1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503629 inlägg · 4188 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{9682}: även om jag på ett sätt blir sjukt avis om löven landar båda så vill jag faktiskt inte ha sån här cirkus runt modo såhär sent på säsongen

TickledDonkey:

Han har tagit sig ur tvångströjan och sprungit upp till kaptenen och kapat färjan. Den står nu stilla mitt på havet i väntan på förhandling.

Är en liten risk med att leta värvningar i Finland, tråkigt att ta in spelare ifall de inte brinner för klubben och uppdraget, utan tvingas dit för att det var bäst betalt och klubben valde det. Känns som man måste vara noga med att förankra kontraktet med spelare och agent innan så det verkligen blir rätt.

Kanske de vi fick se med Jelly förra året, de lånade ut honom för att tjäna pengar men han var egentligen inte motiverad annat än att hjälpa sin klubb och slutföra säsongen.

Nisse på Mon or: Menar du att han bröt med Vasa för att skriva nytt med Löven, därefter nytt kontrakt med Vasa efter säsongen slut?

Serki3.0: Verkar inte officiellt ännu från Löven.

{9233}: förstår inte heller

Nisse på Mon or: haha, luktar mygel. Hur ofta skriver man ett kontrakt uppdelat på det sättet? Eller hade han 1+1-kontrakt?

erjo: enligt Sanny & Svensson hade Lööke 2 kontrakt. Ett som han bröt nu, för spel i Löven. Ett nytt som börjar efter innevarande säsong.

TickledDonkey: Är det officiellt

Rytter: #PrayForLööke

TickledDonkey:

Ok då lyckades de tvinga på honom tvångströjan och sätta honom på båten ändå.

Stackars Lööke.

Rytter: Löken är nu helt klar för Löven.

Rytter: Åter till vår egna silly, ska vi nöja oss med Guden & Tex. Tänk er en skada på guden i slutspelet och ha en matchovan Tex i slutspelet.. Vågar vi riskera det verkligen?

{9682}:

Lööke är inte presenterad officiellt än heller. Håller finnarna på och tvingar på honom tvångströjan för att sätta honom på båten?

{9233}: allsvenska klubbar får väll inte låna spelare från finska ligan? Måste väll köpa ut dom?

modomille: Undrar om Gradin är villig att sponsra eventuella MIF-förvärv. 2 dygn kvar av skumma affärer och byteshandel.

Nu lyckades jag göra fel ändå, hur lägger man upp bilder normalt så man ser dom i flödet?

S-vikaren: Så är det ju alltid😆

modomille: Bilden då Kenttä och Leffe D brottar ner Holmström och tvingar på honom gröngula tröjan ;-)

{9233}:

Skulle han va nått för oss?

hockey_21: Nu stormar det lite i Umeå hehe
Uppladdat:

500x0-file-placeholder.png

hockey_21: om man läser mellan raderna antar jag att situationen är följande: A Holmström vill inte till Löven men hans klubb vill låna ut honom till Löven pga Lövens generösa erbjudande.

Fullt förståeligt att en spelare som växt upp/blivit skolad i Skellefteå inte vill spela i Björklöven.

hockey_21: Och lövarna trodde Lööke valde löven före SHL-lag av andra anledningar än pengar. :-)

Madhawk säger att Malmö fortfarande letar förstärkning. Har aviserat intresse för Harlestam i Almtuna bland annat. JYP ska ha ägarmöte idag om dom ska släppa spelare så där hoppas Malmö med. Vi får hoppas att dom landar någon.

Saleva:
I den typ av matcher är det den spelare som bryr sig minst känslomässigt om klubben som har störst chans att lyckas.

{5647}:
Det är det han måste komma över. Får han chansen i kvalet måste han se möjligheter. Lyckas han hjälpa Malmö att hålla sig kvar vore det väl det största han varit med om.

{5647}: Och om Malmö åker ur löses hans kontrakt och han kan gå vart han vill. Om de lyckas hålla sig kvar har de fortfarande makten över honom.

Saleva: Tror inte att det är optimalt. Han är nog frustrerad, känner inget förtroende från ledningen/coacher och har dåligt självförtroende i rollen MIF-spelare. Det är verkligen ingen bra grund för att prestera.

{9108}:
Tror att det är ganska smart av Malmö att behålla honom även om det är tråkigt för oss och för honom naturligtvis.
Han torde inte vara särskilt dyr och sen kan de slänga in honom i ett grisigt kval mot hv eller Brynäs. Han kommer in uppretad och småilsken med ingenting att förlora. En joker helt enkelt.

