1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505226 inlägg · 4189 ämnen
« · 418463 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
Salle: Jag vet inte, nog för att det är himla kul att se de där filmsekvenserna, men samtidigt så gnisslar jag tänder. Om jag börjar bli less på artiklar om MoDo i riksmedia så antar jag att större delen av Svenska folket spyr åt allt sånt där...fast det har de väl iofs alltid gjort.

Att öppet säga att man gillar MoDo brukar ju vara...för att ta en liknelse från kvällens Parlamentet... ungefär lika populärt som att rulla hundbajs i pärlsocker och kalla det för chokladbollar.

Fast jag kommer att vara I Kempehallen på torsdag, men du får gärna stå på taket om du så önskar...

Sv: Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
Salle: Dom har koll. "Problem med att spela ihop femmorna." Men så går det när man har minne som en guldfisk och hockeykunnande som Hardy.

Vad roligt vi kommer att ha i vinter.
Såg precis Albert Svanberg förståsigpåa lite om Elitserien. Om hur NHL-hypen kommer att få oss att sätta i halsen då vissa spelare inte presterar, om tränare törs peta Stjärnor om det går troll mm.

Dock så sa han att Foppa & Macke kommer att genom att ta upp motståndarna (defensiva) uppmärksamhet ge plats åt Sedinarna.
Till just detta så rullade några UNDERBARA sekvenser från linje 19´s framfart. Speciellt några "ryssmål" på Lill-Honken och ett ihåligt Brynäs.

Som nostalgiavslutning så visade dom ett Foppa-hattrick mot Malmö som värmde det också.

Vi ses på Kempis.

Sv: Brynäs-Modo 21/7
65selander: På tal om grönt så såg jag faktiskt någon snubbe som vandrade omkring i en Dallaströja med namnet Dahlén tryckt på ryggen.

Annars så satt jag och en kille och diskuterade hur vi skulle få bort problemet Hardy när vi egentligen skulle diskutera om problem som har att göra med läraryrket.

65selander: Jag är redan inbjuden som bisittare. Han som kommenterar Brynäs i vanliga fall är huvudpratare och så är jag där som någon bisittare. MODO/Brynäs och Timrås webradiogäng ska ha ett sammarbete i vinter där vi åker lite mellan de olika arenorna och gästspelar.

Paddan: Intellektuella diskussioner?

Du lär nog sitta och diskutera olika formationer med "Gröna djävlar"

Martin S: Behöver du ingen gästtyckare :-))

65selander: Jag kommer att vara på plats i Gavlerinken, dock fullt upptagen med att kommentera matchen i webradio.

65selander: Själv kommer jag tyvärr att vara djupt försjunken i försök till intellektuella diskussioner om Grupprocesser på Umeå Universitet ungefär vid den tid som supporterbussen avgår mot Gävle. Tänk så det kan bli när man beslutade sig att gå från en form av arbetslöshet till en annan.

En stilla fråga till er på HS!

Kommer man få se någon utav er nere i Gavlerinken, vore kul att få lite ansikten på er som härjar på HS!

Knas kommer väl inte eftersom hon ogärna lämnar kommunen ;-)

Sv: Alltid denne Wennerholm.
Ett säkert tecken på osäkerhet och respekt, känns så skönt. Låt dom snacka så låter vi spelet tala.

Therion:

Ja det är väldigt intressant läsning. Det känns som samtliga förstärkningar i Modo tippas som floppar, samtidigt som alla de andra lagens stjärnor verkar förväntas göra succe.

Wennerholm: "Det är spruckna mjältar, sönderslitna axlar,
värkande fotknölar, avslitna magmuskler och ett anta hjärnskakningar
sedan.
Är Foppa samma spelare idag?
Håller han?" - Persson: "Foppa är en osäkerhetsfaktor. Hans
sjukjournal är världens längsta och hur pass återställd är han?"

Wennerholm: "Och är Markus Näslund bara en världsspelare i Vancouver?" - Persson: "Markus Näslund är bäst i världen i
Vancouver men bara där?"

Wennerholm: "Det är backsidan i Modo som gör att jag tvivlar
på att laget ska gå hela vägen." - Persson: "Modos backbesättning
ser alltför tunn ut för att gå hela vägen."

Hmm...

Sv: Öh, vad händer egentligen...
Green kanske väljer Danmark om han blir utanför truppen. Läs intervjun med honom här:

Sv: T- 60 minutes and counting
Salle: Jäpp, det inofficiella namnet är Lakerdome. Det är emellertid en klassisk islada av 70-talsmodell. Där kan man beskåda Andreas Custemos framfart på isen. Sänkte han inte Luleå i semifinal 5? Är inte helt omöjligt att ni får komma på besök till Lakerdome inom några år pojkar! Det råder hockeyfeber i Växjö och pengarna flöder, vi kanske ses i kvalserien?

