Men vad är det här? Här är man i Världens ände i fyra dagar, och när man kommer hem får man inte bara en utan TVÅ déjà vu-upplevelser av att läsa i den här gästboken. Här är mitt facit:
1. Härnösands-BIFaren har säkert bara en kompis, då är det väl självklart att han hellre vill se honom än Foppa spela? (Eller nå't.)
2. MoDo. Av tradition. Av snygghet.
Nu till något annat. Jag har beklagat mig mycket under helgen över att jag missade dagens match, men det lät på Frisco som att det inte var någon höjdarmatch. Känns ändå lite träligt att, den här sommaren också, veta att MoDo spelar träningsmatch i Kempis och man själv är någon annanstans. Nu är det ju en hel halv månad till nästa match! (Någon som ska på isträning snart? Säg till isf, så hänger jag på.)
Steen tillsammans med Svarten och Jocke tycker jag låter som en mycket intressant kedja! Kan det bli något annat än succé? Jag har ju förutspått att Jocke kommer att göra en riktigt bra säsong nu i vinter, och det känns fortfarande lovande. Vad tror ni andra?
(Såg förresten på åffisjella att Samme kunde tänka sig VF vid lockout. Undrar om de klarar av att hantera en sådan uppblåst typ som honom?)
Undrar just om man kan få solsting i tevesoffan? Har i varje fall en konstig känsla av en riktigt underbart trevlig hockeyvinter säsongen 2004-2005 för mitt kära MoDo Hockey.
Infann mig givetvis iklädd #44:s matchtröja dagen till ära. Måste dock säga att, trots mitt tidigare starka ogillande av de nya retrotröjorna, de vita retrotröjorna var förbannat snygga.
Jocke Lindström och Alexander "Steenskottet" Steen, vilket fenomenalt radarpar, inte blev det väl direkt sämre av att de hade Svarten som tredjelänk i sin kedja. Efter att Steen klivit av isen drygt 10 minuter in i tredje så klev Niklas Johansson in på hans position och gjorde inte alls bort sig.
Wennerberg-Gästrin-P.Öberg, kan nog bli en intressant checkingline bara Wennerberg återfår lite av samma energi som han hade i sargspelet förrförra säsongen.
Tobias Viklund tror jag definitivt att vi kommer att få se mer av i MoDo-tröjan i vinter, en frisk fläkt. Hmm, spelade i #8 istället för #3 som det stod i det påkostade programmet, kan den tröjan vara uppbokad för någon annan spelare...
Tommy Enström gillar jag också en spelare som, trots sin ringa storlek, verkligen inte bangar att ställa sig framför mål och fightas med de stora killarna.
Nog kan du ha rätt i att det kan bli tungt för LHF i vinter, men att grunda den bedömningen på en jippomatch som spelades i en period verkar ju inte särskilt kompetent...
65Selander: Porin har inte skapat mycket än så länge. Ett ganska anonymt lag. Lite anmärkningsvärt var att Porin bara har en icke finne i laget om jag räknade rätt.
Nu kör ismaskinen för fullt i Kempis så det så.
Tanken var att jag skulle lägga ut bilder också men tydligen saknar jag lite programvara för att göra det..
Poffa: Anledningen till att jag undrade var att det hela verkade lite märkligt. Skeppa iväg en klasspelare när lagets prestationer på isen inte var helt i sin ordning. Tror att det handlade om pengar.
Du menar alltså att de inte ville att han skulle spela alls för så fort han spelade så var det ju fel och då bänkade de honom?
Nä, Milo blev i mina ögon placerad i frysboxen utan någon på isen märkbar anledning. Nu tänker jag avsluta den här diskussionen och börja förbereda mig för att fara till Kempis och se MODO mot griniga finnar.
Frisco, Poffa och NuMo: Äh, grabbar, kasta handskarna och slåss vetja. Det finns inget som piggar upp så mycket som ett äkta rallarslagsmål under försäsongen. Borde väl även gälla på SpS. ;)
Vad då vägrar? Jag vet inte varför han blev hackkyckling men det är enligt mig ganska uppenbart att han blev det. Eftersom jag inte vet tänker jag inte spekulera i någon anledning utan bara konstatera att jag uppfattade det som att han var den spelare som fick bli syndabock då spelet för hela laget inte fungerade.
Men du tycker kanske Milo var så dålig att han förtjänade att bli bänkad trots att han inte var orsaken till misstagen som skedde på isen.
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]