1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505214 inlägg · 4189 ämnen
« · 415346 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Föredettingar
Icing-Ove: "Kan tro"? Är han inte frisk, Hedin? :-)

mangan: Foppa undviker e-post då det lätt kan bli missuppfattningar, Hedin kan ju tro att han mår hur bra som helst :-)

Icing-Ove: Tror inte att Pebben eller Alfie lurar Frölunda och sticker till MoDo iallafall. :-) Den risken torde vara mikroskopiskt liten. Hur är det med Foppa förresten? Har han mailat från sjukhuset och meddelat om det blir spel nästa säsong?

mangan: Låter ju finfint. Hoppas bara att al-Ahdrian inte fått löfte via e-post av Pebben och Alfie, utan att juristerna har full koll på läget :-)

Icing-Ove: De spelare som spelar med Frölunda under lockouten har alla sk "nykomlingslön". Skulle dock lockouten vara säsongen ut kommer man att betala ut "normal" lön retroaktivt nästa sommar.

JanT:

Som sagt, Huselius är inte Linköpingspojk eller har ett hjärta för klubben. Forsberg, Sundström, Näslund, 2x Sedin, Timander osv har alla hjärtat i Övik och i MODO. Se bara på var de köper hus/stugor. Samtliga av de som jag räknade upp där har hus eller sommarstuga i Övik. Det har även Pierre Hedin, Anders Eriksson och Samuel Påhlsson. Weinhandl har inget hus eller stuga men flickvännen är Övikstjej och de spenderar den mesta tiden under somrarna i Övik.

Att de skulle spela gratis för MODO vore absolut inget märkvärdigt i mina ögon. Det visar bara på hur starkt de känner för klubben som fostrade dem till att bli NHL-spelare.

Poffa: Vi får väl avvakta och se vad som kommer ut av detta. Ekvationen NHL-proffs som spelar gratis går inte riktigt ihop för mig. Tror knappast att LHC betalar 0 kr i månadslön till Huselius & Co. Men MoDoiterna kanske har ett xtra stort hjärta för sin moderklubb?

Icing-Ove: Ja där sa du nåt. Medans de lägger ner all sin tid på hockeyn ska de samtidigt betala för att få spela.

knaskamilla:
Jag tycker spelarna borde få betala för att få spela i världens bästa lag i höst. Vanligt folk betalar ju för att få hålla på med sin hobby...

Poffa:

Jag såg Weinhandl på stan nyss. Ärligt talat såg han inte särskilt spelsugen ut, så jag tror att han kommer att göra något annat under året som kommer. Jobba i klädaffär, eller nå't (för han måste ju få in pengar på något vis).

Sv: ZZZ-tråd
Spud:

Juni -06 är det fräschaste budet.

Frisco: Var det verkligen Juni 2006 som den ska vara klar? har för mig att det snackats om januari eller nåt sånt..

Frisco:

Som sagt, de ligger på lagring tills i morgon.

Poffa: Det är nu man skulle vilja se bilder på det första spadtaget.
[bild]images.google.se/images?q=tbn:8pi6SUkGCGAJ:www.edirectory.co.uk/pf/images/products/955/images/spade.jpg[/bild]

JanT:

De tre som inte har kontrakt ännu, Forsberg, Timander och Anders Eriksson, kommer få lön om de skriver kontrakt som sträcker sig minst ett år. Så de behöver inte spela gratis.

Näslund, 2x Sedin och Sundström är fyra spelare som med lätthet kan spela gratis en säsong och de fyra kommer säkert göra det också om det nu blir aktuellt.

Återstår gör då Pierre Hedin och Mattias Weinhandl. Hedin borde enligt mig vara tvingad att spela med Jokerit då han förra sommaren skrev tvåårskontrakt med dem och sedan stack till Toronto. Weinhandl har tidigare sagt att det endast är MODO som gäller i ES, om det i slutändan betyder spel i Tyskland, Schweiz eller att han blir tvingad att ompröva sitt uttalande, det återstår att se. I slutändan kommer det i vilket fall som helst förmodligen sluta med att MODO får ett flertal mycket starka förstärkningar. Ett antal spelare som förhoppningsvis gör sin debut i ES den 23/9.

