1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505015 inlägg · 4189 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Tarasov: Viktigaste är att de kan acceptera sin roll i maskinen….och sen sätta den i Kryllan. Berg kan bli viktig framöver om det ska köttas lite, verkar tycka att det är kul. Sven har grym grispotential också.

{9682}:
Spelare som är bra i närkamperna både framåt och bakåt skadar inte om vi skall vara seriösa. Viktigast tycker jag ändå är att vi kan 15 forwards inför slutspelet. Räknar med Wernblom och en till, sen om det är Gardiener eller Olli är inte det viktigaste.

{9682}: vela är kung. han är tung och har en stor...

riktigt bra värvning av hinken, som de flesta av oss visste på förhand :)

Majbrasan: Igår var det knappt en tackling. Fattar att inte behövs, men tycker laget är eller spelar lite för mjukt. Har de rätt skalle, så ändras detta i vår och det kommer smälla mer. Var ju kul att se Susse mot Åsa-Nisse och Fanny 2007 t.ex.

{9682}: Hade inte skadat med en till tuff och fysisk forward i ett slutspel dock..

Det kommer bli hetare, det kommer bli grisigare..

Tarasov: Så ingen gris alltså? Jag är nöjd med tuffingen Vela. Brickan kan nog ladda på då det gäller, det är fördelen med Transorna.

{9315}:
Behövde Sovjet några 🐷 nej skills kills 🤣🤣

{9315}: Karlin/Gradin har tyvärr sån hög kravbild att killen ska kunna lira hockey! Foppa och Donald lirar fortfarande, finns det en 50-årsplan tro?

{9315}: Drömmen vore Kaut och Wernblom.

{9682}: dålig grispotential på både pallola och garinder

Majbrasan: Reid Gardiner lär det bli dragkamp om, när eller om han kommer loss. Bra att MoDo var där och budade förra säsongen också. Som sagt, desperados i SHL smyger i vassen…

Silly: Ja låt dom ta Olli, för all del.. och kosta ska det göra också!

Majbrasan:
Jag ser hellre att Gradin går för Reid Gardiner än gamlingen Olli!

Det kanske är en rökridå från Gradin att buda där, bra att trissa upp priser också.
Den här gången vill Löven vinna!

Majbrasan:
Vilken säsong….. poäng och köp!

Silly: Jo, det är uppförsbacke för JYP helt klart! Men ändå jämt skägg för sista platsen. Även om de inte har mycket marginal till att förlora matcher kan det ju ändå bli en utdragen historia om de inte torskar 3 raka t. ex.

Hur många omgångar spelas?

Majbrasan:
Med stor sannilikhet kommer JYP sälja honom snart.
Dom ligger nära slutspel på grund av att dom har spelat fler matcher än sina konkurenter.
Förlora dom typ 3 matcher till är dom borta?

KarateKing700: Det är det här som är lite svårt. Inte säkert att Gardiner blir aktuell över huvud taget beroende på hur det går där över Östersjön. Jag avundas inte sportchefsuppgiften direkt..

KarateKing700: Det slängs ju runt med 6 mille här längs Botniabanan, så det kommer nog hända grejer!

KB: alltså Kenttä är ju pinsam i sitt värvande…. Behöver dem verkligen en rightskjutande forward? Pooley måste ju känna sig otroligt uppskattad…
MoDo å andra sidan tycker jag ska gå på Gardiner i JYP istället, dessutom kanadick så kan nog kompa ”enklare” med Woods och Dicken om det är där han är tänkt å va i hierakin.

KB: Trött finne som vill ha en sista lönecheck? Helst inte, men trissa gärna upp priset 😂 Får ju även finska kompisar om det blir Umeå.

KB: Känns lite tveksamt alltså. Hade inte grinat på förhand om Löven tar honom. Sen får man se.

KB: Från Aftonbladet idag:

VM-spelare på väg till Sverige – jagas av Modo och ”Löven”
Högerforwarden Olli Palola, som spelat dubbla VM för Finland, har det tungt i IFK Helsingfors och producerar inte som i fornstora dagar.
Nu bjuds han ut till klubbar i Sverige.
Modo och Björklöven, som går all in för att ta sig till SHL 2023, har budat på 34-åringen. Riktigt fina erbjudanden. Men Palola tvekar. Han har tidigare spelat för Växjö, där han vann interna poängligan och avslutade säsongen med ett SM-silver. Nu vill han helst av allt tillbaka till SHL. Men intresset har varit småljummet. Det öppnar för Modo och Löven i ett budgivningsrace.

Padrone78: Enligt ÖAs podd som just släpptes så har vi 2 miljoner kvar att sprätta på förstärkningar. Löven har 4 miljoner (!) som de avser köpa en hel kedja med från Finland. Enligt källa till Mattias Persson.

