1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505364 inlägg · 4189 ämnen
« · 430281 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Poffa: Så sant så sant men vissa tränare brukar ju få panik och vaska o rätt bra i trupperna.

mok:

Nä, det tror jag inte. Olycksfall i arbetet, inget att lägga ner allt för stor möda på.

Poffa: Ställde senaste matchen till det lite för Kent Forsberg?

Frisco:

35 Tommy Salo
(30 Michael Zajkowski).

Backar:
3 Mattias Timander,
5 Hans Jonsson,
6 Tobias Enström,
7 Jesper Damgaard,
8 Oscar Hedman,
32 Tobias Viklund,
33 Pierre Hedin.

Forwards:
4 Jan Öberg,
12 Daniel Sedin,
13 Mattias Weinhandl,
15 Andreas Salomonsson,
17 Fredrik Warg,
18 Peter Öberg,
20 Henrik Sedin,
21 Peter Forsberg,
23 Magnus Hedlund,
26 Mattias Wennerberg,
27 Alexander Steen,
39 Per Svartvadet,
40 Magnus Gästrin

- Det blir en del ändringar, men i stort samma trupp som tidigare.

Luleå - MoDo, 7 oktober 2004
Nu lämnar vi Bannertråden, annars får ni "banner" av mig.

www.allehanda.se/sport/3180.html

Dikten "I Rörelse"
Robban från Timråsidan fick mig att plocka fram dikten.

En duktig musiker som heter Anders Forsslund har satt musik till dikten. Han spelar i en grupp som kallar sig FJK (Forsslund, Jonasson och Klingström). Se länk.

I Rörelse av Karin Boye

Den mätta dagen den är aldrig störst.
Den största dagen är en dag av törst.
Nog finns det mål och mening på vår färd, men det är vägen som är mödan värd.
Bästa målet är en natt lång rast, där elden tänds och brödet bryts i all hast.
På ställen där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång. Bryt upp, bryt upp den nya dagen gryr, oändligt är vårt stora äventyr.

Tror på att laget MODO bryter upp och kommer igen.
Alla på läktarna I Kempis hjälper till och ger stöd åt killarna, utan hatramser.
Det skulle ha varit skönt att höra "VI älskar MODO" på slutet av matchen senast. Spelarna har naturligtvis ändå vetat att matchen inte vart något bra jobb för dem, men de skulle ändå känt att publiken stöttar och tror på dem och de går in för att göra ett bättre jobb nästa match.

Sv: Banner
modomartin:

"Men jag gillar inte bara sättet att snacka skit om mig då ni vet precis vart jag befinner mig här på internet... nämligen MODOs Forum."

Här vädrar man sina åsikter om den som ansvarar för Modos klack.

- Take it or leave it.

Sv: Om ENIGHET, kroniska negaholiker och råna bank utan huva
hellge:

Men så sluta älta eländet, då.

Sv: ZZZ-tråd

Sv: MODO i TV under November
knaskamilla: Inte än (om det inte bara sändes i Sportnytt)

Salle:

Har de visat det på Mittnytt redan?

Salle: Kändes som det var ett längre reportage på webben. Men det kanske är pga mitt 14.4 modem?

Frisco: Såg det. Såg även karln bakom stora stå med sin kamera i 2:a pausen och nere vid sargen filma klacken bla.

Kul reportage dock.

Frisco: Hmm, måste ha varit den där reportern som sprang omkring i Kempehallen under matchen mot Frölunda med en kamera i ena handen.

Salle: Just nu på sporten. Annars går det att se på Mittnytts hemsida. Gjorde det nyss.

MoDo även på TV ikväll... Mittnytt sa nåt om MoDo och Kanadensisk TV.

22.15 i TV2

Paddan: Känner också till den typen, passa dej för det kan gå illa om man håller på med såna grejer.. En icke namngiven Timråkändis har åkt ut och in på behandlingshem för att försöka få bukt med sina problem..hua!

Ambroo: Ibland måste man helt enkelt få se livet genom de rosa glasögonen för att orka att ta sig igenom motgångarna. Fast ibland funkar rosa piller lika bra också...

knaskamilla: Han är väl en i laget och är han inte het så går väl det ut över övriga, eller menar du Sami i Frölunda?

