spud: Spännande som fan, men jag hade hoppas på en mer svensk satsning. Jag tror inte Horava kan någon svenska fortfarande, förvisso bör den kunna komma tillbaka relativt fort.
Vem orkar sammanställa hur det gått för honom nere i Tjeckien?
"Sv: Silly Season 09/10 TRL: Jag förstår att man blir frustrerad när man ser spelare efter spelare ansluta till lag som DIF, Modo, Rögle, SSK och för den delen Frölunda. Vad har TIK mäktat med; ynka tre spelare hittills!!..."
Vi har värvat Kristian Forsberg från Norge och Daneil Sondell från RBK, det är vad som beskrivs som spelare efter spelare... Så vi har ingen anledning att känna oro.
spud: Ja, han kanske kan styra upp försvarsspelet i alla fall...och med tanke på hans styrkor som spelare så slipper man i så fall denna säsong skrika "Men skjuuuuuut då för faan!!!" från läktaren..
renen: Njao, Själv hoppas jag på ett underverk och att MODO löst ut Eldebrink från sitt kontrakt. Det kan inte vara en slump att han torskade finalen i måndags åkte till övik ordnade med kontraktet direkt och presenteras imorn.
audiblegiraffe: När man läser freddan i AB så får jag en känsla av att han vill ordna allt på 3 timmar, tränare målvakt PPback. Hoppas han inte är ivrig att skriva kontrakt med allt som rör sig bara för att visa handlingskraft. Om någon ska presenteras imorn är ju denne ett verk av Ecke.
Fan jag börjar bli blödig.. Jag tycker synd om den där pudelrockarn, han tittar på mig med sina glada ögon när jag tittar på www.aftonbladet.se/sportbladet/, jag vill bara sträcka dit en korvbit och rufsa om i pälsen och säga "duktig pojke"..
Anders Forsberg hade varit den klart bästa sportchefen MODO hade kunnat få. Jag hoppas innerligen att ledningen är medveten om hans existens och kontaktar honom för att bli ny sportchef. Att Freddan Andersson skulle bli det... det känns som ett skämt.
Bra beslut att sparka Ecke. Nu är det dags att anställa Anders Forsberg (NHL-scou för Ottawa senators). Han är gammal Ö-vikare (men varit borta från orten i många många år) och är extremt kompetent.
bisterfinnen: Tittar in och gratulerar till en klubb som verkar ha fattat galoppen till slut. Fan, nu lär vi bli frånåkta av er också, nu när man inte kan sätta sitt hopp till Ecke längre...
Jag hade en aning god insikt om vår nye tränare tills att allt detta hände. Det verkade som att Ecke H var väldigt nära på att tillförsluta oss Peter Johansson som huvudtränare.... Kan förstås ändå betyda att han ansluter till Modo, men chansen är väl mindre
"På torsdag förmiddag håller Modo presskonferens i Swedbank Arena, en presskonferens som ska gälla "nyheter inför säsongen 2009/2010". Enligt vad Allehanda Media erfar ska en ny tränare presenteras."
spud: Kände samma sak, bara dessa nyheter tror jag ger 500 pers mer i publiksnitt, fräscha ideér och entreprenörskap tilltalar öviksborna, själv kände jag direkt en större vilja att boka hockeybussen från Umeå i höst. Sen återstår det ju satan så mycket frågetecken angående nyförvärv, målvakt, tränare och underpresterande spelare...