{10015}: Det vet ju ju Karlin om också ( Alla som har varit idrottsledare vet om det) Och Karlin säger att vi har koll på vad som spökar nu. fast han inte säger det rakt ut så är det att laget är nertränat nu, Det är inte samma klipp i benen på många spelare. Samt att dom går runt nu på att vila lite folk, Och hålla alla igång. Woods skall inte belastas lika hårt nu ...
Rytter: min tanke också, han drar lite för stora växlar på sina egna erfarenheter. Är såklart alltid en viss risk men en gruppdynamik kan gå åt fanders även utan nyförvärv. Att det kommer in nytt folk (givet att dom inte är riktiga kaosmänniskor) är långtifrån den viktigaste faktorn för att bibehålla en bra gruppdynamik / Mvh psykologen.
Det där är ju hans egen filosofi som han pratat om i flera år. Han personligen anser att det inte fungerar bra och det blir problem i laget, och det är hans erfarenheter.
Men man kan ju vända på det och säga, det är upp till tränaren att se till att hålla alla nöjda och se till att de hittar sin roll och vad de kan bidra med till laget ifall en plötsligt tappar sin PP plats t.ex och hålla dem motiverade. När man hör spelare både i klubben och utanför prata om Karlin så får jag känslan att han är väldigt duktig på detta och jobba med spelarna som ej spelar. Ingen Björn Hellqvist som skickar upp spelare på läktaren utan motivering eller dialog.
Kanske finns en anledning till att Fredrik inte är tränare längre om man vill vara lite elak.
Confusius: Ja det vore inte optimalt men ju senare Löven får in någon/några nya så desto mindre tid att spela in dom i rätt kedja, vi har en längre startsträcka och om det blir något namn till till Modo så är det väl Wernblom och han är laget redan bekant med.
dempa: Går vi upp till SHL, tror jag inte vi ska satsa på spelare som ligger i gränslandet mellan SHL/Allsvenskan, framförallt inte så mjuka spelare som Hedberg
KB: MoDo har en större slägga än vad de visat tidigare vad gäller värvningar. Nu faller den ner tungt och man blir glad. Det är väl först nu vi har en riktigt bra organisation och ledning för att kunna förvalta detta.
hompa90: Hela den där tråden är ju hysteriskt rolig. Handlar nästan enbart om MoDo och våra värvningar. Nu senast ca 500+ inlägg enbart om Halloran. Haha.
MODOJohan: Visste att det skulle bli panik. Alla letar efter nödutgången. Därför är jag så nöjd att MoDo agerade i tid oavsett hur det blir i slutändan. Skapar ett professionellt lugn över organisationen. Man vill nåt.
{10015}: just av den anledning jag vill ha in han nu så man kan sätta alla kedjor och formationer så man kan spela på dem minst 10 matcher innan det ska avgöras då även dicken ska in med 4-5 matcher kvar
Läste angående löven att man va intresserade av att plocka tillbaka Vessel som nu kan va på glid när Önerud är tillbaka i HV. Men då verkar det som Färjestad är ute efter honom då de har skadeproblem 😅😂
Silly: känns dock som att MoDo gärna satsar hemvävt. kan ju vara att han behöver en nystart bara, och blir en kompetent SHL-back. han var ju lovande iallafall.
dempa: Tycker nog inte att vi skall ta med Hedberg om vi går upp? I dag så har några hyfsade backar så vi får fylla på med backar som är mer bärande/ledande backar,
Keriksson: Japp hade inte velat möta ett Löven med Palola i laget. Hade dykt upp från ingenstans och gjort mål mer än en gång. En bra gubbe att ha i ett slutspel. Synd att han inte hamnade hos oss.
TickledDonkey: Den här Trey Bradley som du nämner, Är en som Gradin nog har järnkoll på , (Coliorado organisation) Har kamperat ihop med våran nya rightare Nick Halloran 3 säsonger, Han har soelat med Riley Woods 2 säsonger, 1 av dom säsongerna var även våran Josh med i laget också. Ser ni.mönstret? Bara för att nämna en röd tråd ... 😁 Gradin har haft, Transatlantiska vänner. Vi får väl se vad han gör för avtryck i Östersund?
Rytter: Ja verkligen, vore skönt om modo kunde göra ett ryck nu så de andra börjar fokusera på andraplatsen istället. Drömmer om att höra Kentäs förlorarintervju när Lövens säsong är över...Blir något man gärna spelar upp hela sommaren på stranden speciellt om Modo stått på andra sidan. 😀😀😀
sargad: Ja han är en speedkula. Nu tycker inte jag att han varit fullt ut så dålig hos er som många utav timråfansen på diverse forum vill få det till. Jag har dock bara sett en handfull matcher med er men jag vill minnas att många utav er jublade när ni värvade honom från Örebro och med all rätt för där var han riktigt bra.
Det vet ju ju Karlin om också
( Alla som har varit idrottsledare vet om det)
Och Karlin säger att vi har koll på vad som spökar nu.
fast han inte säger det rakt ut så är det att laget är nertränat nu, Det är inte samma klipp i benen på många spelare.
Samt att dom går runt nu på att vila lite folk, Och hålla alla igång.
Woods skall inte belastas lika hårt nu ...