Matchen i Minnesota börjar just nu. I pregame-interviewn så pratade man med Foppa. Han tyckte själv att han spelat dåligt hittills och att han förväntade sig mycket mer av sitt spel. Samtidigt passade han på att ge beröm och Wes Walz som varit som en ryggsäck på Foppa.
poffa: Om du bara visste vad som jag har råkat göra. Jag håller på att fixa det nu, lita på mig. Fast det kommer att se lite roligt ut emellanåt. Jag råkade fixa så att hela gästboken låg inom inforamen t.ex.
Vad gör ni med båran logga egentligen? Ibland är texten jätteliten, ibland jättestor. Ibland finns det en länk där och rätt som det är är det ingenting alls. Var inte så klåfingriga, vettja...:)
Tiden rullar ut och Anaheim vinner matchen med 2-1. Därmed leder man serien med 3-0 och har även nästa match hemma i The Pond. Frågan är om Detroit skall slås ut i fyra raka.
Påhlsson och Chistov bästa kedjan i Anaheim. Bäst i Detroit var kedjan med Hull, Datsyuk och Zäta.
Påhlsson gör enligt kommentatorerna sin bästa match i slutspelet och får enormt med beröm för sin kloka spelstil samtidigt som han ger precis allt. För varje match han spelar på det här viset så minskar de små förhoppningar man hade på att han kanske skulle komma hem till MODO. Men jag gläds med Samuel som är en riktig toppenkille.
Nu får det vara nog för mig och jag försöker mig på att attackera kudden. Godmorgon!
NY Islanders - Ottawa 2-1 I början på andra Toronto - Philadelphia 2-2 I början på andra Minnesota - Colorado 0-1 3 minuter kvar av första St Louis - Vancouver 0-0 Ej startat Anaheim - Detroit 0-0 Ej startat
Torontos kvittering kom via MODO-rejecten Tomas Kaberle. Tänka sig att MODO missade den värvningen. Han erbjöd sig att spela för MODO men man tackade nej då man tyckte han var för dålig.