Första isträningen sent imorgon kväll, om man kollar bokningen av istider. Annars så är det väl nästa måndag kl 10 som lär gälla som något slags organiserad isträning.
Lite konstigt att Timander väljer att avsluta i Allsvenskan. Hade det handlat om att han inte hade platsat i Elitserien hade det varit en sak, men när det handlar om rent principiella eller ekonomiska anledningar, känns det lite tråkigt.
Tillägg, Jämför Övik med Leksand pga det oerhört stora hockeyintresse som råder i bägge orterna. Förstår ärligt talat inte varför du behöver vara otrevlig och skriva som du gör. Vem som helst vet att hockeyspelare går dit dom får bäst betalt, annars hade Ex klasen spelat i Elitserien men ingen ES klubb matchade Malmös bud. Hockeyspelare går till 99 fall av hundra efter vad de får betalt. vad är det som förvånar dig?
rökt? Det är väl ett välkänt faktum att han går dit han får bäst betalt, det gör väl de flesta hockeyspelare. Hade han fått mer i Skellefteå hade han gått dit. Enkelt.
mattias - 74: Vet inte vad du rökt. Men om han vill till ett ställe likt Övik så tackar han förmodligen inte nej till Skellefteå för att åka till Leksand.
Pengarna med största sannolikhet, snackas ju om att Leksand bjöd rejält över SAIK . sedan är ju Leksand och Övik lika på många sätt b.la hockeytokiga orter där folk äter lever och skiter hockey. Att media väljer att ha överskrift som att " Timander skall skjuta Leksand till elitserien " är märkligt. Knappast en enmansjobb men chanserna med honom i laget ökar absolut, men med tanke på det jag såg av honom i kvalserien så är jag orolig men som som nån skrev såp var ju hela Modo bedrövliga förra säsongen.
Det här var väl en bra lösning. Timander får (enligt rykten) en miljon mer betalt och slipper spela mot Modo förutom i en eventuell Kvalserie som vi helst ska undvika.
mattias - 74: Problemet som jag ser det är väl motivationen när man möter lag som Borås osv, men som sagts han håller hög elitserieklass ännu när han är frisk och motiverad.
mattias - 74: TImander har bara gjort en dålig säsong och det var den senaste, annars har han varit en gigant på och utanför isen. Senaste säsongen var många dåliga så han var inte ensam i modo och challes spelide funkade ju inte heller briljant så kanske var förra säsongen mer en engångsföretelse?!
mattias - 74: Jag hade helt klart varit orolig om jag var leksing. Väljer timander leksand för att han tror han ska komma undan med lite mindre barmarksträning? Eller är det för pengarna? För han hade anbud från lag som geografiskt ligger mycket närmare Övik.
Men samtidigt så var ju Timmy Leksing i unga år, hans morbror eller nåt sånt spelade där då. Det kanske har spelat in?
mattias - 74: En frisk och spelsugen Timmy är en av ES bästa backar så han borde kunna dominera i AS. Det som kan oroa är ålder (ev skador och sjukdom) och bortavaron från vänner och familjen hemma i Övik.
arnio: Det behöver de inte skriva, jag är källan till all information :-) Lyssna på mig nu, bostäder kommer att minska i värde de närmsta åren. Kom ihåg var du hörde den informationen först...
InVinoVeritas: Lite sjukt hur en etablerad tidning kan ta twittersnack och tveksamma rykten publicerade av mig här nyligen och göra en artikel. Snart skriver väl kvällstidningarna om det och hänvisar till Allehanda.
lu93rowa: Det finns bara en sak som jag litar på som kommer från Göteborg och det är räkmackan King Size på Gothia Towers. Jag undrar om Mats Ahdrian nånsin prövat den. Han skulle bli en bättre människa efter bara en tugga...
lu93rowa: Jag antar att det är inlägget på WWS forum som du refererar till. Ett tips i all välmening. Så fort en skribent skriver säker källa i sitt inlägg kan du avfärda det som nonsens direkt.
J F K: Svarten var tyvärr riktigt usel hela förra säsongen och jag ser inte hur han med dålig försäsongsträning ska kunna bidra med något positivt den kommande säsongen.
Lumber Jack: Innan axelskadan hade han redan sämst plus/minus i laget. Jag önskar att man kunde skylla på någonting annat, men han var helt enkelt inte i närheten av så bra som du vill få det till.
NuMo: Nu föreslog ju redan nån annan att han kan börja som ny på mamma Mia. Närmare att gå till hallen före och efter jobbpassen än att behöva åka ända ut till Husum.
Lumber Jack: Kan maninte ha jobb bredvid, som förr. Först back i Modo, sen mellan träningarna vid någon maskin på Husumfabriken. Jag menar. Han är ju ändå nästan slut och förbrukad.
Gusse: Sedan är det troligen inte helt avskrivet med Timander heller. Han vill absolut inte flytta och frågan är om han inte slutligen tar MoDos erbjudande, trots upptrissningsförsökningen av lönen agenten jobbar med.
Lumber Jack: På lite längre sikt skulle det säkerligen kunna passa honom perfekt. Tänkte bara att det kunde vara skönt att ha någon ledare i laget utöver Sundström som har varit med ett tag.
Gustafsson: Om Svartvadet måste lägga grillorna på hyllan så ska han givetvis ta över Hasse roll samt bli en ny Mia och jobba med PR och sponsorer. Där skulle han kunna göra mycken nytta.
Annars så är det väl nästa måndag kl 10 som lär gälla som något slags organiserad isträning.