Poffa: Det här med lockouten blir intressantare för varje dag som går. Skulle alla dessa lirare spela gratis? Jag är skeptisk! Kan tänka mig att Forsberg/Näslund ställer upp på sådana villkor. Är inte förvånad över Hedis utspel, pengar är som bekant en ändlig resurs.

Nu har de tydligen tagit även det andra spadtaget för den nya arenan.

www.allehanda.se/div/senaste_lokalt.php?art_ID=3463

Jävligt pinsam rubrik som AB sätter.. "..tvingar.." Ingen tvingar nån till nåt...
Känns så skönt att veta att man aldrig mer ska köpa en endaste liten kvällstidning mer.

Poffa:

De har alltså räknat på försäkringskostnader för sju spelare. Få se...det är ungefär...alla.

Poffa: Det som är komiskt hela denna soppa är att Hlinka tydligen fått reda på vad Pirro och Werner sagt till NSD, Det tyder på att han har jäkligt dåligt självförtroende och dålig psyke för inte fan backar en normalt funtad spelare för att någon bubblar skit om han eller???
Hlinka gör sig nog mer rättvisa i Slovakiska Ligan där psyke och lynne inte tas i aktning vid värvningar, Det enda hans agent Jiri Hamal har att var putt över det är utebliven % på övergången det öär den enda förklaringen.
Nåja jag tror att det blir Pavlikovsky och en till spelare Luleå värvar under denna vecka!
Vad händer förövrigt i MoDo läste att Hedin sagt de som vill lira i MoDo måste spela gratis under Lockouten....

Icing-Ove:

Jag tycker dom har radat upp all ex-modoiter en gång i veckan de senaste halvåret.

Portello: Det är fantastiskt hur en blaska kan mjölka nya artiklar ur samma material. Jag tror att det är 6:e gången de radar upp alla spelarna som är aktuella för Modo och sedan lägger man in "tvingar" i rubriken istället för "vill att" så har man rejäla löpsedlar på kioskerna i Ångermanland, skrattretande. Vi har ju haft " Modo i chock! 7 miljoner back" och "Modo sparkar halva laget" eller "Kariya, Selänne, Bertuzzi, alla vill till Modo", fniss!

Portello:
SJUNG MED NU...!

"Hlinka lilla stjärna där, hur jag undrar var du är!"

Icing-Ove: Hahaha, ja vad ska man säga? Jag är väldigt tacksam att Hlinka inte kom.Vad skulle han ha fått för sig om han fått kritik efter en dålig match? Bryta kontraktet eller?

Alla NHL-spelare som kommer till MODO (som inte skriver på för hela säsongen) blir utan lön. MODO anser sig inte ha råd. De flesta är ändå positiva till det hela.

MODO kommer hjälpa spelarna med försäkringarna, men de kostnaderna är redan täckta av sponsorpengar, enligt Hedin.

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,532586,00.html

Poffa: Du har nog rätt. Hlinka kan man vara utan. Är ni alla med och skrapar ihop till Weinis lön om han surar?

Undrar om Samuel TotemPålle spelar gratis hos al-Ahdrian Indian?

Icing-Ove:

Jag tror inte Luleå gråter floder över att ha missat Hlinka. Istället kanske de får Rastislav Pavlikovsky och det känns som ett större tillskott, om du frågar mig.

För övrigt är det märkligt att agenten blir så upprörd över vad som är sanningar. Hlinka ÄR en lynning humörspelare, åtminstone var han det i MODO.

Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Icing-Ove: Tror chansen att Weinhandl ska kunna spela i TIK är minimal. Timrå har redan nog med att täcka försäkringskostnaderna för Zetterberg och ev. Modin. I skrivande stund är det inte klart att nån av dessa spelar. Har TIK enbart råd med en torde det ju stå rätt klart vem det blir..

