Aha, tur det. Hoppas nån kontrollerat så den inte är alltför maläten då.
För övrigt så läser jag i den där länken att Micke A säger att Luleå ställer upp på showen. Det hade varit roligare om han sagt "nej, tiden för nedsläpp är satt till 19.00, och då tänker i alla fall vi börja lira".
Frågorna är många, själv har jag inga svar... ;) Kanske Hasse Tavér står och delar ut löpsedlar som ÖA tryckt upp? Det kanske står...hmm..."Välkommen hem"? ;)
Det hade ju sett mindre dumt ut om någon hade skrivit något inlägg emellan mina, men nu är det som det är... Ståpälsvarning bara man läser bifogad länk. Kul med hockey imorgon!
Vet ni mer än vad Foppa har sagt till Gävletidningen?
"I övrigt var det inte mycket som stämde. - Nej, jag är inte bra just nu. Vad orsaken är vill jag inte gå in på. Men det är bara att jobba på, så lossnar det så småningom."
Det jag undrar är om han skadad eller om det är något annat som spökar!
Frisco: Däremot är jag trött på allt ditt gnäll om att alla brynäsare filmade igår , som t.ex malmström som gjorde en döende svan och kastade sig huvud före in i sargen ocxh filmade
WarhawK: Eftersom du vet hur jag tycker menar jag. Tror inte du vet nånting alls. Min autografsamling till exempel. Visste du att den bestod av 3 autografer? Alla tre av spelare med #21.
Det var då ingen filmning. Honken är inte tacklingsbar oavsett om han är utanför sitt område och är puckförare eller inte. Sedan att det inte är en tackling utan en kollision är en annan sak.
Men domarna har blivit tillsagda att se upp med sådana saker och det var säkert därför som det blev utvisning.
Nikki: Om så var fallet borde ju Hedins namn varit med i alla fall. Om du tittar så har han bara radat upp backarna, vilket torde tyda att han inte bestämt backparen än.
audiblegiraffe: Kan bara vara så att Hedin är petad av någon anledning, nu förstår jag inte varför Skägget skulle peta Hedin före Jansson/Jonsson men jag är ju inte tränare...
Så du menar att Lahti frågade linjemannen om det var något att skryta med senare i livet, och då linjemannen storögt svarade "Ja!" så slog Lahti till med en 2+10 för att verkligen få en bra story?
Jaha, ja men då är det ju logiskt att ingenting blev en 2+10.
"Men samtidigt hoppade inte Malmström in med huvudet i sargen med flit, för att sedan få njuta av att ligga och vimla med ögonen i tre-fyra sekunder. Tänk om både och kan var sant? Liten tuva... Foppa var grinig, gjorde fel, det blev värre än nån kunde tro pga omständigheterna, 2 minuter var givet."
Malmström säger själv att han får ett felskär och far in i sargen, inget oschysst med det hela. Ändå var det Foppa gjorde fel och en tvåa givet.
Poffa: Jag är enig med det Malmström säger; att tacklingen inte var allvarlig. Men samtidigt hoppade inte Malmström in med huvudet i sargen med flit, för att sedan få njuta av att ligga och vimla med ögonen i tre-fyra sekunder. Tänk om både och kan var sant? Liten tuva... Foppa var grinig, gjorde fel, det blev värre än nån kunde tro pga omständigheterna, 2 minuter var givet. 10 minuter tillkom pga domaren tyckte att det var i farligt läge 1.5 meter från sargen, inte för att tacklingen var hård.
Den andra poängen var att det inte bara var Brynäsare som tyckte utvisningen var given.
För övrigt håller jag med Foppas beskrivning också; "dumt gjort, gjorde fel, tur killen klarade sig."
Du säger ju emot dig själv. Först är du helt enig med Malmström om att det inte var något, sedan skriver du att Foppa knuffade in Malmström i sargen med huvudet före och att utvisningen var självklar under omständigheterna.
Poffa: Helt enig, tacklingen var inte allvarlig utan av samma typ som delas ut av griniga dagisungar, poängen är att Malmström inte filmade, han trodde väl inte på att nån skulle knuffa in honom i sargen med huvet före när han skulle byta. Utvisningen blev självklar under omständigheterna. Otur för Foppa, men han tog det som en man. Detsamma gjorde Malmström.
Petey21: "De enda som tycker att det var ett "brutalt överfall" verkar vara Tommy Sjödin, Tomas Jonsson och diverse Brynäsare, men de står tämligen ensamma om att ha den åsikten."
Även en del andra som var på plats och såg vad som hände reagerade, läs DN tex. I motsats till många andra som köpte korv eller tittade på TV eller spelet som var nere i Modo's zon, såg han förloppet. Man ser ingenting av händelsen på de olika TV-vinklar som finns, men för de som satt bakom båset när Malmströms huvud dunkade i dörrkarmen var en utvisning för Foppas mesiga knuff utanför spelet en självklarhet.
Själv blev jag påmind om det när en förvirrad nästan-H Högrare ringde och frågade hur i hela friden man gjorde för att komma åt poängjakten. Tack vare det telefonsamtalet lyckades jag igår skrapa ihop hela åtta poäöng.