1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503622 inlägg · 4188 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
jessy: Har väldigt svårt att se att Kenttä är nöjd utan centern. Tycker att det och konstruktiva backar är vad som saknas. Framförallt center.

{5647}: weigel går ju på is på torsdag så kenttä är nog rätt lugn 😎

JoseGonzales: Det kan nog bli så

JoseGonzales: Du kan hockey!

Gavelo: Blir Ottosson ledig kommer han spela i löven. Ingen inspelstid, kan systemet och levererat förut under Kenttä!

Rytter: Okej 👍🏼

Rytter: En klubb som heter KooKoo ska man nog inte lita på?

Gavelo:

Fast KooKoo har ju meddelat att de ej kommer släppa någon.

Var en artikel i VK idag att det ej blir någon comeback för ottosson och PK bekräftade det.

Men saker kan ju ändras.

{5647}: Ja jag läste det, för
Modos del hoppas vi på att det inte släpps mer spelare även om jag är rätt säker att Kentää lär jobba hårt på Ottosson.

Gavelo: Kanske. Det blev ett rejält liv för Vasa, så jag är inte säker på att man släpper honom oavsett.

grimiss: Japp, det är precis som vanlig, helt sjukt faktiskt.

Gavelo: MoDo måste hursomhelst köra över alla lag och gå upp! Giganten måste börja mosa...

Gavelo: alltså finska ligan, fattar inte hur det är tänkt. Blir det sånhär paniksälj varje säsong?

{5647}: Det är några kritiska möten i finska ligan ikväll eller om det är i morgon kväll, jag tror att tex Axel Ottosson’s lag kan spelas bort från slutspelet denna omgång och därför kan han och Molin bli lediga.

Sen om det innebär att dom testar Löven är högst oklart men eftersom Kentää letar centrar så finns det viss risk att dom hittar iaf en där.

Rytter: Tror Löven är lite stressade. Lööke i all ära, men den där spetsventern är vad de verkligen ville hitta. Samt kanske en back.

Padrone78: Bra impulskontroll på den snubben, verkligen inte rimligt agerat. Känns som en person som definitivt inte rapporterar någonting utåt annat än det som låter bra oavsett hur det är. Tur får honom hans lakejer och framförallt alla internetmuppar säkert kommer brösta upp sig och försvara honom med. Jag skulle nog kräva bättre från föreningen och framförallt om de på allvar menar att de vill ta klivet mot SHL och vara en så proffsig och välskött klubb som de gärna håller skenet av att vara.

Rytter:

Var tvungen att kolla lite på hans twitter. Han gillar uttrycket "gråta ut i media"

"att du inte respekterar dina arbetsgivare. Så för en gångs skull lär dig av detta istället för att gråta ut i media om respektlöshet. "

Riktat mot Björn Wettergren.

Padrone78:

Dom förnekar sig inte, detta är alltså en tweet från en före detta VD för Björklöven.

Padrone78: Oj, lite skämmigt, haha

Uppladdat:

500x0-3041002c-6f62-4d6b-b115-3cba235d61ac.png

Majbrasan: 15:e är sista dagen, så imorgon 23:59.

Sååå.. stänger fönstret imorgon, den 15:e kl 23:59:59 eller hur funkar det?

Padrone78: Nej, för oss som inte tweetar, visa gärna

Padrone78: Lövare kan vara lite störda.

Men shiiiiit har ni sett Fredric Åkerbloms tweetsvar till Axels agent?! 😂😂😂😂

Tarasov: Vi har gjort allt vi kan. Nu får vi se om motståndarna får låna pucken eller inte.

{9682}:
Snart kan du och jag ta paus i några månader

{9682}: nja tror det är mer personligt. Kollar vill nog att Gradin ska böna och be, säga att han är bäst.

grimiss: Maffia-MIF vill att Hinken ska köpa Gardiner åt dem?

{9682}: Malmö vill förstås spela kalla för att marinera Gradin så han blir stressad och öser pengar på dom

{9682}:

Sport spelade idag mot Ilves, Axel Holmström med i truppen och spelade idag. Däremot var andra som ryktas bort t.ex Hjalmarsson ej med.

Gradin har i alla fall Plånkan framme fortfarande.

Mr Goofy:
Jag såg honom på stan idag tillsammans med Sebbe O och nån fler. De stod still och surrade men han hade inga kryckor iaf..

Paninaro:

Det Hinken sa var också att ifall han följer planen kan han göra comeback på den roadtrip vi har när vi möter KIK och TAIF, dvs 1/3 och 3/3.

Betyder att om planen följs så får han 4 matcher innan slutspelet.

Hinken sa också att man ej kommer chansa utan vill vara 100%, så finns det osäkerhet kommer han vila resten av serien.

Mr Goofy: Från 11/2

"På skadelistan återfinns backen Josef Ingman och Josh Dickinson. För den sistnämnde väntar tidigast comeback runt månadsskiftet"

Mr Goofy: Senast vi hörde/såg så gick han utan kryckor/stöd/skyddet.

Mr Goofy: Han stod väl i båset nyligen utan krycka eller stödskena.

Någon som sett/hört något om statusen på Dickinson? Har han tagit av gipset/stödskenan? Ursprungsprognosen var väl slutet av februari?

Rytter:
Får man att tänka på Wennerholm i hockeybilagorn. Det kan bli bra men det kan också bli dåligt.

{9682}: Chocken om Axel H skulle skriva på för MoDo istället!

{10015}: som agenten sa, det måste vara en klubb som passar Axel och hans principer. Principerna gissar jag innebär att då faller Löven bort för alla som spelat i Skellefteå. Kanske han vill komma hit i stället, återförenas med AP och stoppa Löven I stället?!

TickledDonkey: Allt pekade väl på att Werner skulle lämna Malmö.
Modo vill ha honom, Werner vill till Modo, Malmö spelar inte Wernblom så för alla normala klubbar hade detta varit en no brainer, frigöra lite löneutrymme och plockat in valfri spelare inför kvalet, en 13:e forward står väl inte superhögt i kurs direkt och kan inte vara så svårtersatt.
Men som den skitföreing man verkar vara och med en verklighetsfrånvänd coach så vill man ha kvar Wernblom på bänken av någon anledning.

Hoppas detta är det sista vi ser av Malmö i Shl

TickledDonkey: Ove swishar Percy!

TickledDonkey:

Helgardering?

modomille: Det jag inte riktigt fattar med artiklarna i ÖA är att i ena meningen skriver man att det är blankt nej från Malmö gällande att släppa Wernblom. För att i meningen efter skriva typ ”mycket tyder på att Wernblom spelar i MoDo efter 15 februari”. Hur tänkte dom där?

ante08: Då har han närmare hem :)

Tarasov:

Även Ortio var ju klar för någon säsong sedan.

KB:
Förlåt klar ✅

Tarasov: ”Aktuell”.

Tolla78:
Ja varför inte Morgan Frost var aktuell i somras

« · 2468356 · »