Med två lag från Stockholm så lär det bli ännu mera fokus och publicitet på HA (Y) SHL är jämförelsevis ett långt sömnpiller, de mest spännande matcherna i SHL är nedflyttningskvalet,
Soulless: Förloraren här kommer ju verkligen gräma sig på osannolika nivåer, speciellt om vinnaren visar sig slå HV på fingrarna. Djurgården står redan och väntar i HA, det är lite nu eller aldrig för alla inblandade. De som vill det mest brukar vinna såna här. Har man HV i skallen lär det inte gå vägen.
1000 spänn på Modo eller Löven, får se vad jag tar. Men roligare så, så matchen känns mer intresant för en själv också. Såna här fighter får man inte missa!
{297}: Jelly är obegriplig. Hur man kan ha sån talang och helt saknas pondus och beslutsamhet är fascinerande. Kan bara sunt att han blir lite förbannad så det börjar hända något.
jonsson: Han sa också att Sam var på biblioteket och köpte böcker. Jag misstänker spontant att den gode Henrik inte besökt många bibliotek till dags dato. Det sagt så tror jag nog att man ev chansar med hans hjärnskakning ändå. Kanske värt risken trots skyhöga insatser? Ni vinner knappast utan honom.
Monno: modo gör som DIF gjorde mot oss. Likt DIF har ni ett bättre lag än motståndaren och kan spela betydligt bättre men fokuserar på helt fel saker i matcherna. Jelisejevs är ett bra exempel på det med typ 2-3 minuter kvar i tredje. Han blir nerdragen bakom mål när ni jagar kvittering och blir sur för att han inte får utvisning med sig och drar en stenhård crosscheck i ryggen på en grön spelare, redan där hade matchen kunnat vara över men han klarade sig den gången.
Om Karlin tar sig samman och får spelarna att fokusera mindre på domarna och rahimi och mer på att spela bra hockey så vinner ni detta. Ni tar en stabil 4-1-seger på torsdag.
henkeiskogen: Om Modo går och förlorar match 7 så är det INTE Tex:s fel överhuvudtaget. Han har burit Modo till många segrar där defensiven varit skrämmande svag.
De jag tycker förlorar matcherna är de dåliga pass och jobben i defensivzon, visst att det blir kontringar av skott eller felpass i offensivzon men riskerar man ingenting så vinner man ingenting men man ska inte riskera i defensivzon varje match och period.
Bad_Brett: Tror en spelare som Wahlberg mår bra av att inte behöva bära ett C. Han verkar trivas i 'anonymiteten' fast han troligen är vår bäste back nu.
Det primära är att Sam inte kandeltar. Vi blir så oerhört tunna utan han
Bad_Brett: Denna matchserie är ganska tydligt varför lagen inte är i SHL med. Känns som de är ganska många snäpp ned i kvalite, trodde faktiskt det skulle spelas bättre hockey ändå.
Bad_Brett: Tror ändå Aagard kan bli kvar. Kärleken i byn. Fortfarande lite för endimensionell för SHL. Om han inte drar utomlands. Sam lär ha erbjudande från exakt alla SHL lag. Woods, Berna och Näsen lär ha ett gäng val också.
Bad_Brett: Karlin kom ju dit till intervju. Spelare från förlorande lag brukar väl inte intervjuas efter match? Du verkar njuta av att hänga ut nån, denna gång Sylwander. Totalt hjärnsläpp han får givetvis, men halva laget har ju fått hjärnsläpp i denna serie.
Jag tror ingen gör det medvetet dock, men ändå märkligt att det händer så flagranta misstag match efter match
Bad_Brett: Man kunde kanske tro det men det är common knowlesge i hockeyvärlden. Det finns en anledning till att han inte spelar i SHL trots sin talang. Psyket är dessvärre för svagt.
Gusse: Vare sig Woods, Vigneault, Aagaard, Bernhardt, Näsén eller Hasa kommer spela i MoDo nästa säsong om vi inte mot all förmodan lyckas ta klivet upp.
Det positiva är att Hockeyallsvenskan i ärlighetens namn förefaller vara en mer intressant liga för tillfället, med motståndare som Björklöven, Djurgården, AIK, Södertälje, Västerås, Mora etc.
Rytter: Lite jobbigt då att Gradin stort sett redan har nästa års trupp klar. Tror inte vi får så många fler spetsar. Tappet av Karla visste man skulle bli stort. Men tappet av Sam kommer bli ännu större. Blir intressant att se hur Woods klarar en säsong utan Sam.
Bad_Brett: Ja helt otroligt hur enögd en domare kan vara! Liknade en av de andra matcherna som löven vann. De verkar dessutom få hålla i hur mycket som helst.. Kanske behövs en tillrättavisning till..
puffe: Ställde någon MoDo-spelare upp på intervju efter matchen? I CMore dvs. I MoDo Channel Fick Sebbe Ohlsson sköta snacket. Jag vill höra Sylwanders analys av Lövens 2-1-puck.
Rytter: V. Hedman har väl inte kontrakt för kommande år. Kan inte Tampa ta hem bucklan för tredje gången så han känner att "Nä vad tusan, nu har jag vunnit Stanley cup 3 gånger, nu vill jag spela hem ett SM-guld för modo istället", jag har ju för fan fler ringar än modo har sm-guld!
Foppatofflan: Varför kan han inte ställa upp på en intervju för? Vad är det för jävla kapten? Kliv fram och tala om varför vi förlorade och vad vi bör göra annorlunda nästa match istället!
Monno: Tycker att många dumma utvisningar i anfallszon fäller oss i kväll. Men Ingman visar inte mycket ser väldigt långsam ut. Hamnar alltid i tidsbrist. Tvärtemot man tyckte när han var i Karlskrona 😞
Robin Ztorken L: kul att Jelly gjorde mål idag och han hade ju också en riktigt het chans som han höll på att göra mål på. Annars tycker jag han är som ett mähä i närkampsspelet…ser så sjukt loj ut.
Gavelo: också sjukt besviken på Sylvander. Jag var redan skeptisk till förlängningen i höstas. Han gör det bra i BP, men det är väl i princip bara där han är bra. Sjukt långsam och faktiskt, trots sin storlek och sina muskler, rätt vek i närkampsspelet.
Sam är borta veckan ut.