Tarasov: 377 goes without saying! 😂🙌

Padrone78: Det är ett tecken på att det för långt mellan matcherna :)
364 brukar jag ramla in på ibland när jag har lite att göra.. typ som igår :)

Padrone78:
377….

Jahapp då har man börjat följa Finska ligan också! 😂

Inte bara 360, 358 utan nu kliver 364 in med. 😜

KB: Dom borde varit döda redan.

modomille: men om tex är tillbaka i tid kanske vi har utrymme att värva både Werner och superspets?

Silly: han har väl dungkoll på Malmö?

Werner: Widebro har nog Excel, men nu får torra MoDo köra lite och inte bromsa. Jag överlever ändå flera säsonger till i HA.

{9682}: Om Widebro vill basa över en shl trupp nästa är så får han se till att ge Hinken precis det han vill ha!

Werner: Widebro har öppnat kassavalvet. Lasta in dollares nu! Förbannat segt. Köp allt!!

{9682}: Hoppas Widebro känner sig lite wild and crazy och ger Hinken lite mer dollares nu inför slutspurten så vi kan lägga allsvenskan bakom oss.

Tarasov: Ge MIF 500000 kr och Werner får åka hem och lira riktig hockey med Niederbach! Summan tar vi ikapp i valfri bar.

Tarasov: Ove är här och han är galen! Nu fick jag sprutan..

KB:
Ja och man skall inte underskatta den sociala biten heller.

KB: Precis men om jag får välja så tar jag ändå Gardiner. Är nog dock inte den lättaste affären att ro i hamn.

Tarasov:

Ja verkligen, de tänkte och spelade hockey rätt lika. Skulle kunna bli ett bra radarpar, sedan med Vela som stridsvagn som kan skapa ytor åt dem.

Svårt med värvningar, man vet vad som finns tillgängligt men aldrig vad som kommer bli tillgängligt och ifall man vinner en budgivning.

Gäller att värva när man hittar något som är tillräckligt bra och stärker laget så man inte står där utan vid deadline.

Tarasov: Kanske kan Lukas få igång Niederbach som han var de första matcherna.

Tarasov: Vi vet exakt vad vi får med Wernblom och han vet vad han kan förvänta sig också. Ska inte underskattas. Sen skulle han göra vårt lag bättre.
Men det är klart att det kittlar lite med en Reid Gardiner eller liknande också. Känns som en hylla över och just han verkar vara mer av en renodlad målskytt.

Rytter: av det lilla man såg verkade han dessutom ha bra kemi med Niederbach

Saleva: Jag hoppas på Lill-Werner. Han kommer att ge det lilla extra för klubbemblemet. Sedan vet vi ju alla att han innehar en hel del grit, vilket blir perfekt i slutspelet.

Rytter: Missförstå mig rätt, Werner är en bevisad bra spelare på allsvensk nivå men jag tar hellre en kraftfull spelare som kan hålla puck. Om jag får välja.

Men som du säger, vi vet inte vilka alternativ som kommer finnas så bedömer man att det finns ekonomi och utrymme i truppen så hoppas jag man tar Wernblom direkt om chansen kommer, dock hoppas jag man fortsätter titta på den spelartyper man tittar på redan idag, skador kan ske och vi är rätt tunna speciellt nu när Sveningsson och Niederbach är ur form.

Gavelo:
Håller med, inget ont om lillwerner men jag hoppas på något vassare.

Gavelo:

Jag tycker han håller för ett lag som siktar på att gå upp.

Kan vi ha Niderbach-Vela-Wernblom i andrakedjan när alla är tillbaka känns det starkt.

Men visst hade man hellre sett en stor kraftfull högerskytt.

Samtidigt gäller det att hugga när något blir tillgängligt, för vi vet ju aldrig om övriga vi är intresserade av blir tillgängligs i tid eller ifall vi får dem i kamp med andra.

Kanske läge att bränna ett shl lån på honom.

Silly: Om Wernblom är sista pusselbiten så blir jag besviken.

grimiss:
Ser ut som Malmö kommer att släppa Wernblom ändå nu när dom skall försöka få in lite spets.
Det är Madhawk som tror att MoDo kan nog få hem honom.
Det är ju bra kan jag tycka!
Men jag skulle nog vilja ha in ett till starkt kort som kan komma in och göra skillnad.

Någon som Gradin kanske är nära att landa som kanske finns i Finland.

Hoppas inte Wernblom i så fall blir den sista pusselbiten?

KB: 8 miljoner???!! Wtf. Fattar inte hur det går till. Eller ah antar att de får välja mellan att spräcka spelarbudget eller åka ur? Eller finns det massa redovisningstekniskt skit som dom håller på med? Vill gå med underskott?

KB: Carl Söderberg gav ingen lojalitetsrabatt heller. Sjuk lön. Sen är det märkligt att lag i storstäder har såna problem. Fattar den gällande konkurrensen från andra klubbar och verksamheter, men ändå.

« · 2448440 · »