Varför skulle jag vara förbannad över det? Själv tycker jag det är bra att Förvaret har ett IT-förvar... För var skulle annars Förvaret vara för tillfället?
65Selander: Nepp, för om 28 sekunder så blir det något knepigt och väldigt irreparabelt fel på DVD:n. Visar sig att inte heller DVD-spelare klarar av hur mycket Porslin som helst.
Så roligt för dig. Själv vet jag vem som log framför TV:n. För övrigt sitter jag just nu och lyssnar på Radiosportens sändning från matchen. Man får ståpäls...:)
Jag glömde ju: det var tydligen ovanligt mycket folk där. Själv har jag inte varit på ett årsmöte på evigheter, men jag tolkar Nickes: "Oj. De är nog här för arenan..." som att skaran brukar vara lite mindre. Men det är klart, det här med arenan är stort!
Jo, jag menar MIKA! Mannen som inte alls gör sånt som Tornberg höll på med. Tornberg var en feg stackar en gång och crosschekade en hjälmlös spelare i nacken upprepade gånger, MIKA spelade småfult hela tiden men tonade ner vårdslösheten med klubban rejält till den häs säsongen.
Är väl inte så konstigt att det finns stora brister på backsidan, man har ju gjort sig av med den nästa backen vi hade förra säsongen och behållit den sämsta...:)
JK: Men Kent verkade betydligt mer nöjd med forwardsbesättningen än backbesättningen. Tyckte det fanns stora brister på backsidan och att man där skulle behöva två storförstärkningar.
Näslund är väl klar, tjohoo! I länken ser man lite av läget i förhandlingarna. Gillar detta stycke:
"Meanwhile, players are beginning to look to Europe or a reborn World Hockey Association, which has plans to begin operations this year, as possible outlets to continue playing if the NHL is shut down.
``Guys are more educated, more informed,'' said Linden. ``Guys are making plans.
``In '94, I made the mistake of staying by the phone. This time, I think guys will get on with their lives, whether that's playing in Europe, or playing in the WHA, being a full-time dad or going back to school or whatever. I think guys will be more prepared than they were in '94.''
JK: De svävade väldigt mycket på den där frågan, kunde lika gärna handla om fyra forwardsplatser och så flyttar man ner exempelvis Snygg-Janne på backen.
Övrigt om träningen, man har tester en gång i månaden, tränar gemensamt i två veckor och sedan får spelarna individuella träningsprogram som de följer i två veckor. De spelare som inte uppnått vissa krav vad gäller testvärden kommer att få fortsätta löpträna mm när övriga laget går på is.
knaskamilla: Kent sade väl att de i fredags hade pratat med proffsen och förklarat läget för dessa, att man i princip bara kommer att satsa på spelare som vill skriva kontrakt över minst ett år. Skulle det sedan finnas plats över i laget kunde man tänka sig att ta in någon lockoutad spelare OM det nu fanns någon plats ledig.
Var det nio backar och 14 forwards som truppen skulle utgöra A-lagstruppen?
Som det låter på MoDo tar de in proffs med kontrakt over there "om det råkar finnas plats och pengar". Känns som att de satsar mer på att få hem spelare som gör som Svarten, Salle och Hasse än vad de lägger ner energi på att fundera över lockoutade spelare.
Markus Näslund kommer att lira med Modo i höst. Drar lockouten igång, snackas det nu om att stryka hela säsongen (läs på TSN.ca) och Markus är nog inställd på att flytta hem nu. Trevor Linden i Canucks är ju en som driver frågan i NHLPA och lär väl ha skvallrat lite om läget. Är dessutom lite nyfiken på om man vill ta in (extra) lirare som Kariya eller Bertuzzi om de vill hit. Får de plats och kan vi hyra ut en kedja till typ Sundsvall i år?
Mats Edström: Äh, inte boosta egot alldeles för mycket nu på Knas. Hon är nog tillräckligt lycklig över att ha suttit inom armlängds avstånd från Snygg-Janne...
Jag fick intrycket att de inte ville att det skulle låta som att de byggde loger för TIK-supporters, så att det var därför Kent rättade...Anders Källström?
22 stora evenemang? Oj. Tro vad det var för 21 evenemang utöver Melodifestivalen...
knaskamilla: Jaha, var det så han sade. Jamen, jag skulle kunna klara mig med en dålig VIP-loge bara man har en bra plats!
Det där med missräkningen hade väl också att göra med att man inte räknat med att de skulle ha så många arrangemang förutom hockeyn i LLA. Tyckte Nicke sa att de hade 22 stora evenemang i LLA förra året.
Nej, så sa han inte om VIP-logerna. Han sa att det inte alls var så att om man ville ha en bra loge skulle man skynda sig, utan alla loger var bra. Så sa han.
Frisco:
De hade tydligen gjort ngn missräkning i LLA. Toaletterna byggdes på grunden att ca 15% av hockeypubliken är kvinnor. De hade dock glömt att räkna med att när något annat evenemang går av stapeln i arenan så är ca 50% av besökarna kvinnor. Undrar om kvinnorna har någon glädje av 340 meter pissränna?
knaskamilla: Äh, inte orkade jag läsa igenom allt det du hade skrivit, så nu har de tyvärr fått läsa det två gånger.
Det var, om jag minns rätt, 5300 "vanliga" åskådare plus drygt 400 i restaurangen och vip-logerna. Vet inte om du tog upp det här också, men enligt Kent så var VIP-logerna redan fulltecknade.
En ombyggnad av Kempehallen till något liknande SA eller Coop beräknades till drygt 145 MKR pga att man var tvungen att riva stora delar av hallen för att kunna bygga nytt. Till detta kommer då också kostnader i storleksordningen 30 MKR för infrastrukturen.
knaskamilla: Om jag inte ser helt fel så tror jag att du glömt bort Göran Arnmark, han avsade sig styrelseposten pga sin arbetssituation.
Juniorverksamheten överskred budget med drygt 900.000, men det var som tidigare sagts pga att det gick så bra för J20-laget och att man därigenom tvingats till dyra resor till bland annat Göteborg. Dessutom ökade utgifterna för lagledare och personal mer än budgeterat, återigen pga detta avancemang i slutspelet.