1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505273 inlägg · 4189 ämnen
« · 425755 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Poängjakt Hockeysnackare
knaskamilla: Nä, jag ger varken bidrag till falsksjungande trubadurer i tunnelbanan eller skäggiga modoiter.

westerlind:

Bytt spelare med Nikki? Har du förresten betalat in din medlemsavgift till MoDo än? Du måste ju regga dig i vår HS-liga så snart du gjort det!

knaskamilla: "Slutligen vill jag bara berätta att Nikki borde byta spelare i sitt lag."

Jag tycker också att hans/hennes lag borde byta spelare - det har jag alltid gjort.

Martin S:

Har man inte bjudit in sig till rätt liga får man skylla sig själv om man inte får stå med på listor... ;)

knaskamilla: Borde inte jag också vara med på denna lista?

Din poäng:
Senast Säsong Totalt
7 13 13
Säsongsplacering: 73

Sv: Modo vs. Timrå IK - Vilket derby!
Lumber Jack:

Tråkigt om Jocke ramlar bort p.g.a. proffsens intåg. Han som sett så bra ut på försäsongen... Men som sagt, kul med Gästrin!

Poängjakt Hockeysnackare
Efter moget övervägande har jag kommit fram till att jag borde starta en ny tråd i stället för att fortsätta köra på tråden med det aningen felaktiga namnet.

Förstår inte varför ingen lägger ner energi på att klistra in poängjaktsresultatet här? Nåväl, så här ser det ut för tillfället:

1 Kamilla Andersson 33 / 33 poäng (7)
2 Martin Sellgren 22 / 22 poäng (9)
3 Morgan Stafrin 22 / 20 poäng (9)
4 Anne Spangenberg 13 / 13 poäng (7)
5 Nikki Axelson 7 / 7 poäng (-2)
6 Robert Eriksson 0 / -2 poäng (-2)

Av någon anledning kan jag inte undanhålla er detta:

Säsong:
1. Kamilla Andersson 33p
2. Jesper Westberg 31p
3. MICHAEL NORDIN 30p
4. LARS PERSSON 28p
5. Joanna Uhlin 27p
5. Thomas Ringborg 27p
7. Johan Nordin 24p
8. Kenth Sjöberg 23p
8. kurt edfeldt 23p
8. Patrik Martinell 23p

Supertotal:
1. Kamilla Andersson 33p
2. Jesper Westberg 31p
3. LARS PERSSON 28p
4. Joanna Uhlin 27p
4. Thomas Ringborg 27p
6. MICHAEL NORDIN 24p
7. kurt edfeldt 23p
7. Patrik Martinell 23p
9. Erik Nordin 22p
9. Johan Hellqvist 22p

Slutligen vill jag bara berätta att Nikki borde byta spelare i sitt lag. Nu har han lyckats vara på Kalkonlistan två gånger, på tre spelade matcher!

knaskamilla: Han förstår väl att om han inte visar sig på styva linan så blir det bänken. Han tillhör den kategori spelare som absolut inte kan göma sig bakom några stjärnor och bara rida på vågen. Kanske något för Jocke att tänka på ? Han måste nog börja leverera (som det så populärt kallas) innan Wennerberg ramlar in med buller och bång istället.

Lumber Jack:

Kul! Som sagt, det såg man ju i slutet av förra säsongen, men det fanns en risk att han skulle stanna av lite i utvecklingen iom att det blev som det blev med nyförvärven i år...

knaskamilla: Slet föredömligt, centerrollen har fått honom att växa till en mycket bra ES-spelare. Årets överaskning så här långt, även om man kunde ana lite redan i slutet av förra säsongen.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
...så måste jag säga att det var två otroligt stiliga klubbmärken i den nya bannern. Vilken fröjd för ögat jämfört med den där röda målarpaletten och fjäderfäet som det är nuförtiden för respektive klubb.

knaskamilla: Han har allt Foppa har, fast bra mycket mindre. Det kompenserar han genom att kämpa av bara...

knaskamilla: Lätt att svar nu, när det är försent.

