poffa: Nu verkar de få igng tröskverket, tyckte jag det såg ut som. Jag lovar. Det finns bara en i studion och han råkade somna på arbetstid. Jag känner en som jobbat på TV 1000 och han är inte klockren.
poffa: Nä inte har det börjat heller, men å andra sidan har jag ju fått sova en halvtimma längre nu när man har bestämt sig för att visa den matchen. Ännu bättre om man inte visar den här heller, för då behöver jag ju inte kliva upp alls för en timme sen.
poffa: Hittade faktiskt en fin förklaring på vad "pömsig" kan betyda.
Pömsig = trött och kall häst.
Poff - eller spelpoff. Uppgjort lopp där skrällhästen vinner till högt odds. Eller lopp där en skräll har satts i ordning utan att någon annan än den inre kretsen kring kusen haft vetskap om hur allt stått till.
poffa: Jag ber om ursäkt. Jag vet inte varför jag skrev sådär men jag sätter det på analens plusslista av saker som de får stå för så blir de skyldiga och får ta ansvaret för vad de har ställt till med nu när det är deras fel. Amatörer.
Irriterande är det i alla fall. Börjar de inte visa något snart kommer jag skicka ett elakt litet brev till C+ där jag starkt kommer att ifrågasätta vad de sysslar med. Det är liksom inte första gången de håller på och fipplar på det här viset.
Skall banne mig kolla upp om det finns möjlighet att få in ESPN och ESPN2 här i Sverige.
poffa: Tänk att jag kollat flera gånger och ändå inte funnit, men nu gjorde jag det. Det är definitivt match på Canalen nu, det är bara det att det inte ser ut som det.
poffa: Ähh jag tror inte på det längre. Inte om det inte är rejäl efterhandssändning i alla fall. Nä, då blir det godnatt igen. Vart har Canalen lovat det förresten?
Matchen skall visas är det sagt. Lite svagt att köra en massa reklam för sig själv istället. Kom igen nu C+. Visa att ni är en bra kanal som håller det ni lovar.
Vet du om att pömsig betyder "trött efter att ha haft sex", NuMo? Jag antar att du visste det och att du nu helt öppet avslöjat vad du sysslat med under Philadephia mot Toronto. Jag som trodde dig då du sa att du skulle sova...
Att de fyra topplagen i öst går vidare är ytterligare ett bevis på att den conferencen är bra mycket sämre än den västra. Skulle man göra om seriesystemet skulle de östra lagen få ännu svårare att hävda sig i konkurrensen för Lord Stanleys pokal.
poffa: Bara för det skulle det vara rätt kul med en Coloradoförlust idag. Men jag har en känsla av att ni inte håller med mig :). Hoppas att Tampa eller Vancouver tar hem cupen. Skulle vara kul.
Jo, det lär bli en skaplig karusell här i sommar. Både Toronto, Detroit, Rangers och eventuellt St Louis eller Vancouver lär göra en del trader. Skulle Colorado förlora i natt lär man också vara aktuell för en del trader.
poffa: Mest troligt kommer Detroit blandannat att göra sig av med Lucky Luke som inte har varit så lyckosam.andra "gamlingar" lär ju också ryka all världens väg skulle jag tippa.
Skillnaderna är att de ålderstigna lagen har lyckats bättre än Toronto. Nu har ju iofs Red Wings misslyckats totalt i år men jag tror nog att det lär bli en skaplig rensning där också.
Toronto är ett lag som skall vara med ända in i kaklet på den östra sidan men man har förvånansvärt svårt att lyckas och det gör nog att ledningen och framför allt fansen snart börjar lessna och därmed kräva en förändring. Skulle tro att de lär komma nu i sommar.
poffa: Flyers har ju också ganska ålderstiget lag. Eller Red Wings för den delen. Ålder kanske man inte skall haka upp sig på. Dock känns ju inte Leafs trader Housley och Gilmour så klockrena i retrospekt.
Bland centrarna är det ju bara 30+ förutom Antropov. Han spelar bra iofs, ironiskt om han blir framtidens no.1 center med tanke på hur ofta han ingått i tradeförslag från Leafs sida.
Höglund lär ligga risigt till. Frågan är om inte Sundin också kan hänga på gärdsgårn. Han är bra i grundserien men har svårt att lyckas i Stanley Cup och för många klubbar är det det som räknas.
Vancouver - St. Louis 0-1 1 min in i 1:a
St.Loius: Rucinsky (Weight, Drake)