Ja, man tackar. Bättre födelsedagspresent är svår att få (knas, sluta tjata om något misskapt skaldjur). Förmodligen kommer den utökas någonstans runt 11.30...
knaskamilla: Håller med. Lär dock lite få lite svårt att få tankarna att stilla sig inför presskonferensens ev avslöjande. Det är som dan före julafton/födelsedagene när man var mindre.
knaskamilla: Seriöst så är det en skitbra ide att kunna se dom andra matcherna som man skulle ha missat annars om man inte bor en spottloska från hallen!
Japp, de trodde jag inte om honom, han är ju varken ur-modoit eller mångmiljonär.
En annan skön sak i artikeln var: " – Eftersom vi har en så enorm konkurrens i det här laget, framförallt med världspelare som Peter och Markus, räknar jag med att utvecklas ytterligare."
Märkte just att TÅ gjort om sin hemsida. Det var inte en dag för tidigt! Nåväl, hittade en artikel om MoDos budget, bl.a. Ett småkul utdrag: "Modo har inför säsongen kalkylerat med ett publiksnitt på 4 800 (!) personer i Kempehallen som rymmer 5 000 åskådare. Jo, ni läste rätt, Modo har budgeterat med att de ska ha fullsatt så när som på 200 personer i varje match under hela säsongen. - Man kan väl säga som så att det beslutet inte kändes helt rätt i början av augusti, erkänner Nicke Andersson."
Slutligen står att man förhandlar med SVT om att få visa hockeykväll på jumbotronen de matcher MoDo spelar. Tycker jag låter som en bra idé, med tanke på att hockeykväll börjar 21.30.
Äh, jag förstår att Weinhandl inte kunde tänka sig spela gratis lika gärna som de andra storheterna, men att han gör det får honom verkligen att växa i mina ögon.
Ur scims länk: "Han berättar också att när det blev klart att han ställde vissa lönekrav på Modo, och de sa nej, hörde andra elitlag av sig. – Det var några klubbar som pratade med min agent, men inget annat lag var intressant. Jag har bott i Ö-vik i fyra år och kan inte se mig själv spela för något annat lag i Sverige. – Det hade blivit för tufft att byta klubb."
Då har tydligen Weinis ritat på ett kontrakt med Modo utan löneanspråk. Han hade anbud från andra elitserielag men han kunde inte tänka sig att spela någon annanstans än i Modo, härligt att läsa!
Ja en skvätt, han påstår bl.a att många är feg som inte tippar sitt eget lag utåt sett, själv tippar han Frölunda som seriesegrare, trots att han troligen får bästa truppen i hela ES. menmen, frölundas är ju inte helt väck heller.
Salle: Hahaha, tja det är klart så kan man ju också se det. Vi tyskaelever satt och fikade på Humanisthuset och bekantade oss med varandra, då sade hon: "Ja, Morgan, jag behöver ju inte presentera mig för dig, för vi har ju gått i samma klass i tre terminer så du vet ju vad jag heter..."
Jag kan väl säga som så att jag tydligen lyckades väldigt bra just då med att se ut som ett levande frågetecken.
Hawerchuk: Beroende på hur regimen har formulerat lagen, kan vi kanske hitta en ypperlig lösning här. Grabbarna får spela i skift och turas om att befinna sig inom riksgränsen. Det blir en ny dimension av byten. Rena rama Färjestadstakterna, fast tvärtom eller rättare sagt ut och in.
Vad är det du insinuerar egentligen? Det Peter Blomqvist sa i intervjun var man enbart budgeterat för den nuvarande truppen exkl eventuella NHL-förstärkningar. Vidare har man gått ut och sagt att man inte har råd att betala NHL-spelarna någon lön (vilket de accepterat) men man kommer betala deras försäkringar, någon som sköts via sponsorer och inte berör den tidigare budgeten på något vis. Slutnotan kommer därmed inte beröras negativt av NHL-förstärkningarna, däremot kommer det generera i ytterligare biljett- och souvenirintäkter.
Jag tror du spenderat för mycket tid med Modohataren gud.
Jag tror du kommer bli bra mycket mer orolig om bara ett litet tag, då tar nämligen dina punkter och smileys i ditt tangentbord slut. Hur skall du klara dig då?