Såg att Gästrin fick fem plus i Aftonbladet. Någon som känner för att rapportera något ytterligare om hans insatser i TIK-matchen?

Kära MoDoratorer,

Jag röstade på NuMo i omröstningen. För mig fanns det inget alternativ. Varför? Ja, det vet jag inte. Det kändes bara så rätt.

Sv: ZZZ-tråd
Frisco: Jag blundar..ZZZzzZZZZZäta ZZZZzzzZZZZZZzzZZZäta

NuMo:

Visst var den det! Själv är jag mycket nöjd över att ha kommit sist, samtidigt som jag gärna vill veta varför så många röstade på LJ.

scim: Och en klapp på axeln. Tack för det, det var en spännande omröstning.

Lumber Jack: Hehehe, nejdå, men en flaska culvert måste väl förpassas till soptunnan när den är urdrucken...eller...förresten till glasåtervinningen skall den väl.

NuMo:

Tydligen en affisch!

scim:

Själv tror jag att det var jag som rotade där, för att jag såg affischer.

Vad vinner jag?

Paddan: Är det några slags förutfattade meningar om oss som bor på en camping som slår igenom, eller vad är det frågan om?

scim: Tja, en övergång från culvert till soptunna kanske inte är så lång, vad vet jag...

scim: Det blir spännande att höra varför han rotade där.

NuMo:

Väljarna har tydligen bestämt sig för att det var LJ.

scim: När kommer svaret på gåtan egentligen?

El Aka Ali: Men skriv vad du menar istället för att bara ordbajsa lite.

Frisco: Du har en del att lära. Jag hör det.

Sv: Alltid denne Wennerholm.
Wennerholm skriver följande i dagens rosa sportblaska:

---
Det går att bli upprörd över det mesta i vårt avlånga land.
En kvinna som jag lyssnar på i lokalradion är fruktansvärt irriterad över det enorma hockeyintresset.
Anledningen är att det blir köer i Ö-vik varje gång som Modo spelar hemmamatch inför fullsatta läktare.
Det klingar lite märkligt i mina öron, eftersom jag tillbringar timtals varje vecka på väg till jobbet i Stockholms oändliga bilköer.
Den krypande karavanen till Kempehallen förtjänar inte ens att kallas för bilkö.
Den är en fjärt i bilköernas värd.
---

Sv: Modoklacken vs. Timråklacken
Amb-41: ja, jag gav mig mittåt i syftet med att du lade ut länken. Och jag gav er dessutom kredit för att ni låter så bra, som vanligt. Men...Jag håller inte med TIKA om att ni överröstade oss. Det är orimligt.

Amb-41: Hasse Andersson har skrivit underligheter förr och gör det fortfarande.

NuMo: NuMo: Det är ju just det som artikeln i länken hanlar om. Timrå hörs mer på hemmaplan än vad Modoiterna gör, samt att de hörs otroligt bra borta oxå. Citat ur Dagbladet så sa Salo, "hur faan får man tyst på dem" .... jag var inte där så jag vet inte men skibenten Hasse Andersson ger ju Modo supportrarna en hemläxa...

Studera hur Timråklacken gör.

Sedan så borde det ju vara så att hemmapubliken kan tysta en bortaklack det är ju självklart. Jag pekar bara på artikeln då jag ej var där igår, tyvärr

THE RED MACHINE

Amb-41: Ja, i viss mån. Länken var i alla fall onödig. Tråden går ju an eftersom den har en annan vinkling.Fast egentligen är länken du lade in därför också rätt och det är därför det ligger kvar.

Jag argumenterar vidare:

Den som saknar verklighetsförankring tror att om alla Modoiter gått ut ur hallen och endast de tikare som stod i hörnet fått stå kvar och hejja, så hade det varit mäktigt.

Och om tikarna i hörnet fått gå ut och modoiterna fått intaga sina platser och hejja på laget som de gjorde igår, så hade det varit mindre mäktigt.

