1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506702 inlägg · 4189 ämnen
« · 1416865 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF - MODO Hockey 2011-10-22
18:30     Brynäs IF - MODO Hockey     

LÄRKING, Christer     
CLAESSON, Pehr    

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gusse:

Ett Sundsvallslag upp, ett annat ner?

yngwie: Vill ni se mål så slå över på Timrå matchen ..

Har det lossnat för Molinder på riktigt?

Jesper Olofsson skickas tillbaks till Modo efter en mindre lyckas sejour i Oskarshamn.

"Jesper Olofsson tillbaks till Modo, jag frågade Söderström vems beslutet var, dvs IKO:s eller Modos.
Söderström svarar att beslutet togs tillsamans med Jesper och Modo. I deras J20 vet man speltiden han får. Men det är en intressant spelare att ha kontakten med, och koll på!"

Gustafsson: "Checka fast pucken i anfallszon", menar han inte "dribbla i anfallsläge tills dess att han tappar kontroll över pucken"

"OM ATT COACHA SIN SON HENRIK:

- Jag tycker att han har lärt sig väldigt mycket. Jag håller inte med i kritiken om att han fått för mycket istid. Henke kan hjälpa oss med sin fysiska stil, på hur han kan checka fast pucken i anfallszon. Sen har vi många juniorer som håller på att utvecklas och då blir det lite upp och ner. Vi vill rotera dem mellan a-lag och juniorlag så att de ska få utvecklas. Vi är ett lag under uppbyggnad. Vi måste ha tålamod."

Vad tusan är det för fel på Ulf? Ärligt talat skrämmande att läsa hur otroligt snedvriden hans bild av sin son är. Petas Nyström, Westin eller Hari istället för H.S när väl Madsen och/eller Axelsson kommer tillbaka så är det banne mig dags att börja protestera offentligt.

yngwie:
3-4 (GWS) MODO 31. Possler, Gustav

yngwie: Hehe. Det var bara en Samuelssonavkomma som levererar.

Frisco:

Tvärkikade, trodde först det var kvällens domare.

Sv: J-20
Salle: Dumt.
59:56 3-3 (EQ) LIF

53:07 3-2 (EQ) MODO 22. Samuelsson, Victoria
35. Morset, Ingrid

Sv: Mats Zuccarello Aasen
"“I’m here to show that I can be a player that can contribute offensively in the NHL,” said Zuccarello. “That’s everybody’s dream down here, to play there, I’ve been there and I know I can play there, I just have to keep doing it here.”

Det blev 2 mål och 1 ass i första matchen...

Redigerad kommentar

henkelainen: Dom har fått för sig att han kommer att hamna där för att Zucca och Olimb är bra polare! Sen vill Pressen han han hamnar där för att dom ska ha nåt stort att skriva om... Men det finns inte på tapeten att han spelar i något annat ES-lag än Modo! Skröder och Tolle är väldigt betydelsefulla människor för Zucca dessutom!

Alltså kan någon förklara för mig varför vissa "experter" i kvällstidningarna envisas med att Zuccarello skulle kunna hamna i Frölunda?

Sv: Hur gör Foppa?
Icing-Ove: En rejäl pöjk.

Sv: Hur gör Foppa?
Foppa har inget Sm-guld, men väl seriösa planer...

Redigerad kommentar

Sv: J18
54 räddningar är bra, Tegs-Emil!

Berka:
Skål Berka! Har du prövat Gin Russian? Alla i MoDo dricker grogg. Nu får MoDo börjar kravla sig upp mot serieledning, annars sprejar jag min personliga laguppställning på Fjällräven Centers fasad i skydd av mörkret och voodoorök...

Icing-Ove: En. Jämn tillställning,, 5 mål i hockey är ju ingenting de vet alla och 45-9 i skott är otroligt snarlika tal och kan nu de 20 föräldrar till spelarna i teg samt busschauffören heja igång sina spelare så tror jag de kan sluta 8-8

45-9 i skott efter 2:a och 5-0. 21 åskådare.

Redigerad kommentar

Paddan: Haha ja Gud de är knepiga lås på dom där bussarna

Paddan:
Jag ringde upp Samuelsson Junior igår och sa att han borde väl kunna sätta några stänkare i krysset. Han svarade att jag var gammal och full. Ja, det är inte lätt att vara gammal full MoDo-it nuförtiden...

Nikki Nine: Jamen då är ju fredagsunderhållningen räddad! :p

Poffa direktrapporterar från matchen mot Teg just nu.

Berka: Äh, han kommer vara ordinarie, för av någon konstig anledning har Samuelsson JR gått och låst in sig själv i bagageutrymmet på bussen...

Salle: Om Axelsson nu kommer till spel samt alla andra dom är utagna så innebär det att någon blir extraforward!

Ska vi gissa på hari?

Brynäs IF - MODO Hockey 2011-10-22

Headcoach Ulf Samuelsson

– Vi åkte ytterligare en gång på en uddamålsförlust mot Skellefteå. Känns självklart inte bra. Vi gjorde många bra saker. Men också saker som var mindre bra - och som vi nu ska försöka rätta till.

– Nu väntar Brynäs. Ett lag som är bra i både defensiven och offensiven. De vann senast uppe i Luleå och det imponerar.

– Brynäs har snabba spelvändningar och det är viktigt att vi är noggrann med puck och inte bjuder dem på någonting.

Janos Hari

Ungraren Janos Hari gjorde sitt första elitseriemål i torsdags - i hans blott andra elitseriematch.