Gavelo: Läste lite på deras suppoterforum med där dom tycker rent ut sagt mobbning av Wernblom, och att Sportchefen bör lämna efter säsongen

{5647}:
Skulle han bli kvar i Malmö efter den 15:e så lär han väl ställa om sitt mindset och ge allt för att ta en plats i laget. Gör han det och de klarar sig kvar i shl så borde väl det vara en rejäl boost för honom. Sen är det väl inget som säger att de inte kan bryta kontraktet efter säsongen ändå.

{9233}: Jo, det märkligaste tycker jag fortfarande är att man behåller Wernblom trots att han inte vill spela där och att han har kontrakt över nästa säsong. Det bästa för lill-Werner är trots allt om Malmö åker ur, för då bryts hans kontrakt. Han har väldigt väldigt lite att vinna på att Malmö klarar sig kvar.

Magnus borde ringa och förklara läget för Kollar.

{9233}: Läser på bland annat twitter att många malmösupportrar är öppet besvikna på egna klubbens icke agerande i transferfrågan och hur man behandlar Lucas.

hanzon: med andra ord har de gett upp sin shl-plats. Inte en chans att de klarar av hv/brynäs i ett kval med en så tunn trupp.

Malmö stänger sitt transferfönster och enligt huvudcoachen blir Wernblom kvar: "Lukas är vår spelare"

Confusius:
Får såklart vägas in och man skulle behöva se honom några matcher. Lite hög skottprocent men absolut intressant

Tarasov: Då hade vi gnällt på att MoDo inte satsat för att gå upp, man kan heller inte kötta på en hel säsong som vi gjorde i höstas.
Bättre vi dippar nu än i slutspelet.. det som oroar mig är att vi även denna säsong verkar stå och falla på enstaka spelare (Woods och Dickinson)

Men! Vi har fortfarande tid på oss att få igång nyförvärven. Alla minns väl hur anonym Woods var under sina första matcher i klubben.

Tarasov: Han har en stor roll i ett dåligt lag, det kommer han inte få här

Tarasov: Går vi inte upp sparkar vi pappa, sen är det problemet löst :)

KRB:
Nu vet vi inte vilken serie vi spela i nästa säsong men lirat vi allsvenskan så bör vi överväga Gradin, skiter i att koppligen är komplicerad.

KB:

Löven kanske passar oss sämre, eller och så taggar laget till och fokuserar max defensivt när de möter MoDo, löven vet iallafall hur de ska spela mot MoDo när de får leding i matcherna, de är svåra då

Jag tror ändå att när MoDos system klickar och med lite ”stolpe in” (har varit dåligt av den varan på slutet) så vinner vårt spelsystem mot Lövens

Smurfen: Det tror jag nog majoriteten av löven fan inte känner.

Vem säger att inte ottosson också kommer 😌

Olli Nomadinen :

Så sant

Trött efter nattskift varit vaken i över 30 timmar men nu är det godnatt haha

mattias - 74: Nu är det ju bara ett lag som åker ur och ett som går upp dock...

{9108}:

Gud förbjuder om Karlskoga går upp. Jävla Grislag, alltid varit.

Upp med Modo och DIF och ur med Malmö och HV. Det är drömscenariot.

KB:

Visst att dessa värvningar är bra namn, men jag vet inte om löven går från möjliga till omöjliga pga detta.

Hade det varit så lätt att bara fylla på med bra namn så hade ju halloran, Vela, brickley, Niederbach lyft oss från överlägsna till ja jag vet inte vad.

Jag hade varit oroligare ifall det var Axel Ottosson de värvade tillbaka, en spelare som har hjärta för klubben och kan ligan/laget. Eller ifall de värvat in spelartyper de bevisligen saknar t.ex två tunga starka powerforwards som förmår att flytta upp spelet och generera långa tunga anfall.

Nu tar de in två poängspelare och ska få in dessa in i laget och hierarkin med max 7 matcher kvar. Dessa är ju rätt lika de spelartyper de redan har i laget iaf Lööke.

Det som oroar mig har inte med lövens värvningar att göra utan handlar mer om hur väl Josh och Woods kommer hitta tillbaka till formen från i höstas.

Med dessa två nära toppform tycker jag vi har tillräckligt bra lag för att utmana löven med eller utan Lööke och Holmström.

modomille:
Tycker man skall ge sig så bra förutsättningar man kan, hade vi inte bränt pengar på Vela/Brickley/Halloran hade vi haft det ännu jobbigare nu.

jessy: Ni är ju sten klar redan !! GRATTIS !

jessy: mycket intressantare i år än vad det var förra året, topp 6 just nu i HA kommer ha en väldigt stor chans, med tanke på hur alla lag har presterat under säsongen.

« · 2467577 · »