Paddan: Det är uppenbart att det är så det funkar i den här gästboken iaf..

Ambroo:

Vad har det på något som helst vis med hur heta MoDo är att göra?

Icing-Ove: Som sagt, det är i massmedias värld det..

Icing-Ove: Så MoDo är HETARE än exemelpvis Frölunda, även idag, är det så du menar?

knaskamilla: Jaså? Hmm. Jag Tyckte Salo såg väldigt dålig ut, t.ex..

Ambroo: Nepp, äntligen har du fattat ;)
MoDo är ju superfenomenaljättebästigast även om de inofficiellt råkar vara raka motsatsen.
Hmm, märkligt nu när jag tänker efter att man inte tvångsansluter folk till MoDo. Tänk vad glada och trevliga alla människor skulle vara...

Ambroo:
Har aldrig sagt att inte andra lag kan vara heta och bättre. MODO är däremot HETAST, så nåt måste ju vi modoiter vara glada över en sån här dag.

Ambroo:

Nähä? Knepigt. Jag tyckte VF såg väldigt bra ut, t.ex.

Paddan och knaskamilla: Klart alla vill se matcher mot bra lag, med det är klart det finns väl inga fler bra lag än MoDo..

För de som inte vet vad negaholiker är, kan lyssna på klagosången här inne nu.

Ett ord som egentligen skulle ha varit med i trådens titel är "resentment". Det är ett gammalt fint engelskt ord. Det härstammar faktiskt från 1000-talet. Ordet betyder ungefär: åter känna - re sent. I vardaglig svenska skulle man kunna säga älta bitterhet. Men den exakta defenitionen finns bara på engelska. Man kan säga att när en människa har blivit förorättad och inte kan ta sig ur oförätten, ja då startar ältandet, man känner åter på oförätten. Personen ifråga håller på, håller på och håller på. Till sist måste man projicera ut oförätten på någon annan, den blir helt enkelt för tung att bära.

Lösningen: Principen är enkel, man stegar fram till personen i fråga och säger förlåt, jag ber om ursäkt, jag hade fel. Men det krävs pondus att erkänna att man gjort fel. Gör man det inte får man fortsätta älta, älta, älta, älta, älta, älta, älta......

Okey, nu finns ett val i varje fall.

Och moderator, ta inte bort inlägget, den innehåller lösningen på problemet.

Icing-Ove: Jaså? Här följer ett citat av Tommy Engström (Klubbdirektör Djurgården) saxat från hockeyligan.se:

"Vad tror du gårdagens låga publiksiffra beror på?
- Det är svårt att säga, men utan att mena något illa så är inte Malmö ett lag som drar mycket publik till Globen. Vi ser redan nu att det kommer bli väldigt mycket folk på matcherna mot lag som MODO, Färjestad och Timrå."

Se länken nedan för hela intervjun..

Sen tycker väl jag personligen att Frölunda är det klart hetaste laget för tillfället..

Ambroo:

Det är säkert en slump att det är slutsålt överallt just när MoDo kommer dit.

Ambroo:
Nä, alla vill se MODO. Timrå FinnImport AB är inte lika coola :-)

Ambroo: I fallet Djurgården så är det verkligen tveksamt...

Icing-Ove: Du kan inte tro att det är för att man vill se det egna laget?

Ambroo:
Kanske alla som köper biljetter på arenorna runt om i Sverige :-)

Icing-Ove: Vilka förutom massmedia säger det?

OK, alla hånar MODO, men laget är hur som helst hetast och här är ett nytt reportage från SVT (sänds ikväll 22.03?)

svt.se/content/1/c6/26/56/38/2004-1006-kanadamodo.asx

Sv: MoDo-Frölunda, 5 oktober 2004
Ur dagens pappers-ÖA:

"[f]Noterat[/f]

"Hata, hata, hata Göteborg" och "Ut med packet". Modo-klacken håller samma låga och pinsamma nivå som många andra ynkryggar. Det är trist att behöva konstatera det."

Kanske tur att det inte blev något reportage om klacken idag?

modomartin:

Bara för att du inte läser här så är det väl ingen orsak för oss att inte skriva om det som hände i går. Forumet är öppet för alla, man kan läsa det mesta utan att ens vara inloggad. Är du inte här så är det ditt problem, inte vårt.

