1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 547912 inlägg · 4166 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020

{5647}: har för mig att hans flickvän spelar innebandy i öib! Så omöjligt är de väl isf inte!

Eller: Har inte alla det?;)

{5647}: Har för mig att jag hörde att SO hade Modo som favoritlag när han var yngre.

hanzon: Han är en bra spelare, men han väljer knappast Modo.

udden: Kan Sebastian Ohlsson vara nåt för Modo?

Läste att alla SHL lag kan köpa 4 spelare för 1 miljon så summan 250000 kr per spelare ,,

{5647}: företag kan permittera på 20/40/60%. Viss personal permitterar inte alls. Kan tänka mig att sportchefen i en allsvensk toppklubb har max 20% om alls någon permittering.

DödÅtSIF: okej !!!

Tack !!

Smurfen: 350k.

{5647}: Precis, det jag menar. Skulle säga att det är troligt att sportchefer inom föreningar just nu jobbar betydligt mer än 16 timmar i veckan.. det är ganska hektiska tider

Hur mycket små pengar får vi för Tom Hedberg nu när han är officiell klar för Brynäs i två år ??

Någon som har lite koll ?

JoseGonzales: Jobbar de 100% så är det ju rent bedrägeri

JoseGonzales: Nej, det är 40% man ska jobba om man är permitterad. Sedan kompletterar staten upp till typ 94% av lönen.
Det finns företag som utnyttjar det till att kräva att personal fortsätter jobba som vanligtk, men att de slipper betala 60% av lönen och det finns med all säkerhet anställda som av andra skäl väljer att jobba mycket mer än man egentilgen får betalt för.

{5647}: Såklart, tänkte mest nu i coronatider då ledare och anställda permitteras i alla klubbar. Tror inte det hålls att dom ska jobba en viss procent.

JoseGonzales:
Dom jobbar nog 100% men är nog även väldigt försiktiga med komtrakt eftersom vi inte ens vet än om det blir en säsong.

Costanza: Enl Glader i nedanstående intervju så är det inget snack, BH tränar Modo fortsättningsvis, men finns alltid ett men...

jonsson: Han klev ju in i säsongen jättesent och KHL börjar mycket tidigare än övriga ligor.

JoseGonzales: Är inte så säker på att åtta timmar om dagen räcker i alla lägen.
Dock tror jag ingen orkar en kopiös arbetsbelastning konstant, utan att det säkerligen sker i perioder.

Costanza: Hur sannolikt tror ni att det är att Glader och Kenttä INTE jobbar 100% nu under silly?

Skulle säga att jag är rätt jävla säker på att det jobbas varje dag 8 timmar som om inget hänt

Ros och Abrahamsson snackar MoDo under ca 30 min. Hur MoDo ska hitta en ny tränare glömde de dock bort i ett annars bra samtal.

Tarasov: Han verkar passande😉

RedNek:
Köp!!

Kör samma idag. I stugan på (in) landet, singelmalt & pilsner. Har kapat fram 3kbm ved i stormen idag.
?Modoiter har det lite bättre?

Peja:

Var Viklund skadad under sin säsong i KHL? Spelade 17 matcher och stannade på -3.

Trilske: Det är nog lite som med Leksand. De vill gärna ha etablerade svenska spelare som leder laget men måste betala överpris och ge långa kontrakt till veteraner för att locka dit dem. Leksand värvade zacke, Fransson och Ahnelöv. Leksands 4-årskontrakt med en 34-årig Fransson var ju helt galet, vi kan nog få se något likande om Rahimi går till Oskarshamn. Trist för Löven-fansen som trodde nästan hela SHL ville ha Rahimi men att de ändå skulle kunna få hem honom, dubbel illusion på något sätt.

RagnarLodbrok: Känns som att man kan få betydligt mer för pengarna, även om han säkert är god för en 15 kassar på ha-nivå.

Men med sina 140.000 kr/mån känns det som en spelare som hellre sticker utomlands och mjölkar ett sista kontrakt till överpris, snarare än att gå ner i HA med en rejäl lönesänkning.

Möjligt att han hamnar i IKO, om han vill vara kvar i Sverige.

RagnarLodbrok: Synd att han har kontrakt.

hanzon: Kristian jacobsson

didthekid: Ursäkta vem talar du om?

didthekid: Och hur bra är han på en skala?

Peja: Absolut bör man undersöka saken!
Possler har ett enormt fint hockeysinne, tyvärr har han väl varit i den kategorin där han i sitt huvud varit lite bättre än vad han egentligen presterat på isen och därav har arbetsinsatsen också varit sådär!

Dock har jag väl inte följt han på närmare håll sen han drog till dif och där har han väl mestadels fått spela 3-4:e kedjan så kanske har han förstått sin kapacitet bättre?!

Men Possler själv skulle nog må bra utav en omstart i As

RagnarLodbrok: Jacke? Finns bara en Jacke och det är Kristian.

Rytter: Håller helt med, känns också som Blomqvist har väldigt liknande spelstil Forsberg. En mer hårt jobbande forward i Shl med en del offensiv uppsida, även liknande poäng snitt. Då tycker jag kan man förlänga med Forsberg som varit i klubben en säsong.

Silly:
Sweet!

Rytter:
Ja spelare från högre liga är riskfyllt.

Ser 23-27 plus minus nåt år, gärna med utvecklingspotential så vi kan ta med dem uppåt.

RagnarLodbrok:

Känns det inte som vi redan har fyllt rutin kvoten med Hägga och ev Forsberg? Ser hellre att vi förlänger med Forsberg än att vi tar in Blomqvist.

Vi har provat äldre rutinerade tidigare med taskigt resultat, nu ser jag helst att vi siktar på spelare runt 24-28 i stommen, sedan några rutinerade typ Hägga, Forsberg samt någon av Hedman, Toby, Viklund på backen. Sedan fyller vi på med unga spelare som kan explodera i utveckling typ Svenningsson och liknande.

Så skulle jag gärna se laget byggas, kan inte riktigt se att vi har någon plats för Blomqvist i vår trupp.

RagnarLodbrok: Ingen jag vill se här igen iallafall.

RagnarLodbrok: Tveksamt men det hade varit en bra värvning.

Heyerdal: Tror ni jacke kan återvända?

RedNek: Samma här.. sitter med en 16 årig Aberfeldy
Uppladdat:

500x0-telefon-036.jpeg

Rytter: helt ärligt kom jag inte överens med det namnet, Likka, kallade honom ett flertal gånger för Illka

Heyerdal: sorry illka stod det

Rytter: var jag som var lite namnguru...Rytter skrev en bit tidigare längre ned-undrar vad vi har för chans på ilkka egentligen...

Åkt ut till stugan på (in) landet, eldat i kaminer för att få upp värmen efter vintern. Sitter nu mitt i ingenstans & lyssnar på stormen. Smuttar på en singelmalt. Just nu är livet riktigt, riktigt skönt. Ha det så vansinnigt bra Modoiter!

Heyerdal:

Ja jag menar Iikka och inte Filppula.

Filppula tror jag inte är nått för oss längre, men det var en fantastisk spelare när han var hos oss senast.

hockey_21: inte illka då...-;)

{5647}:

Nån som har nått nytt om Bartosak?

Djuunaz: Dessutom presterade Byström i Kärpät. Det klart bästa laget i Liiga, ett riktigt topplag där man måste prestera i match efter match för att platsa, och där det alltid finns ett tryck att vinna. Det är respekt. Om man presterar där är det snarare dags att byta till en bättre liga än liiga. .

« · 2053847 · »