Blir inte Freddan som blir Sportchef i alla fall. Widebro tycker inte Sportchefs rollen är så viktig man klarar av det så dom tänker ej stressa fram något.
Men där håller jag ej med Widebro karln har sagt och lovat en sportchef skulle vara klar känns högst tveksamt detta. Sedan om det nu ej blir Freddan är en helt annan sak men ett orosmoln att ingen av dom på listan velat / fått jobbet då ifrågasätter jag rekryteringen. Sedan har man enbart förlängt avtalen med spelare från nuvarande truppen inte en ny spelare klar. Nä här får han ett stort - av mig enbart rosat han förut men nu blir det ris.
RagnarLodbrok: Jag går alltid in på st.nu/timra-ik när jag ska läsa om Timrå.. Ni kan ju gå in på allehanda.se/modo så slipper ni allt om Timrå.. Dock blir det svårt om man läser pappersversionen haha
Dundee: nej, är väl ÖA som har nämnt det, blir less på den tidningen, fullsmetad med Timrå Silly season, sökte igår kväll efter nån artikel om Hanses men fanns ingen förrän idag, och då fick man skrolla förbi en massa gamla Timråartiklar mm, tydligen kör de alla artiklar som står i St , då Modos juniorer tog SM-guld fanns ingenting i St inte ens på resultatsidan, funderar allvarligt att säga upp den precis som flera av mina bekanta gjort
{5647}: Hans jobb med Mora visade inte att han har den känsla som krävs. Även hans tränarprestation är svårbedömd, vilket brukar betyda att de i bästa fall är ok.
Monno: Det blir nog inte Anders F. Han har mig veterligen gjort bort sig rejält inför Modo och lär inte ha mycket trovärdighet kvar. (Jag är ledsen, men jag kan inte skriva vad det handlar om).
Amitiel: Nu kan ju Freddan va likadan, vet inte hur han är. Men Anders Forsberg har verkligen gett intrycket att han ska peta i tamefan allt när han varit i Mora. Inte så säker på att det är det som passar Hellqvist bäst att någon lägger sig i allt han gör.
RagnarLodbrok: ja verkligen det var några här som verkligen började tvivla efter Dackell-Lundin presenterades...jag hade tur som inget visste utan gick in på Modos hemsida nyss ;) ser toppen ut tycker jag!
{5647}: Luleå släpper Patrik cehlin förmodligen för hans skadeproblem den gångna säsongen. Drömma får man göra, även om jag tror absolut leksand är ett lag i shl som vågar chansa
Steken84: Vill verkligen inte ha porsberger. samma typ av lite långsamma, lata spelare som Karlqvist. Det räcker med en, speciellt mer det spelsystem vi ska spela.
3 målvakter klara nu, om det inte redan är klart måste det vara väldigt nära med målvakts tränare, svårt att se att man skulle få 3 st målvakter att skriva på annars.
Domsjö: Det verkar som att vi får behålla alla som vi vill behålla alltså, ja förutsett att Toby stannar. Jag tror dom chanserna har ökat nu. Ökat väldigt mycket. Längtar redan till nästa säsong!
RagnarLodbrok: Ska vi göra samma misstag som när vi åkte ur? Snåla på målvakterna. Det är ju där man ska lägga den största vikten. En stabil 1:a målvakt är ju extremt viktigt om vi ska kunna nå framgång. Nu har vi skrivit 2år med båda dessa, ja nu får vi be allihopa tillsammans att det här kan gå vägen...
Gavelo: Ja det är ett högst osäkert målvaktspar vi har nu. Men dom får gärna motbevisa oss.. Men som du säger man har som målsättning att nå SHL do borde man satsat på en etablerad förstamålvakt.
Känner lättnad över att det inte blev Freddan. Kanske kan man renodla rollen mot A-lag/J20/J18