KB: Har dålig koll på Theo, men ser att han finns i gott sällskap bland tidigare draftade spelare i andrarundan: Fagemo, Olofsson, Hållander, Dahlén, Grundström.
JoseGonzales: Jag tycker Niederbach är en av de mest lovande juniorerna i Sverige. Sen är han från Övik också. Tycker verkligen inte det är en trist värvning. :)
Costanza: Haha jag älskar att det värvas lite intressanta spelare till allsvenskan. Oavsett lag så ser jag gärna dårar, kreatörer och målskyttar! Så ska ni värva, värva ingenting tråkigt. Niederbach känns som en trist värvning..
{6870}: Det ska tydligen finnas en general-klausul i alla kontrakt som skrivs fr.o.m 1/1 2021 att en spelare alltid har rätt att häva sitt kontrakt om MoDo önskar företräde.
Costanza: Vi söker en forward också enligt Kenttä, får se om det blir spets eller bredd. Säger att det inte finns så mycket svenska spelare på marknaden av kvalitet, är mest från Nordamerika. SHL vill inte låna ut spelare heller då det är pandemi så de vill hålla alla spelare.
{5647}: Ja, det är svårt att rakt av ersätta Frank när han styrde upp så många olika uppgifter.
Någon som vet om Warg ens skulle vara intresserad? Han verkar hålla på med lite allt möjligt. Jag skulle dock verkligen gilla att ha han i organsationen.
hanzon: Wargen skulle om möjligt kunna vara en uppgradering av Frank. Det jag tänker på är att han också är väldigt rolig. Dock är det en stor kostym att fylla.
{6870}: Lite vanskligt att bygga kring han med tanke på detta också.
"Planen för denna säsong är att låta honom få speltid i Modo framöver, men det finns en möjlighet att kalla tillbaka honom vid behov. "
Vi lånade ju Fabian Zetterlund säsongen senast vi gick upp. Sen fick Färjestad skador precis inför slutspelet och tog hem han nån dag inna våran första playoffmatch. Vi hade flytet att få tillbaks Anton Wedin i samma veva den gången. Glader bör nog bygga med nån säker mer långsiktig lösning snart så ni slipper hippo/kaut situationen igen.
Undrar hur det är tänkt och planerat, nyheten kommer lagom i anslutning till att det är klart att Hepo blir kvar på andra sidan pölen.. Vi behöver väl.. mer? Med det sagt, kul med Theo!
{8839}: Det är helt sant, bör ha varit slutet på -90. Vill minnas att jag hämtade dem på Örnen. Själva dialogen utspelade sig iaf i bilen utanför OKQ8 i Timrå. Och ja, full var att ta i gällande gunstligen. Men han var med på fest och inte spik nykter, det räckte för att polarna ville ha en försäkran om min tystnad. Som jag nu alltså brutit
Olli Nomadinen : Undrar var dom hade varit ..var hämtade du dem ? å vilka var de andra ? Vilket år var det ? Eller är det en fabel ,tycker att det låter osannolikt . Z full och Hedin ? under hockey säsong ? Vad jag vet var Z mycket sparsam med alkohol. Ps : finns det hörn inne i bilar eller är allt en skröna .. Men intressant är det om det är sant .
Olli Nomadinen : Under ett slutspel(kan det varit -02?) blev han plötsligt gunslinger-Hedin och vräkte in mål från sin backposition. Kort men hektisk period vill jag minnas.
{8879}: Men tre veckor har gått och inget svar.. Annat var det med Frank vid rodret, modo channel är ju totalt dött numera också. Måste ju förstå att det är vi supportrar som är MoDo!