shinzawai: Inte jag heller ,men det är iallefall en spelare som är bra det ryktas om ..det är inte så ofta längre.Men jag har svårt att förstå vad som skulle locka honom till Övik?
shinzawai: Jag är på Shinzas lag här. Han är i rätt ålder, kan skjuta från blå, slå en passning från egen zon och har en historia med oss. När vi tappat bort en generation av unga talangfulla backar är det absolut värt att plocka hem en sådan spelare som har potential att vara en del av vår ryggrad när vi ska generationsväxla. Bra värvning om/när den sitter.
shinzawai: Kanske modoMartin kan ordna ett nyårsfirande för strumpan om han kommer till Övik? För övrigt har jag noterat att mm gjort comeback på forumet på officiella, även om jag stöder att han är tillbaka hade det varit smakfullt om han kommenterade sin dom.
Han säger även (och det visste nog de flesta) att han är väldigt diktatorisk i sin ledarstil, inte speciellt lyhörd. Svartvadet och Sundström skulle väl sittstrejka efter 3-4 träningar kan jag tänka mig.
spud: En kille jag känner var på samma bröllop som Strumpan i början på 2000-talet, då blev han fullast av alla och skulle spöa brudgummens brorsa, som är 15 år. Stabil kille. Han ska isf ha en p-stav med antabus i armen.
Wayne Gresky: Alltså den där Ecke-intervjun är fan det enskilt dummaste jag läst ur PR-synpunkt på år och dag. Han lyckas på allvar göra alla fel som går att göra. Grinolle. Ut och jobba. Punkt.
Lumber Jack: Hellre Snellman än Ecke, jag tror ingen vill till den här klubben i och med att vi har typ Ecke som sportchef, det sägs att han kan vara arrogant mot spelaragenter och tror att man inte behöver betala någon lön till spelarna. BORT!
spud: Och artikeln i dagens Allehanda gör inte direkt att folk springer benen av sig för att teckna nya sittplatskort eller logekontrakt.
"Marknaden är jättesvår, och det är svårt att nå avslut. Det är inte så enkelt som många tror", säger Ecke Holmberg.
"Det är väldigt viktigt att folk är medvetna om att vi inte kan betala superlöner. Ändå är Holmberg optimist. -Vi kommer att köra stenhårt till hösten med ett bra lag"
"Ni har fyra backar på kontrakt, vilka av de kontraktslösa har ni pratat fortsättning med? -Victor Hedman blir nog NHL-spelare, han har antytt det i intervjuer. De övriga pratar vi med."
"Hur gör ni med vars kontrakt som går ut, typ Kurvinen, Tuokko, Snellman, Yetman och Ulmer? -De tre förstnämnda har kontrakt, och sedan vet vi inte hur det blir med skattereglerna för utländska spelare. Sedan när det gäller kontrakt får du tolka det hur du vill, det finns optioner."
Hm, "han har antytt det i intervjuer". Ecke har alltså inte ens pratat med Victor för att höra hans syn på framtiden?
Var folk tveksamma till en fortsättning som sponsorer och betalande publik sedan tidigare så inte blev de väl direkt mer positivt inställda efter dagens artikel. Bra jobbat!
MorganaLefaey: Ja absolut, men som han själv säger är det inte bara hans fel att det blev som det blev. I tik spelade han med spelare som hade hög fart och intensitet vilket passar han bäst. I modo fick han spela i en femma som stod på röd och väntade. I den bästa av världar hade MODO spelat med mer fart och tyngd, sånt gillar publiken samt lockar fram det bästa av en sån som Warg. Sen att han kan ha negativa sidor som påverkar andra negativt är ju förstås förkastligt.
spud: Bra fart och teknik är väl inte direkt något han visat de senaste två åren i alla fall. Men jag är faktiskt ganska glad över att han lämnade laget. Han lär haft en ganska rejäl lön och tills dess att ersättaren värvas så får man gå omkring glad och med lite tur även efter.
Nu är det officiellt att Warg ska göra debut för skellefteå till hösten. Smart val av honom, och jag tror han kommer komma tillbaka till den nivån han nådde i TIK.
Tittar på ssk-aik, vore fantastiskt om vi hade kunnat knyta upp Henrik Karlsson till nästa säsong. Men att en målvakt ska välja MODO före FBK krävs nog ett par miljoner extra i fickan. Bara för det lär han väl kasta in några enkla strax, men han ser tokigt säker och lugn ut.