Hedin, han håller ju på att skicka in videoband stup i kvarten. Jag tycker att han ska göra viktigare saker i stället - typ värva Gretzky, eller nå't.

Poffa: Jo, jag vet, det var ju för din skull. Men vad är det som gör att han inte blir "superbäst". Något måste fattas honom, eller är det ett generellt uttryck för att det alltid finns någon bättre, någonstans.

NuMo:

Jag valde naturligtvis det förslag som ni modoratorer (du?) anpassat bara för mig. Bättre än tjurskallen i väst, men inte jättebäst.

Poffa: Tycker du att Hedin varit för flat, för obeslutsam, för hemlig, eller vari består kritiken?

Vallin:

Nu har jag deltagit i den nya omröstningen, bara så du vet.

Sv: Foppa klar för spel i World Cup
Deas:

Fick just SMS från Frisco, Foppa var med på isen.

Sv: Foppa klar för spel i World Cup
Någon som hört nåt nytt om Foppa? Bör man vara orolig? Personligen tycker jag inte att det låter konstigt om han känner lite smärta i magen då han för första gången efter operationen går på is.

Sv: ZZZ-tråd
Frisco:

Cykla sovandes? Det låter inte direkt ofarligt.

Vallin:

Ett steg i taget. Först få igenom kravet, sedan se vad man kan göra av det som då kommer.

Vallin:

eventuell, dumskalle!

Poffa:

Tänker du deltaga i en eventuellt ny omröstning om du får igenom dina krav?

ZZZ på ett tag. Ska cykla ut till Kempis och se om det är nån aktivitet i Templet.

knaskamilla:

Ja, det hade den nog definititvt gjort. Jag tror jag tänker kräva en nollställning eller en ny omröstning. Ja, det tänker jag banne mig kräva.

Jag vill ha en nollställning av omröstningen eller en ny omröstning!

Vallin:

Vem vet vad NuMo vill? Inte jag i alla fall.

knaskamilla:

Ja, då hade det knappast sett ut som att ungefär lika många som tycker Hedin gör ett bra jobb, hellre hade sett Mats Ahdrian på posten. Hemska tanke!

Poffa:

Ja, egentligen borde ju omröstningen ha nollställts iom att det nya alternativet kom med. Då tror jag att resultatet skulle ha sett helt annorlunda ut.

Poffa:

Tror du att NuMo vill försöka få Ahdrian att framstå i bättre dager på något vis eller har du någon annan teori?

Vallin:

Jag har inte ens röstat ännu då jag bojkottar denna omröstning. Det enda vettiga alternativet kom till efter att omröstningen börjat så det luktar tjyv och rackarspel lång väg.

Hur många MoDosupporters finns det egentligen på SpS? 55 stycken har röstat just nu...

Vallin:

Jajjemen. En sådan där som bara duger till vädring och torkning av kläder.

knaskamilla:

Balkongdörr med utan balkong? Fransk?

Vallin:

Jag har också balkongdörren öppen utan att det kommer in några små, irriterande flygande saker, och jag bor bara en trappa upp (utan balkong).

Frisco:

Schhh! Sluta avslöja mig...

Nu är det snart fika, bäst man springer och sätter på en panna.

Poffa:

Eller så gör du som jag, skaffa lägenhet på tredje våningen med balkong, då kan man ha balkongdörren öppen dygnet runt utan att varesig mygg eller knott kommer in. Har faktiskt bara 21 grader här inne nu. :)

Poffa: Haha. Vi vet nog att du springer ärenden åt alla och kokar kaffe åt chefen osv.

knaskamilla & Frisco:

Men hallå - Ni är ju dumma i huvudet på riktigt. Sova på kontoret, det gör man ju bara på dagtid.

knaskamilla: Bra idé. Dygnet runt jour för Poffa.

Poffa:

Men hallå - lösningen är ju självklar. Sov på kontoret!