Icing-Ove: Det är inget dåligt nyförvärv!

Sv: Modo-Luleå
Frisco: jo den också.

Sv: Modo-Luleå
Modoante: Även ett fåtal biljetter kvar till första matchen mot de Lila/fula.

Oj, där blev Montreals M.Ryder klar för Leksand, kul för dem...

Modo-Luleå
Så på ticnet att det är utsålt på torsdag och endast ett fåtal billjetter kvar till timråmatchen

Magnus: Anrell har förvisso lite rätt när han tror att proffsens förmodade dominas är klart överskattad. Hans motivering är dock helt fel. De flesta kommer nog att bli varse att spelet i ES är mkt mer styrt av taktik än vad dom är vana vid. I många fall kommer det naturligtvis att bli ett lyft, men som du säger, vi spelar om det hela först.
Dessutom kommer hemvändarna att sporra våra inhemska spelare att ge lite extra. Tror fan det, när det kommer ett gäng lönedumpare hit och ställer till det.... ;-)

Magnus: Exakt. Man ska inte bry sig så mkt i det som står där.

Aftonblaskan - Deas 1-0

Deas: Varför bry sig, det som skrivs betyder ingenting. Det är på isen allt avgörs, inte i tidningskolumnerna.

Deas:

Det märks ;)

Thornéus skriver att MoDo inte kan ta SM-guld. Det går inte. Sen börjar även han att dissa våra stjärnor med tanke på World Cup. Vad har förlusten mot Tjeckien att göra med deras potentiella insats i Elitserien?

Jag blir som vanligt förbannad då jag läser i Aftonbladet.

På frågan om hur mycket NHL-stjärnorna kommer dominera svarar Anrell: "Inte så mycket som man tror, misstänker jag. Vi såg ju hur lite de dominerade i Tre Kronor."

Eeeh, jaha? Det var inte så att de bara spelade mot alla länders bästa NHL spelare i den turneringen?

Skriver de som de gör för att provocera? Eller tar de vekligen sig själva på allvar? (tänker främst på Wennerholm och Wennman då).

Jag tror de är för gammla. Ungefär som då man pratar hockey med farsan och han inte har koll på nånting :P

De fortsätter verkligen att bedöma svenskarna efter world cup insatsen. Enligt Wennerholm är det en skräll att Näslund hamnar på en tredjeplats på hans lista över elitseriens bästa spelare :P

Är det någon nyhet att Näslund inte får till det i landslaget? Nej.
Är han rankad som nummer 3 i världen pga sina insatser i NHL? Ja.

Näslund kommer vara skitbra och kan säkert vara den som vinner poängligan.

(om han nu spelar trots försäkrings och skattestrul)

Martin S:

Haha, ja och Patrik Thornéus på samma skittidning vill ju inte vara sämre:

Åsikt 3 mars i år:

"Foppa" ska förstärka Modo hela säsongen, men han hoppas givetvis att det ska bli NHL-lockout och att han då kommer att få sällskap av ett gäng proffs till i Örnsköldsvik.
Då är frågan inte om Modo ska plocka hem SM-guldet, utan snarare hur överlägset laget kommer att vara. Visst kommer det säkert att finnas hinder efter vägen, men med Peter Forsberg i laget kommer det garanterat bli åka av i Kempehallen.
"Foppas" stora målsättning är att ta revansch för missen 1994.
Och varför tvivla?
När han har satt upp ett mål brukar det bli så. "

Åsikt idag:

"Kan något stoppa Modo?
Hm, vi pratar om mycket, men Modo kan INTE ta SM-guld i vår. Macke, Foppa, Salo är fruktansvärt bra namn, men… Nej… Man vinner inte SM-guld på namnen"

Vilka usla pajaser till journalister som får styra medieinnehållet idag. Trots detta så går det inte att INTE läsa denna smörja. Jag skäms!

Frisco: Det är väl lika bra att skicka med en länk till artikeln då, eftersom tydligen ingen annan gjort det.

www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=185946

Åke the Myth:
Boorken har ju rätt på några punkter, men Boorken ska passa sig för att uttala sig om låga löner:

"Frölunda fortsätter med liknande upplägg.
5 april 1993 har VF styrelsemöte. Hans Andersson och dåvarande tränaren Leif Boork är två av deltagarna.
Ur styrelseprotokollet:
”Redogjorde Boork och Andersson för besök i Moskva. ...(Kramskoy) var den mest intressanta och kostnaderna för honom exklusive skatt skulle uppgå till kr 575 000 jämte fri bil”.
Dåvarande Frölundaordföranden, Kenneth Orrgren, skriver 31 maj 1993 under ett ettårskontrakt om att få hyra backen Vladimir Kramskoy från Dynamo Moskva.
Hyran, enligt avtalet 585 000 kronor, betalar VF till ett konto hos en bank i Lugano, Schweiz.
Till skattemyndigheterna redovisar sedan Frölunda att de under 1994 betalt ut 24 985 kronor i kontant lön till Kramskoy.
I förundersökningen om skattehärvan i klubben får Hans Andersson frågor om Kramskoys låga lön:
– ...ishockeyspelarna från Ryssland var ju inte speciellt bortskämda, svarar Andersson.