Hahahahaha!!!! Luleå har det inte lätt...Lite kul att tidningen som dömde ut en filmande Hlinka, videoband och hela MODO under flera slutspel har lyckats förstöra en övergång till Luleå Hockey.

Sv: Näslund och Sedinarna ser ut att bli Modoiter i år
Ok, kan tänka mig att Weinhandl tvekar till att lira gratis då han "bara" har tjänat ihop $900,000. Ja, risken kanske finns att han väljer Timrå eller HV71 då. Men denna lön på 900.000 dollars är ju ändå 10 årslöner i elitserien, så jag är lite kluven :-)

knaskamilla:

Spadtaget är taget, bilderna ligger på mognad en dag till.

Sv: Brynäs-Modo 21/7
Icing-Ove:

Foppa har inte varit på Schweizisk klinik, inte heller i USA eller Kanada och undersökt sin magmuskel. Han har haft dett hett om öronen.

Sv: Klart för byggstart av Arenan
Kalle K:

Japp, jag va rätt härligt, men jag visste tyvärr inte.

YaQoP:
Härlig?

modoante:

Ska jag va härlig så vet jag inte riktigt.

Frisco:

Jo, jag har hört något sådant jag också.

Alla väntar på ett spadtag. Är inte det för sent?
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]

YaQoP: Var det inte imorgon fösta spadtaget till Nya Arenan skulle tas?

AudibleGiraffe: Själv tycker jag att det känns spännande. Som en liten extraförmån för de som faktiskt köpt säsongsbiljett i tid.
Fast iofs så tycker jag att det överhuvudtaget är spännande att elitserien snart drar igång igen. Sen att vi eventuellt måste dras med såna där låglönespelare från något utrikiskt land det är väl sånt man tvingas stå ut med antar jag.

Paddan: Japp, hehe och så dyker han upp till slutspel.

Jag gillar faktiskt inte alls det här med lockouten. Jag tycker det suger enormt.

AudibleGiraffe: Tja, det är väl därför han har planer på att spela i elitserien denna säsong. Då får han ju vila hela säsongen ut...
;)

Icing-Ove:

Oäntat, om det nu stämmer. Jag nämnde i Tre Kronors gb strax före WC att jag tyckte Foppa bör vila om skadan inte är hel läkt, vilket den tydligen inte var.

s u c k

Icing-Ove:

Jag har hört att han är på ett varmt ställe. Eller, var?

AudibleGiraffe:
Man blir ju lite konspiratorisk då man hör att Fotknölen åkt iväg på en utlandsresa efter World Cup. Ligger han på en schweizisk klinik och bubblar bubbelbad och förbrukar tigerbalsam eller vad?

Icing-Ove: Jag har för mig att MODOs läkare sa att Foppa behövde vila säsongen ut för att få magmuskeln att läka helt och bli återställd??

Martin S:
Tyvärr så ser det ut som om Foppa kan ha slagit upp magskadan under World Cup. Se länk. Det börjar bli lite tjatigt detta.....

knaskamilla: Ett sätt att få Foppa att vila den 21/9 är ju helt enkelt att kontraktet inte skrivs på förrän på tisdag eftermiddag och tyvärr så hinner han inte ner till Gävle. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag är helt klart för idén som säger att samtliga 9(eller hur många det nu blir) nya spelare avstår matchen mot Brynäs och gör comeback i MODO tröjan på hemmaplan den 23/9.

Paddan:

Ja, själv kan jag tänka mig att flytta distriktsstyrelsemötet jag ska på den dagen till en annan dag och i stället åka till Gävle.

Selander:

Hoppas han stannar hemma och tittar på hästar.

knaskamilla: Kommer han att vara med då?

Det kanske är någon V5:a som drar mer än att spela hockey i ES!

65Selander: Hmm, klart man kan tänka sig att åka till Gävle...om bussen kan hämta upp mig i Umeå vill säga...

« · 415346 · »