Frisco:

Med tanke på hur mycket jag rör mig i sömnen skulle jag förmodligen vakna med svårigheter att andas då jag har myggnätet virat 26 varv runt skallen.

Fläkt har jag redan, den gick på maxvarv bara för att få lite cirkulation. Tyvärr så kyler den inte luften. Hmmm, jag har ju luftkonditionering här på jobbet. Undra vad det skulle krävas i arbete för att ta med den hem?

Poffa: Ett par tips. OBS, personen på bilden ingår ej!
[bild]www.jula.se/img/bilder_230/956100_b.jpg[/bild]
[bild]www.jula.se/img/bilder_230/771701_b.jpg[/bild]
[bild]www.jula.se/img/bilder_230/901056_b.jpg[/bild]
Utöver dessa ting skaffar du en fläkt.

AudibleGiraffe:

Myggfönster är en bra idé, faktiskt något som jag försökt få att fungera. Problemet är att det inte går att applicera i den typen av fönster jag har. Det är nämligen ett vikfönster som har fästena på mitten av fönsterkarmen. Detta medför att övre halvan av fönstret tippar inåt medans den undre halvan tippar utåt.

Poffa: Ett ord till dig. Myggfönster. Du är väl för bövelen norrlänning?:)

Frisco:

Själv längtade jag till en kall hockeyhall, och det var inte bara för hockeyns skull...

knaskamilla, Poffa: Ganska varmt här men sover det gör jag ändå. Tog väl som vanligt ca 10 sekunder att somna igår kväll.

Poffa:

Jotack, här har det varit svalt och skönt och lättsovet.

knaskamilla:

Varm och med vissa svårigheter att sova. Dessutom med en massa irriterande jäfla mygg och knott, eftersom det var tvunget att ha fönstret öppet för att kunna sova.

Själv då?

Poffa:

Då undrar man ju, helt osökt, hur har natten varit?

Vallin & knaskamilla:

Jag gnäller inte för att jag var utan solkräm under lördagen, jag gnäller inte för att det är 30 grader varmt och helt underbart på dagarna, inte ens det faktum att jag INTE har semester klagar jag på.

Det enda jag klagar på i det här fallet är att det är 30 grader inomhus då man skall gå och lägga sig, att allting är fuktigt och att det blir omöjligt att sova.

Ge mig 17 grader i rummet, mörker och tystnad. Då sover man gott.

Gomorron, förresten...

Vad kul att se lite fart i min egen tråd. Sov gott alla... z z.zZ z zz z
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

knaskamilla:

Han lyssnade alltså inte på Baz Luhrmann (eller vad han nu heter) och hans goda råd i slagdängan som spelades på radio för ett par år sedan?

Vallin:

Han är nog bara lite grinig för att han varit för macho för att använda solkräm när han stått ute i gassande sol en hel dag.

En liten politisk film innan läggdags:
atomfilms.shockwave.com/contentPlay/shockwave.jsp?id=this_land

Rolig eller hur....

Vallin: Äh han är bara som vanligt.

Poffa:

Sluta klaga på värmen när den äntligen kommit, jävlaranamma!

Sv: Linje 19 Reloaded?
Icing-Ove:

Jag är ganska övertygad om att anledningen till att du inte fick svar var att ingen visste. Jag vet då i alla fall inte. Det enda jag vet är att han var på O'Learys... ;)

Jag frågar igen, har Påhlsson och hans konstiga kalufs tränat i Kempis i sommar eller bara svept fulöl på stan....

Mot ett förmodligen helt misslyckat försök att sova i den fördömdade värmen.

ZatanZ Zol!

[bild]elouai.com/images/yahoo/a24.gif[/bild]

knaskamilla:

Skugga, något som det var ont om i övrigt den kvällen. Han hade ju hockeyfrilla, långt i nacken och kort uppe på huvudet och på sidorna.

Paddan:

Polisonger. Han har dem bara för att dölja sin fula frisyr, misstänker jag.

« · 405812 · »