NuMo: Ursäkta, har nyss klivit in. Tyckte i så fall att tråden är rätt onödig

Amb-41: För den som läst i gästboken idag, så vet den att det redan avhandlats.

TIKA:

För att vara 138 stycken , eller vad ni var, så måste jag erkänna att det emellanåt lät bra. - Som vanligt med TIK:are. Men jag hörde er inte när modos klack lät. Inte så konstigt eftersom man är fler. Däremot är man inte lika samstämmig och enhällig. Så jag säger så här. Delar man er decibellhalt me antaler personer så kommer ni upp i ett högre snitt än vi per kapita. Men ni hördes ändå inte när ni lät, när vi lät. Det kan även ha med fysiska lagar att göra.

Exempel: Jag har märkt - när jag spelar bowling - att om jag håller klotet framför mitt ansikte så ser jag inte käglorna.

Slutsats: Klotet är större än käglorna... Alltså borde det inte vara så svårt att slå ner käglorna. Men det är det. För nu kommer ett fenomen som den som har kort näsa inte riktigt kan räkna ut.

Ju närmara käglorna klotet kommer, desto mindre blir klotet. - Det är sant det.

Sv: FyllHasse tror inte längre på Fylleklacken.
Dementi: Eftersom jag är drabbad av demens så måste jag dementera lite. "Åke" ska ju vara Peter, annars blir det ju helt fel.

El Aka Ali: [Vet vilka vikter Hagos bollar...]

Jag tror de väger gram bara. Hagos hade en jobbig afton igår. I flera byten tog han sig knappt till båset efter att åkt sig trött i ingemansland. Det han var bra på var att hålla pucken mellan skridskorna mot sargen. Spelförstörelse heter det visst. Tråkigt att en så bra spelare försöker med nåt som spelare i ett helt årtionde misslyckas med. Hoppas att Mini-Kenta ger honom bättre och roligare uppgifter i fortsättningen för allas trevnad.

Sv: En åtråvärd stund med Forsberg
Lumber Jack: Foppafeber i hela vrälden. Först i Foppaland, sen på andra sidan Atlanten och nu på den här sidan av Atalantien.

TIKA: Det är du som ska erkänna att du ej vet hur trådstruktur fungerar.

Modoklacken vs. Timråklacken
Vi var 160 TIK - supportrar på plats och ni måste väl ändå erkänna att vi överröstade Modoklacken..

Sv: En åtråvärd stund med Forsberg
Frisco: Foppafebern har även spridit sig till Bergamo, undra om det är Glenn Strömberg som är missionären eller ?

65selander: M.a.o, Messing kommer att börja motarbeta er.

Lumber Jack: Citti Stormarknad skall man inte förkasta, bunkrade upp en hel del under vistelsen i Vojens!

Undrar när det blir lika fördelaktigt i Sverige, när Brynäs vinner SM guld kanske ;-)

65selander: Det vete fan, vissa delar av Solatunums finest upptäckte till sin glädje av kvalitets produkten L C börjat saluföras till ett mycket fördelaktigt pris på Citti-stormarknad utanför Travemünde. Lagren är s.a.s välfyllda. Men dieselskatten är ett skämt!

Poffa: Ang T3's f-n club så beror nog deras ev frånvaro på Dieselskatten eller om priset på Coca Cola med tillbehör har blivit för dyrt!

Poffa: Kan det ha att göra med att antalet lördagsmatcher såg ut att vara dubbelt så många för vissa skribenter förr? Jag tror insulinproduktionen kan vara en delförklaring här.

NuMo:

"Det går ju inte att hoppas på den s k Fylleklacken från Sollefteå heller - dels har Peter Högards, deras favorit, flyttat, dels spelas snart inga hemmamatcher på helgerna."

MODO har åtta hemmamatcher på lördagar denna säsong, mer än någonsin. Tjohoo Hasse, du gör som vanligt. Skriver och skriver men skiter i om det blir bra.

« · 425755 · »