– Självklart kul att få göra mål i Elitserien. Det är alltid något speciellt när man gör första målet. Men när vi nu förlorade matchen så betyder det inte så mycket.

Truppen

Målvakter: 1 Forsberg, 32 Tellqvist.

Backar: 2 Westin, 3 Lehtivuori, 6 Byström, 8 Hersley, 22 Pöck, 34 Meyer, 51 Ahnelöv, 55 Tollefsen.

Forwards: 10 Skröder, 13 Andersson, 19 Schremp, 24 Sundström, 25 Hedman, 26 Forsberg, 31 Axelsson, 33 Hannula, 35 Westin, 36 Nyström, 44 Danielsson, 62 Hari, 67 Samuelsson.

Avstängd

Morten Madsen är avstängd t.o.m. 22 okt.

Sv: SAIK - MoDo 2011-10-20
PontusJ: Fast Hannula försvinner ju med största säkerhet om sju matcher eller något sådant så då behövs mer än en ny för att få bredd på spetsen eller tvärtom.

PontusJ: såklart rörde jag ihop siffrorna, Tollefsen har +6 och ingenting annat.

Lumber Jack: Fast den gör nog bäst att vara i vardande ett tag till. De sex backar som fått mest speltid den här säsongen ligger mellan alla mellan +4 och -2 i plusminus och har skrapat ihop mellan två och fyra poäng var. Rätt bra tycker jag, även om det finns skäl att vara orolig vid eventuell skada...

Tittar man på forwardssidan är det desto större spridning. Danielsson/Skröder är bäst i landet med hysteriskt fina +11. Bland forwards delar två fbkare sistaplatsen med Samuelsson dy och Hedman, -6. Faktum är att Anton Hedman inte varit inne på ett mål framåt än så länge. Forsberg, vars existensberättigande brukar förklaras med att han ska spela 0-0, har -5. Även Madsen har lika dåliga siffror.

Så, tills en back går sönder står en forwardsbreddning på önskelistan. Ponera att Madsen är tillbaka från avstängning, man tar in (exempelvis) Milo Horava och hämtar tillbaka Byström. Då kan man ställa Forsberg, Samuelsson och Hedman utanför fyra första kedjorna.

bisterfinnen: Säkerligen bättre fart på Modo på lördag. Brynäs har inte direkt imponerat hemma heller utan bara stackars Timrå har skrapat ihop mindre poäng i sin lada.

arnio:

Det har du nog redan gissat? Det spar vi tills på lördag såklart :-)

InVinoVeritas:

Jo det är det lite som var min poäng i tidigare inlägg. Man vinner som ett lag och förlorar som ett lag. Är jävligt tacksamt att lasta HS för förlusten och peka på utvisningen han tog.

Det är undrar är om samma personer går lika hårt åt t.ex OKT de gånger han tagit en onödig utvisning som kostat oss ett mål och eventuellt poäng.

Frisco: Backhatarklubben i vardande...

InVinoVeritas: Då letar pöbeln på en ny spelare bara. Back eller forward verkar kvitta. Det gäller för dem att ha nån att skylla på bara.

Jag bara undrar över vadfan alla ska skylla på när HS spelar i J20...

Henrik har tagit minst en utvisning i försvarszon, så alla är inte i offensiva zonen.

digitalbath: Nä, den sjätte!

En riktig skitmatch av Modo trots att de hängde med i målprotokollet matchen ut. Vart tog det fina spelet från de två senaste matcherna vägen?

Rytter:

Tycker K-Fop och Hedman kommer alldeles för lindrigt undan. Helt klart är ju att det inte är godkänt för en Checkingline att spela -5 och -6 på 13 matcher.

Fortsätter det i den takten är dom -25 innan säsongen är över.

Ser Uffe och Macke inte att dom knäckt HS fullständigt. Skicka ner han till J20 tills efter Jul och sedan kan han få en ny chans. Trots allt var det ju detta som var meningen från början då han följde med till Modo. Tror att detta skulle vara bäst för hans egen skull.

digitalbath:

Tycker det är märkligt av Forsberg att vända arslet ut mot mål och ställa sig och titta in i nätet. Hade han istället tagit det lugnt och varit kvar efter isen så hade nog aldrig pucken gått in. Istället stressar han för att ställa sig upp och hamnar då med arselet ut mot isen, det är det jag tycker är ett märkligt agerande.

digitalbath: 7:e utv i offensiv zon på 13 matcher av henrik

Rytter: Huh? Förstår inte ditt resonemang alls. 2-1 målet är ingen tavla, det är en vinstlott för SAIK. Även kallat flyt.

Hanrik Samuelssons utvisning var helt onödig och bör markeras från ledarsidan som oacceptabel.

Det är inte den första onödiga utvisningen han tar i offensiv zon den här säsongen.

digitalbath:

Man vinner som ett lag och man förlorar som ett lag.

Med ditt sätt att resonera så borde ju även Forsberg vara direkt skyldig till förlusten. Agerandet på 2-1 målet är ju inte direkt bra.

Tycker Samuelsson kan ta denna förlust på sitt konto. Så jävla uselt mot laget att ta den där idiotutvisningen i anfallszon. Han må vara junis och har mycket att lära, men en sån utvisning tar man inte!

Dags att lira med juniorerna här.

orion:

Men likt förbannat sannare än nånsin! :)

bj21: Vi har sjukdomsinsikt, och det är en jävla bra början!
"Det kunde vara mycket värre" är nåt helt annat...

Meyer och Schremp uttagna till USA:s landslag som ska spela Deutschland Cup.

« · 1416865 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

• 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB