1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505189 inlägg · 4189 ämnen
« · 411623 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Retrotröjan...
Vem tycker ni förresten har rätt till lotten? Jag hejar på ICA Bjästa trots att jag en gång i tiden har jobbat på en Konsumbutik...

Frisco: Om Patrik vinner så köper han ingen Loge eller ens sponsrar arenan. Det är han för snål för... :-) Eller så "köper" han BäPa-hallen.

Frisco: Skanska Arena borde väl ändå passa ganska bra, för kaffet i kioskerna är väldigt ofta misstänkt tjärliknande i både konsistens och smak.

Salle: Jag tänkte att det skulle finnas på ICA-Supermarket-Bjästa-Arenan eller vad den kan tänkas heta.

Frisco: Inget eifel-torn i hamnen tack... Eller skall det stå på sidan av Cementa-tornet då eller?

Salle: Vore perfekt tycker jag. Sen en ljusreklam som syns flera mil. Det har Citroën haft förr.

Paddan: Citroën Arena... Nej det låter inte bra.

Frisco: Eeh, själv går bara tankarna till eventuella huvudsponsorer till arenan. Måste nog formatera om hårddisken så jag kommer på andra tankar...

Salle: Äh. Bara en vacker bild. Aldrig fel med lite franskt eller? Själv vet jag inte.

Frisco: Nu får du gärna förklara dig?

Sv: Klart för byggstart av Arenan
Salle:

Håll utkik på ÖA:s nätupplaga imorgon förmiddag så står det nog.

YaQoP: Nån som vet tid och plats för presskonferensen imorrn. Kanske man kan svänga förbi...

Kalle K:

Nej, nej. Djupdykningarna brukar ju Brynäs stå för, så de har redan reserverat det namnet.

Poffa:
eller om det var NCC som byggde

"Nya Cyklop Center"

Kalle K:

Det namnet är ju redan upptaget. Står ju på varenda reklamskylt mellan Torsboda och Njurundabommen.

Kalle K:

Nej "härligheten"

YaQoP:
"Fuskbygget" ?

Poffa:

I artikeln såg det ju ut som Skanska iaf, arenanamnet blir grymt intressant!

Poffa: Med tanke på hur svårt man verkar ha haft att släppa Fjällräven-spåret så lär det väl trots allt bli en Fjällräven Arena. Men jag hoppas givetvis att något betydligt kapitalstarkare bolag blir huvudsponsor.

Poffa: Fattar inget?

Fast hade jag fattat så hade väl jag sluppit att jaga virus och spam åt Försvaret :-))

YaQoP:

Inofficiellt har det rätt länge sagts att det blir Skanska som får bygga. Så där tror jag inte på någon överraskning. För mig är det intressantaste vad namnet blir på arenan och vilken sponsor som får gå in med pengarna.

65Selander:

"I Gävle har det varit tyst länge ang arenan, fattas visst ett sista klubbslag!"

Blev det inte ett S för mycket i det där sista ordet? ;-P

Poffa:

Ja äntligen va precis vad jag tänkte också. Lite spännande också att få veta vilka som får äran att bygga härligheten.

Poffa: Grattis till starten sedan så får man se vilket start datum det blir!
Skall bli ytterst intressant att följa bygget iaf!

Man kommer nog sakna gamla Kempis iaf.

OT: I Gävle har det varit tyst länge ang arenan, fattas visst ett sista klubbslag!

Förresten... ÄNTLIGEN!

YaQoP:

Skall vi gissa på att vi i morgon också får reda på vilket/vilka företag som kommer bli huvudsponsor?

Klart för byggstart av Arenan
Mer info imorgon tydligen.

Se länk.

Sv: Rökutveckling i Kempis
*visslar oskyldigt*

Poffa: Och jag har väl alibi för morgonen? Eller befann jag mig i Kempis närhet vid den tiden? Nej nu kopplar jag ned.

Poffa: Verkar som någon vill påskynda bygget utav den nya.

Knas är ju misstänkt eftersom hon har skaffat sig alibi i Sthlm (säger hon iaf)

Sv: WC
knaskamilla: >>>knaskamilla @ Stora Essingen

Stora Essingen. Lyllo dig!

www.sl.se/hpltid/ihtt/vinter/999/out/99900357.pdf
www.sl.se/hpltid/ihtt/vinter/999/out/99900361.pdf

Intet nytt under solen...
...men väl en artikel från TÅ som kanske inte alla läst.

knaskamilla:

Har ni stått och snackat så va det nog de, nu har du nåt att berätta för barnbarnen ju i framtiden.

YaQoP:

Ja, det är ju det jag inte förstår. Såvitt jag vet är vi inte släkt. Men han kanske kommer ihåg mig från mitt klockrena lika som bär-förslag för ett par år sedan (gummitrollet Hardy). Eller också har han bra ansiktsminne och kände igen mig från att vi stått och pratat.

knaskamilla:

Du menar alltså att Lasse Anrell hejjade på dig?