"Så jag kan inte tvärsäkert slå fast att det blir succé för Peter Forsberg i elitserien.
Däremot blir det succé för Modo."

Detta skriver Wennerholm idag. Var det inte igår han dömde ut lagets chanser och idag så blir det succé?

Frisco:
Klockren analys av Boork, men det är väl som att svära i kyrkan om man inte ställer upp i lovåsången, likt en väckelsepredikant, när alla sjunger med.

Åke the Myth: Det kan vara bra om du skriver åsikten också.

Icing-Ove: O vad tycker ni om Boorkens åsikt i dagens Expressen???
Låt höra!

Öh, vad händer egentligen...
Av Expressens översta 7 hockeyartiklar, så handlar 6 st om MODO, börjar bli parodi detta. Sportbladet har nåt liknande. Dessutom, om inga stora sponsorpengar rullar in snart med denna mediabevakning så måste marknadsavdelningen på kansliet städa ur lådorna och gå. Med Foppa och Sören Gyll i gänget, så förväntar man sig lite mer action på den fronten.

Salle: Du kan sluta skratta. Den heter Växjö Ishall.

z2

JanT: Heter ishallen Lakerdome? Tillåt mig småle.

JanT:

Teorier? Nä, jag nöjer mig med att konstatera att dagen varit lyckad med MODO-ögon sett.

Har du några teorier om det?

Poffa: Det finns en fd. Brynäsare tillika svensk mästare i Lakers; Andreas Custemo. Jag tror nog att du kan erinra dig att han var med de där trevliga aprildagarna anno 1999. Han brukar skicka iväg en och annan puck över sargen. Jag har dock aldrig sett Djoos i Lakerdome. I dessa dagar när NHl-proffsen står som spön i backen i Ö-vik kan jag slutligen konstatera att jag hela tiden haft rätt i en enda sak; Anders Eriksson skall inte spela i MoDo kommande säsong utan i "the Original HockeyLeague". Har du någon teori om detta, Poffa?

Sv: Weinhandl klar!
JanT: Blir nog tufft för Alex med dom ambitionerna. I MoDo lär han dock klara sig utan de "betonghandleder" han sa sig vilja slippa i VF... ;)

Sv: Weinhandl klar!
hull: Han övergav väl VF för att få mera istid? Ser ut att bli dåligt med den varan.

Paddan:

Det kan iofs vara Pär Djoos också. Jag säger bara åtta icing, fyra puckar över sargen och en missad straff.

I samma match.

Poffa: När jag läser såna här saker, efter matchen mellan Växjö Lakers och Halmstad Hammers, så börjar jag undra om Martin Wilde spelar i södra allsvenskan

"Efter onsdagen allsvenska seriepremiär hemma mot Halmstad Hammers, när totalt 9 puckar for runt på läktare och i sekretariatet, så kommer nu säkerheten runt arenan att ses över."

WarhawK:

JA, för förtioelfte gången det är INTE sant att Timander skrivit på för Flyers.

Poffa:
Så du menar på fullaste allvar att clarke på hittade på att dom skrivet kontrat i pressmedelandet .. vissa källor är trovärdigare än andra så enkelt är det

WarhawK:

Varför hade han behövt åka tillbaka då han inte skrivit något kontrakt med Flyers???

Paddan:
Då var problemet löst , men hade inte Clarke varit så samarbetsvillig hade ju han varit tvungen åka tillbaka för ha någon chans till fortsatt nhl karriär

WarhawK:

Du får tro på vad du vill, men just nu har du fel. I denna artikel som skrevs av ÖA (ortstidningen) så säger Mattias följande dagen efter att Philadelphia gått ut med att han var klar:

– Jag fick läsa om det i tidningen. Jag har inte skrivit på något kontrakt med Flyers, säger ”Timmy”.

(Hela artikeln här: – allehanda.se/sport/3023.html# )

Därefter blev det aldrig något kontrakt skrivet och därför kunde man i torsdags läsa att han skrivit på för ett helt år. Den artikeln hittar du här:

www.allehanda.se/sport/3117.html

"One Flyers defenseman, Mattias Timander, has already signed with a team in Sweden, and Clarke said he'll remain there for a full season."

www.courierpostonline.com/news/sports/s091404c.htm

« · 418463 · »