På forumet på Letsgopens.com finns "Hans" med på sidans lista över förklaringar på termer som ofta används på just det forumet. Allt för att göra det lättare för nya personer som börjar skriva på forumet.
Termen "Hans" används i fall då man vill beskriva hur katastrofalt dålig någon är i en match. Om t,ex Rozival gör en katastrofmatch kan man läsa saker som "Rozival had a Hans Game" eller "Rozival pulled a Hans".
Under sin sista säsong i Pittsburgh kallades också Hans för "Hans the horrible", dessutom kritiserades han öppet i media. Hans var en av NHL's absolut sämsta backar under hans sista år i Pittsburgh :/
Med detta i bakhuvet drog jag lätt på smilbanden då vissa på modos egna forum skrev saker som "nu får modo en av sveriges absolut bästa backar!!"...
Du missförstod mig, klart han var landslagsmässig om han blev uttagen. Frågan jag ställer mig är om han var landslagsmässig när han petades till Melinders fördel, om nu så var fallet. Min poäng är: Bara för att han kanske är bättre än Melinder nu så behöver inte det nödvändigtvis betyda att han var det då?
Icing-Ove: På tal om Melinder så signade han med AIK för några veckor sedan. Säsongen 98/99 spelade Styf för ÖSK tillsammans med Nordgren, Warg och Bohman bla. Melinder var långt ifrån ordinarie i alaget den säsongen och fick spela ca 10 matcher totalt på säsongen va? Om jag minns det rätt så var inte Melinder med i truppen då säsongen startade utan fick chansen då MODO drabbades av några skador, efter några matcher i elitserien så fick han också nästan helt oprövad i internationella sammanhang en plats i JVM truppen.
Sen är det väl inte såå konstigt att denne Styf inte platsade 98/99 då Modos backlinje va lite väl meriterad. Att han blev sur kan väl i så fall bero på att Henrik Melinder fick sista backplatsen då.
Vi är ganska avoga till styf i korken också. Han lider av mindervärdeskomplex och måste hela tiden försöka bevisa något så fort han passerar kommungränsen. Något som oftast bara blir platta fall, både på och utanför isen.
Icing-Ove: Inte om man frågar honom, han tyckte inte om behandlignen han fick i MoooDooo sista två åren. Och Styfen har riktigt avoga känslor till er klubbdirre.
Vad gäller Alavaara så har han ju i alla fall hus (eller...ehm...stuga) i Övik, så han torde nog i alla fall bli Öviksbo framöver. Fast vid det laget har han kanske lagt av med hockeyspelandet. Det känns troligt att han flyttar hit när hans dotter ska börja skolan, men det är väl typ fyra år kvar, eller nå't...
Hållberg var aldrig riktigt nära att flytta hem. Visst, MODO var i kontakt med honom men han var helt inställd på att vara kvar i FBK. Detta framför allt på grund av att hans flickvän hade tid kvar på utbildningen.
Att han skulle komma tillbaka till MODO är möjligt, men nog tror jag det kan bli ett par år i Tyskland först, för att bygga upp det ekonomiska.
Icing-Ove: Så vitt jag har hört så sa klubben bara nej till Alavaara. MODO ville ha Hållberg som i sista stund valde att stanna kvar i Färjestad. Att Hedström skulle vara på väg till Övik är inget som jag har hört.
Hållberg och Öhman tror jag kommer att spela i MODO igen. När det gäller Alavaara så tror jag inte det.
Blir det NHL strejk så tror jag nog att Selänne vill spela med Jokerit och då är det väl inte omöjligt att han lockar med sig sin polare Kariya.
1. Hur var det egentligen, sa Modo verkligen nej till Alavaara, Hållberg och Hedström som enligt rykten ville till Övik?
2. Och förresten, tror ni att Alavaara/Hållberg och Öhman återvänder till Modo efter sina nuvarande kontrakt?
Börjar bli lite lurig över hur mycket som är pågång bakom kulisserna. Tänker främst på att Don Baizley har Foppa, Steen, Kariya och Selänne som klienter. Det kan väl inte vara SÅ bra trumfkort som Hedin har på hand eller.....
Då får han allt lov att ändra tillbaka nu, för nu ska han sätta åt stenhårda tacklingar överallt på plan och skjuta slagskott i 180km/h rätt upp i krysset, åtminstone varannan match!
Jaha, vi får helt enkelt se till att locka tillbaka Kabben, då. Jag vill, jag vill, jag vill... =/ Jag har aldrig spelat hockey själv, så jag vet inte, men om man kan ändras åt ett håll - kan man inte ändras tillbaka sen också?
Visst var han bra då han lämnade MODO men han spelade då i backpar med Kabben och de kompletterade varandra strålande. Dessutom är jag rädd för att hans spelstil förändrats i och med att han fick spela så mycket som sjätte back i Penguins.
Nu har jag funderat lite. Jag tror också att Hasse kommer att bli bättre i år. Som Vallin skrev, han lär ju inte vara nöjd med fjolårssäsongen. Han var väl rätt bra när han lämnade MoDo, borde han inte vara rätt bra nu också då?
På A svarar jag: Hasse tror jag kommer att höja sig några snäpp i år. Tror inte att han är nöjd med det han presterade ifjol och jag inbillar mig att han inte kommit tillbaka bara för att beta av ett par år i MoDo och "göra sin plikt" som hemvändare, framför allt då Svarten och Salle var de två som kämpade hårdast i laget i övrigt.
Efter att jag skrev ett inlägg i Brynäsboken så började jag att fundera på Hasse Jonsson och det kommande året. Kommer han att blomma ut och visa sin klass eller kommer han fortsätta agera tafatt och missa tacklingar hela tiden?
Naturligtvis hoppas man på det senare men vad tror man? Ärligt så tror jag tyvärr att vi får se Hasse fortsätta på den inslagna linjen med tafatt spel och märkliga beslut. Hasse har sett vilsen ut på spelplanen och inte ens i slutspelet då man trodde han skulle tända till så fanns det där lilla extra där.
Skall det verkligen ta ett helt år att anpassa sig till de stora rinkarna eller var helt enkelt den gågna säsongen det bästa Hasse J kan prestera?
Vore det inte roligt med en omröstning om detta? Gärna att de som röstar motiverar sitt val här i den här tråden.
Jag ska på sullansets begäran säga vad jag menar. Vad gömmer sig den ökända urtidsfjortisen bakom för nick nudå? Jag ids inte lista alla och ta reda på det själv.
knaskamilla: Satt och läste en intressant sida där några finländare gjort någon form av egen "draft" av alla finska proffs genom tiderna. Där kunde man bland annat läsa att Rauli Raitanen var en riktig favorit bland kvinnorna på 90-talet.
Tänkte bara höra efter om det är någon som råkar veta hur det gått för Ässät så här långt i deras försäsongsmatchande. Mina finskakunskaper är lika med noll, men det vore intressant om det fanns någon sida med försäsongsresultat.
Börjar bli ordentligt sugen på att se hockey igen, särskilt efter att ha följt ett par av MoDos isträningar.
knaskamilla: Knepigt, nere på ICA Supermarket blev de väldigt konfunderade när jag frågade ifall det var där man röstade i omröstningen i MoDos gästbok.
Fast iofs så behöver jag ingen omröstning för att bekräfta min inkompetens...i varje fall vad gäller att identifiera Tobias Viklund.
Skrattar så jag gråter och det gör även två av mina arbetskamrater. Tack för att man fått dagens första hårda garv...;-)