Nämen, varför gjorde han de då? Är ni tremänningar (eller nåt)? :)

YaQoP:

Ja. Om du hade orkat läsa mitt halvlånga inlägg hade du sett att han gjorde det. Men jag förstår att det kom lite som en chock att jag kunde plita ner så många rader...

knaskamilla:

Hejade Lasse Anrell på dig?

NuMo:

i Sollefteå? grejt

NuMo:

Äh. Jag hejade i alla fall på Anrell.

Bowling mitt på blanka torsdagsförmiddagen?

knaskamilla: Jag håller med dem. Skäms!

Nu: Bowling.

NuMo:

Nepps. Men jag fick ett sms som antydde att det var oartigt att inte heja. Det visade sig sedan att de jag förväntades heja på satt inne i Globen i en sportbar och såg mig gå förbi utanför Globen.

knaskamilla: Träffade du LJ och gänget?

Åke the myth & Poffa:

Jag kan rapportera att sedan jag kom till Sthlm har jag testat fem olika toaletter. Alla får godkänt betyg av mig. Men ni har rätt, det är ju mer praktiskt att använda sådana som finns i Övik än att åka till Stockholm för att gå på toa.

Mycket MoDoiter i Globen, för övrigt! Massor av MoDo-tröjor, massor av The REDS Syd- samt Öviksbekantingar. Utöver Tre Kronor-tröjor och MoDo-tröjor såg jag:
- en Frölundatröja
- en Luleåtröja
- en Löventröja
(om man räknar svenska lag).

Flög till Sthlm med Skägget gjorde jag också. Oh yeah. Jag trodde att han kanske skulle på solsemester, men det visade sig sedan att han faktiskt befann sig i Globen han också. Det jublades när han visades på jumbotronen, han såg generad ut och jag blev alldeles rörd. Så vackert. (Jublet, alltså.)

Knepigast igår var att Lasse Anrell hejade på mig.

Rökutveckling i Kempis
I morse vid sextiden så kallades Räddningstjänsten till Kempehallen. Ett automatlarm hade larmat om rökutveckling. En korridor var rökfylld och det berodde på ett lysrör som gått sönder och sedan alstrat rök.

Sv: Forsberg och Timander klara?
Poffa: Tack! (och det här gäller då klargörandet av ÖAs texter)

Sv: MoDo-S/T Hockey
Alla:

Vilket jävla tjat det är om Salo. Alla som inte hejar på MODO behöver inte utöva sin skadeglädje och alla MODO-iter behöver INTE springa till Salos försvar.

Bit istället ihop och låt tjafset dö ut så slipper vi en massa pajkastning.

Frisco: Ja, jag är orolig när det gäller målvaktssidan i Timrå IK, men jag kan inte förstå vad det har att göra med Tommy Salo. Du försöker ju bara ändra fokus FRÅN det faktum att Salo kritiserats och ifrågasatts. Men det är nästan lite rörande att se vilket försvar som Salo får av er främst MoDoiter, nästan till vilket pris som helst..

På papperet har MoDo det mycket bra ställt bland målvakterna, ja. Och jag skulle också tro att Salo fixar spelet i elitserien utmärkt, beroende på redan nämnda orsaker..

Frisco: Jag tror inte modoiterna behöver oroa sig, tyvärr (säger det som djurgårdare) men Salo kan nog klara av våra elitserie skyttar, han har en bra målvakt som kommer att flyfta MoDo, men han kan också ställa till det med sina tabbar, så backarna får inte tänka att de har en ex.världsmålis bakom sig utan reagera som han vore den sämsta, för man vet aldrig när en tabb kommer in, men de gynar å andra sidan de andra laget =)

Håller med att det set bättre ut för Modo nu på många år, ungefär tillbaka till 2000, syns i final igen?

//difzi

Dream Team: Jag vet hur det känns när man har egna målvakter som inte ser så bra ut, man bli orolig och frustrerad. Hoppas att det ordnar upp sig för er på målvaktssidan innan elitserien startar.

För Modos del ser det bättre ut än på många år.

YaQoP: Visst tror jag också att det är ren skadeglädje hos många, när han tabbar sig, vilket kanske mest för hans egen del blivit jobbigt, just iom Salt Lake City...
Men det är ju också utav ren och ärlig oro man påpekat detta, inte minst för att man alltid velat Tre Kronors allra bästa i de turneringar som det inte gått fullt så bra för honom som det faktiskt gjort tidigare. Tommy Salo var en absolut världsmålvakt om vi backar bara 5-6 år i tiden. Som sagt, JAG tror att tiden hunnit ikapp honom, men tiden får ju utvisa vad som eg. gäller...

« · 411623 · »