knaskamilla: Grattis alla Modo fans.... Ska bli kul att se er förlora match efter match efter match etc mot oss denna säsong. Fösta matchen avklarad. Nästa kross för för oss mot lilla er blir den 21/9.....
Poffa: Finns det ett empiriskt samband mellan vinst i Mästarcupen & spel i kvalserien? Utveckla gärna ditt resonemag! 4-3 med 20 sekunder kvar, de e fint de!
Äh, jag kommer ju ändå inte att ha tid att gå på några hockeymatcher i vinter. Någon som vill köpa ett sittplatskort på H Höger av mig, förresten? Eller, jag menar, en bunt biljetter till en stol på H Höger...
knaskamilla: Om det skulle visa sig att MoDo förlorar den 30:e så blir det till att följa säsongen från parkeringen för din del. Om du är riktigt snäll kan du få ett kort på din stol i Kempehallen att titta på under tiden du hör radioutsändningen av matchen...
Följande rapporter fick jag under matchen idag: "2-1 efter första perioden" samt "4-3". Kass resultat-sms-service det här stället erbjuder! (Men tack till han som var vänlig och rapporterade om MoDoledningen.)
Ska förresten bli jävligt kul att se MoDo den 30:e - jag har ju inte sett dem spela någon match än... Särskilt mycket ser jag fram emot att kolla in kedjan med Lindström och Steen, samt Zakke i mål. Tjoho, kul med hockey!
Paddan: Du menade min kommentar om Gästrins gemonbrott pga hans flytt till Bonässund hoppas jag. Såklart den prediktionen slår igenom. Det var ett krav från Bonässets sida under viseringen av den fd felsidafjärdaren.
Apropå födelsedagar så lär du dra ifrån mig med ett år då min faster sa att mitt födelsedatum (31:a) inte fanns. Jag förstod inte riktigt på vilka grunder detta bekom sig men det är väl nån extrem skottårsvariant eftersom den inte inträffat hitills under min levnad.
Checkinglinen med Wennerberg, Gästrin och P.Öberg har börjat oroväckande bra. Parat med Jocke Lindström och Alexander Steens fenomenala försäsongsfacit och Zakkes storstilade insatser så...nä, faaan, det här ser riktigt illa ut. Vi får nog inrikta oss på att vi kommer att hamna lite på efterkälken tämligen omgående och bara nätt och jämnt orka med att hamna bland de fyra bästa i serien.
Poffa: Om nu kroppen är någorlunda återställd efter tårtöverdosen så borde det väl stämma att vi både igår och idag gjorde ett SH- och ett PP-mål i matcherna. Oerhört mycket skott avlossade också, båda målvakterna verkar ha fått jobba ordentligt.
Poffa: Hmm, den där kommentaren om att Gästrin skulle få sitt riktiga genombrott den kommande säsongen, som sades under viss munterhet på första isträningen, verkar än så länge stämma ganska bra.
Förmodligen inte. Det står i regleboken att matcher med tvådomarsystem skall dömas med två lika duktiga domare. Är väl ingen som anser sig vara så dålig som Danielsson.
Tveksamt. Han verkar ha fått en rejäl kick av att Steen anslutit till laget. Dessutom var han nog taggad ändå då han vill visa vad han kan efter sin skadefyllda säsong.
Om Jocke får fotsätta vara hel kommer han ligga högt uppe i poängligan när vi summerar säsongen.
Nikki: Snyggt. Skulle ha varit trevligt med en andra-assist. Då hade man sett vem som tänker längre än ett drag framåt. Men det duger med raka puckar också.
Slut på andra perioden nu, 1-0 till Modo och inte mindre än 17 tvåminutare utdömda.