Josh dickinson har slagit upp samma skada igen och blir borta 6-8 veckor. Så missar resten av grundserien. Han ska tillbringa den tiden hemma i Canada. Modo ska nu in med 2 forwards istället för 1
Frontschwein: Du kan hockey! Ligger mycket i det du skriver. Tror dock att de tunga gubbarna Gradin/Karlin kan brotta ner illbattingen och snacka lite sans där.
Frontschwein: Förstår heller inte snacket om att det skulle vara synd om honom. Han har själv valt att gå till Mif och borde veta vad han gav sig in på, tror inte moringarna tycker speciellt synd om honom.
KRB: enligt många källor som är väldigt trovärdiga så är Werner mest sur över att inte få istid. Däremot bör folk även ha i beaktande att han gärna vill spela i högsta ligan och även har bra boende och sambo som bor där nere.
Inte alltid bara "att komma hem" Finns många parametrar Just saying.
KRB: Just att MIF är panka gör väl att en billig och bra Werner blir fast där. MoDo överlever, men tråkigt när killen vill lira rolig hockey i hemstaden.
Tycker riktigt synd om Wernblom, att behöva vara kvar i en sådan tråkig klubb, han har förmodligen blivit nekad av ledningen också att få lämna/bryta kontraktet vilket också är svårt och förstå med den knapra speltiden han får varje match Hur tänker Malmö?!
Synd att Werner verkat ha fastnat i Malmö, ett kasst Malmö som förmodligen förövrigt spelar i HA nästa år. Har någon bra koll på Malmös ekonomi och möjligheter nu för tiden med generösa sponsorer, Det känns inte som om Malmö (just nu) har de bakomliggande resurserna i form av köpkraft som HV och Djurgården har/hade när de ”preppade” lagen inför HA debut?!
KRB: Vi diskuterade det igår. Jag tror inte att han kommer loss förrän rätt nära inpå deadline för det är ett getingbo i Finland gällande vilka som går till slutspel. Det skulle vara att de redan nu vill förstärka och vill få loss pengar till det.
Gardner verkar då på papperet åtminstone lika vass som både Vigge & Werner, Enligt Allehanda så verkar det vara fokus på honom just nu från Modos sida! Jag har iofs svår och tänka mig att det inte skulle bra med honom, en bra spelare som ansluter till ett bra lag, bara och hoppas på att HG lyckas igen!!
Tarasov: Då har dom ändrat sig lite, och det gör väl inget.
Reid Gardiner var jag ju inne på i förra vinterfönstret, JYP ligger ju dock bra bättre till i år, låter märkligt. Och är det en målskytt dom är ute efter kan dom ju även titta på Ville Meskanen
{9682}: Ja, sådana som signar och lämnar för SHL innan de ens varit med på en träning önskar jag inte mycket gott. Han har verkligen fått sin karriär att lyfta i Brynäs så han gjorde nog rätt val.. not!
modomille: Nyförvärv eller inte, det lag vi har som skaffat denna fina serieledning ska kunna fullfölja det också, Visst kan det behövas nyförvärv för att nå SHL drömmen men tror inte någon enskild spelare kommer lösa de problem laget hade mot SSK, det måste lösas med det lag vi redan har och är övertygad om att det blir en bättre insats ikväll!
Rytter: Nu har de spelat fler matcher än ett par andra lag, men det känns som ett bra tag kvar innan man med säkerhet kan säga vilka lag som missar slutspel av de 14 första. Ser jag förra årets tabell spelade man dessutom 60 matcher i grundserien (vilket jag har lite svårt att förstå, om det inte var så att något lag drog sig ur. Det skulle förklara varför man inte spelade 56).
grimiss: Blir lite osäker nu när du säger det men ser hellre en renodlad målskytt helst högerskytt. Offensiv skicklighet kan man aldrig får för mkt av! ;)