Kikar på lite topp backar från Hockeyettan och tycker man låna in någon av dessa. Petterson är en offensiv back som vi såg lite av i Modo ifjol. Stridsberg lirade HA med Vita Hästen och har just nu klart bäst +/- i Hockeyettan. Självklart skulle jag se nyförvärv från högre ligor men har tappat lite förhoppningen om de, Glader verkar inte få så mycket att nappa och transfer fönstret stänger om fem dagar...
Bort med alla juniorer, totalt värdelösa allihop! Få hit 2 seniorbackar, spelar inte så stor roll vad de är så länge det är en senior! Sen ang glader: ringer man man 140 samtal borde man kunna få tag i en back! Detta lag kan inte ens vara topp6 i löner! Inte en chans att de är nån som kostar nått i detta lag som de spelar! Dvs detta måste vara en medveten strategi från ledningen för att spara kulor till nästa år!!!
{5647}: Ja frågan är om man har någon back på gång just nu, vi såg ju idag att vi är tunn där p.g.a skadorna. Jäkligt synd att man förbrukade sina Shl lån på spelare som lirade 2 respektive 3 matcher. Kan vara läge att kika på att låna någon topp back från division 1 som kortsiktig lösning om inte Corrado är på gång.
Första var ju riktigt riktigt dålig, hade kunnat stå 4-0 eller 5-0, sedan är väl andra jämn och i slutet tar vi över helt och var nära ett ledningsmål.
Men 2-2 efter 2 perioder ska vi vara nöjda med. Nu har vi en chans att ta poäng om vi fortsätter som i andra, det trodde man inte efter första perioden.
Haag ser väldigt komplett ut, bra fart, fysisk och duktig på att täcka puck, tar initiativ och vill attackera, vill in framför mål och böka och gör sitt mål på en styrning framför mål. Ett bra komplement till truppen och att han bidrar mer än Strömgren/Lindewall är rätt tydligt.
jonsson: Såg bara första å sista 10 i andra. Men verkar som vi var klappkass i 30min och sista var vi riktigt bra och mer eller mindre parkerade i AIKs zon.
hanzon: samtidigt är väl Toby den mest sannolika värvningen? Ibland känns det som att Modo skickar ett saftigt desperat kontraktsförslag som spelaragenten använder i förhandlingen med klubben spelaren egentligen vill till och sen blir det uttalanden som: "närmare hem till familjen".. osv. ..men så tänker jag bara när inga utlovade bomber briserar.. :-)
hanzon: Bara jag som gått från att känna att förlängning med Sylle är väl ok till att efter han blev kapten verkligen vilja ha kvar honom?
Tycker han verkar ha dragit ned på dumheter också och tar generellt ett jäkla ansvar. Vissa går ju skakiga ben av att bli kapten. Andra vill se till att gå i bräschen. Sylle är otvivelaktigt av den sistnämnda skaran.
{9025}: Drar till med en rejäl gissning på vem bomben är. Nu när Styf fått kicken, kan det vara Toby Enström? Vet dock inte om jag skulle kalla en otränad Enström en bomb. Men han skulle naturligtvis vara bättre än dom flesta i vår backuppsättning
digitalbath: Bomben är en helig sak. Mer ett väsen, nåt man kan förnimma och fritt för alla att tolka som sin egen drömspelare. För vissa är Conny Strömberg en bomb, för andra kanske de du nämner. Men att vissa snyftar över att bomben inte blev av, utan att veta vem bomben var, känns lite abstrakt.
{9025}: Spelar väl ingen roll om du nämner vem det var som var en bomb. Han kommer ju endå ej spela för oss och Mrmadhawk har ju redan sagt Glader hugger på allt så kan ju ej spela någon roll?
Det hade ju varit intressant att veta vilken nivå man siktat på samt det kanske får många att ändra åsikt om Glader tex.
Smurfen: plus att Modo missat nån klausul, så vi får betala hans lön, men får inte använda honom.
En 'lustig' sak denna säsongen. ena käftsmällen efter den andra, man tror varje gång att det inte kan bli värre. Åsså blir det värre nästa dag. o nästa dag..
puffe: Vad är det för bomb alla yrar om? Mina förväntningar blir orimliga. Ska Salo göra comeback som andrekeeper? Har Sedinarna kritat på med klausul att enbart lira PP? Är det Brashear?