MickeTheProphet: Håller med. Den här matchen kan man inte säga annat än att Modo var bättre. Jag kände mig rätt trygg efter att ha sett inledningen, och sen har jag ett väl beprövat knep när det börjar osa katt; blunda! Det funkar ibland i alla fall.
Rytter: Menar Stråhle på allvar att de är bättre? Tycker man ser rätt tydligt att Modo sköljer över Löven betydligt mer och enklare än Löven. Skulle tro att det handlar om ett psykologiskt spel från hans sida, vill väl få sina spelare att tro att de sitter på övertaget.
Lindgren har tid att se att detta kommer bli en farlig tackling och istället bara kliva in framför eller söka kontakt med axeln. Istället fortsätter han åka utan blick på pucken och satsa på tackling och sätter den klockrent i huvudet.
Det är respektlöst och en solklar huvudtackling som uppfyller alla parametrar för avstängning 1) den är från blind side 2) spelaren kan inte försvara sig 3) sam böjer huvudet men är absolut inte i en låg position då han är så lång 3) all kraft riktas enbart mot huvudet 4) huvudet är point of contact. 5) han spelar inte på puck som ligger där utan går helt på spelaren utan intention att vinna puck
Denna går inte att snacka bort hur mycket man än vill som domare eller lövensupporter.
Allt annat än minst 3 matcher är ett hån och man kan lika gärna lägga ner allt och spara pengarna från situationsrum eller disciplinnämnd till annat, t.ex. utbildning för att få bättre domare.
Tråkigt att en skada på vår stjärna kan avgöra en matchserie.
Jelisejevs har inte vågat släppa sargen ännu, det ser ut som att han vill i bland men tappar självförtroendet lika snabbt och sjabblar bort chansen, han är inte bättre helt enkelt.
Jelly har lite samma problem som Kangasniemi hade, en riktigt bra spelare som är smart och skapar mycket, men det har gått troll i produktionen och inte riktigt rullat på i början. För chanser har han haft och skapat.
Men det är en sådan spelare som helt plötsligt kan börja producera mängder.
Tycker lite synd om honom för det är en mycket bättre spelare än vad poängen visar.
{8879}: Hans spelförståelse är utmärkt och han gör väldigt sällan ”fel saker” men man har ju hört skrönor om hans skott så man hoppas ju att det ska lossna snart.
Gavelo: Måste erkänna, han ser lite mjuk ut och går inte in i situationer som etta, men det finns nåt där. Han skapar chanser både till sig själv och andra, tror när det släpper blir det en kungstömning...
Greg P: Rahimi är talanglös. Han ser mer vilsen ut på isen än hans förfäder när dom sökte jobb. Att han lyckades träffa en nål i en höstack när han egentligen borde suttit utvisad var matchens parodi
Domarna kommer kolla på den efter matchen och sedan besluta om den ska gå vidare, sedan kommer situationsrummet säga sitt. Tycker de att det är en tackling mot huvudet kommer det gå till disciplinnämnden som avgör påföljd.
Så det ska först bedömas av samma domare som missade att ta utvisning, så det känns inte så tryggt.
Keriksson: Det är lite bitterljuvt, Lindgren är i grunden ingen ful spelare och verkar vara väldigt sympatisk, sen tror jag inte alls tacklingen är menad som ful men den tar taskigt och nog bör man granska detta. Jag kan tycka att 1-2 matcher är lämpligt men inte mer än så.
Övrigt var detta en bra match, Modo kontrollerar matchbilden i stora delar och skapar väldigt många fler heta målchanser, i ärlighetens namn skapade löven inte många riktigt bra målchanser, det kom några under slutforceringen men annars var det Modo som stod för det mesta och det bästa.
Mitt enda frågetecken är när Jelisejevs skall börja leverera, han gör så mycket bra men är tyvärr otroligt trubbig.
Finns ingen likhet mot Ingmans tackling, Här kliver han in med axeln och kör den rakt i huvudet från blindside. Ser man inte att detta är 5+GM och avstängning så har man noll koll på hockey.
Ingman tacklar rakt framifrån och den tar mot övre delen på bröstet och halsen och inte klockrent med all kraft mot huvudet som Lindgrens gör. Det där är ett skolboksexempel på en huvudtackling och under serien skulle den ge 5 matcher minst.
Lindgren ska inte spela mer denna säsong oavsett om Sam är tillbaka eller inte. Vi klarar nog Löven utan Sam men knappast HV så kan inte glädja mig fullt ut förrän jag vet hur det står till med vår stjärncenter. ❤️💚
Tarasov: Håller med, jämn matchserie. Men skulle vilja se lite underliggande siffror, känns som MoDo skapar hetare lägen, eller så är jag bara färgad....
Walle2: Behövs nog inte idag Karlin röt till domarna tog till sig av kritiken och blivit bättre vilket resulterat i två vunna matcher för oss. Bra analys av Karlin som lett till att vi nu har 3-2 matcher.
Du har nog inte sett så mycket hockey. Tex äger målområdet är man så korkad att man åker igenom det och kommer i kontakt med målvakten åker man ut. Dessa är de mest solklara utvisningarna och går inte att diskutera bort oavsett vad man tycker om att Tex ramlar lätt eller inte. Ungefär lika solklar som puck out, men det tyckder du väl också går att diskutera?
Robin Ztorken L: Är optimistiskt i grunden, kan bli naiv ibland men hellre det en mörk negativ syn på saker och ting. Tror på vårt kära MoDo, ser dom där små signalerna, typ OP, Mannberg för att inte tala om Sebastian. Son spelarna är Så viktiga när det drar ihop sig. Nordin är för mig ett jätte utropstecken, han tar kliv hela tiden, otroligt hockeysmart, får han vara frisk så kommer det bli en ny stjärna.
Greg P: båda lövens goaltender interference är otroligt dumma och korkat tagna av spelarna. det är liksom den enklaste utvisningen att undvika - åk inte igenom målgården så är det ingen fara
Rytter: Rätt uppenbart att Stråhle ser detta som ett skyltfönster, gled in på en rejäl räkmacka och försöker nu utnyttja rampljuset maximalt för vidare tränaruppdrag.
Greg P: Haha pajkastningen är total :) "Min pappa är mycket starkare än din pappa" Fotboll och Hockey drar verkligen till sig horder med klappmongon, som milt sagt inte är i harmoni med sina känslor haha! (Och nu pratar jag om båda sidor av supportrarna)
Där var väl domaren renhårig trots allt, situationen kommer att gå vidare med en eller några avstängningar,