Robin Ztorken L: Lirat med Mårtensson tidigare: Till säsongen 2017/2018 gjorde Nikolai Belov ett försök att slå sig in i NHL hos Florida Panthers men skadade sig och tvingades att operera skadan. Operationen var han sedan tvungen att göra om hemma i Ryssland och hockeykarriären fick stå åt sidan efter detta. Nu vill han alltså ta sig tillbaka till ishockeyn igen och hans agent hörde av sig till Almtuna där tidigare lagkamraten i SKA St. Petersburg - Tony Mårtensson - redan spelar.
Tarasov: Har man gjort 10 säsonger i KHL och representerat landslaget, så finns det nog kvaliteter, så lite uppehåll har nog inte så stor betydelse. Dessutom är han ju inte så gammal heller, så han har några år kvar på karriären Nu får han dessutom en bättre omgivning och kan vara en stor uppgradering av Tommy E.
Robin Ztorken L: Kan även vara klausul, skall se om jag kan luska fram nåt. Det som stör mig är att de finns två år av vila, men har han presterat i allsvenskan så ok.
Robin Ztorken L: Dom får ju låna Nielsen ifrån Timrå , kom som en bomb ifrån J20 ifjol och gjorde succé då , och nu platsar han inte i laget. Så tar vi hand om våra backar ..suck .
hockey_21: Tänker att Almtuna år i högsta grad inblandade i nedflyfftningsstriden och då göra sig av med en av de bästa??? Kan kosta mer än det smakar, i slutändan.
Costanza: Det lossnade inte riktigt på isen, trots ok poängskörd fick han inre till spelet. Värvades som stjärnback men levde inte riktigt upp till det, hög pontential.
Denna tråd känns väldigt aktuell just nu. Samtidigt är det jävligt starkt om klubben och gruppen skulle tugga på med inskolning av nya juniorer, som kommer att växa rejält av speltid och förtroende. Man är stolt över att vara MoDoit. Världens bästa klubb.
hockeypelle: ”Så om Tambellini vill spela för Lausanne, vad kostar det för honom att bryta kontraktet med Modo? Vad hindrar honom från att göra det och bara lira för Lausanne, och tjäna skitmkt pengar?”
Det som hindrar honom är ju just kontraktet, det går inta att bryta om inte Modo är med på det. Det är så kontrakt fungerar.
Modo måste godkänna övergången, annars kan inte nästa klubb registrera honom.
Det går alltså inte för en nla klubb att bara betala hans lön så är han fri och lämna. Finns ingen klausul så sätter modo priset för att godkänna övergången.
hockeypelle: Vet faktiskt inte hur det fungerar, men antar att det finns avtal inom internationella hockeyförbundet som reglerar att spelare inte kan bryta kontrakt hur som helst om en rik klubb får för sig att spontanhandla utan respekt för kontrakt?
hockeypelle: Det gör vi, eller jag hoppas också att alla gör det. Men jag hoppas också att alla förstår att Tambellini inte kommer lämna förrän säsongen är slut.
Blir nog bra detta, känns det som