Jag antar att ni efter matchen snackade skit om sittplatspubliken också, vi var inte där då ni gjorde det. Usch och fy vilket sätt! Så ni beter er.

Dessutom, lallandet på läktaren gjorde förmodligen så att ni fick flera hundra som är anti er. Hade ni bara hållit käft eller kört någon annan ramsa hade dessa hundra kanske ställt upp med pengar och röster i framtiden, det gör de nog knappast nu.

Varje aktion har en reaktion, tänk på det.

Denneny:

ALLA ramsor låter bättre i en 8000-mannaklack om man jämför med Kempis... Dom ramsorna jag drog igång som t.ex "skit i tabellen, MODO bäst ändå!" Tycker jag d flesta hakade på...

Sen alla ramsor man drog igång på slutet va mest pajas aktigt, halva publiken hade gått hem, folk hade ingen ork.. då tyckte jag man lika gärna kunna lalla på läktarn...

Men jag gillar inte bara sättet att snacka skit om mig då ni vet precis vart jag befinner mig här på internet... nämligen MODOs Forum.

Hoppas ni kan acceptera d i framtiden osså kör vi på lördag!

westerlind: Låt oss nu få vältra oss i gårdagens elände. Glädjen återvänder med skönliret och målfabrikationen under veckoslutet.

westerlind: Hmm, jag antar att herrn inte har reflekterat över det där "Starta nytt ämne" som står så fint i vita bokstäver mot blå bakgrund. Fast det var väl för jobbigt, antar jag. ;)

Frisco: Hmm, ingen tråd om MoDo-Brynäs - men sillstryparna kan ni tjöta om?

Nåja, jag skriver i Brynäs fina gb istället.

modomartin:

Du verkar missa sambandet mellan orsak och verkan, därför gör jag det enkelt.

Startar du/uppmuntrar ramsor som "Hata Göteborg" eller liknande när Canal + är på plats är det ganska hög sannolikhet att motståndarsupportrar kommer att höra det, ha synpunkter om det och vissa skriver då t.o.m. av sig på Hockeysnack i MoDos gästbok.

Finns det då MoDo-supportrar som tycker att du betett dig mega-fånigt mot dina egna supportrar, stått och såsat vidare alldeles för länge i egenkomponerade ramsor när de redan dött ut och dessutom försöker importera ramsor som inte är MoDos och inte har någon annan bakgrund än att du tycker att de låter bra med 8000-mannaklackar i stockhomsderbyn...

Ja, då finns det också en ganska god chans att det dyker upp debatter om dig på andra ställen än vad du vanligen besöker. Lev med det eller se till att du inte hamnar i situationen.

Jag hoppas att Modo Support (tror att "the reds" kallas så nu) kan få till lite stämning i Kempis... Jag skulle vilja se en lika härlig stämning i alla arenor i Sverige, som den vi har i vår SA...

Jag vet att detta inlägg kanske gör vissa människor upprörda, men ärligt talat så struntar jag i det... Min ståndpunkt är att alla har rätt att heja fram sitt favoritlag oavsett var det kommer ifrån...

För mig så finns det bara ett alternativ Timrå IK och Sydkraft Arena... Vilken stämning ++++++ Världsklass... :-)

Sv: vad håller dom på med?
är den nån från supporter klubben som ska ner på mora modo matchen jag skulle behöva en biljet

modo_foppa: Sista 10 i första och första 5 i andra var suveräna från er sida...bortsett från att målen uteblev förutom Gästrins fina 1-1

scim:

det var velll det endaposetiva

gjorde dom nått bra?
jag var inte där

modo_foppa:

Jag är inte så besviken, jag kom iaf hem i tid från matchen.

vad håller dom på med?
Det är ju hellt otroligt att elitseriens "BÄSTA" lag kan få spö med 1-6 på hemma plan i 5omgongen inför en fullsatt kempis det är ju lika bra att börja spela uttan publik för den blir ju bara besviken,
vad f-n ska vi fans ta oss till?
jag förstår om folket klagar på stämningern från vår klack i kempis inte är så bra? för hur många hejar på ett lag när dom spelar som ett ålderdomshems farmalag?

fy modo

// suporter som ångrar att han inte var medgångs suporter!!

« · 430281 · »