1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503527 inlägg · 4188 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
JanneG: hoppas ni får en trevlig kväll i Hägglunds, inte för trevlig såklart. Tänd inga rökbomber som Björklöven gör bara

{9682}: lagom många🤠

JanneG: Hur många öl blev det innan på Centralen? Ni vet väl att det är tågstopp i Gävle ;-)

KB: låt Skansen ta Andren , har är darrig nu, ni hittar bättre.
På taget norrut nu, skall bli kul ge er en fajt, kan vi sno en fajt i början , kan det spöka lite i favorithjärnorna, kom ihåg sitter mycket i huvet första matchserien.

{10015}: Som sagt gäller det Viktor Andrén.

”Modo och Djurgården är två heta alternativ, och uppgifter till Sportbladet säger att Djurgården ligger väldigt nära att få Andréns underskrift.
Både Modo och Djurgården ska in i det allsvenska slutspelet för att försöka nå en SHL-plats och om någon av dem lyckas kan det givetvis rita om spelplanen för hur de tänker runt målvaktssidan.”

{10015}: Djurgården är nära att få hans underskrift. Lär ej bli oss.

Randy Marsh: Verkar vara Viktor Andrén.

Modo och djurgården i dragkamp om en målvakt? Någon som kan läsa artikeln?

KB: Antagligen kommer HV att byta tränare under säsongen. Tänk följande scenario nästa säsong. Modo går upp... HV och LHC byter tränare under säsongen.

Silly: Ja uppenbarligen!

bar mofftak: Jag tycker verkligen inte att det var mycket kraft i den. Det ser kanske illa ut på bilden, men för mig krävs det att det inte bara är raka armar. Det måste också vara med hygglig kraft eller i en situation där motståndaren har dålig balans och kan åka i i sargen på ett otäckt sätt.

Jag tycker att den var väldigt hårt dömd helt enkelt.

bar mofftak: Omöjligt att se på den där bilden, men oavsett tycker jag inte alls att det såg våldsamt ut.

Bad_Brett: Vad menar ni? Han åker ut för den andra crosscheckingen med raka armar rakt mot hjälmen.
Uppladdat:

500x0-huvudet.png

{5647}: Skaderisken är lika med noll i den här situationen. Såg mer ut som det gruff som brukar uppstå efter avblåsning.

Bad_Brett: Ja, den var ruskigt hård. Lite som OPs att han crosscheckar två gånger i ryggen, men där slutar likheterna. Det är inte särskilt hårt och framförallt inte alls farligt.

Sigge: bättre än gränbyhallen iaf

Gurkan: Ska vi starta upp Elitserien?

Bad_Brett: HA-pamparna vill ha ner Västervik i hockeyettan där dem hör hemma. Deras plywoodlada hör inte hemma i världens bästa andraliga.

{5647}: Västervik åkte just på bland det sjukaste matchstraff jag har sett. Hur de kan ta mer än 2+10 för den där är helt bisarrt.

M Horava: SHL blir egentliga HA och tvärtom. Då gör vi en ny liga som konkurrerar med SHL. Likt så som WHA försökte mot NHL på 70 talet.

Heyerdal: Jo, snyggt mål även om det mest kan tillskrivas Harju.
Nu tror jag Victor Öhman blev skadad och då blir det jobbigt för Västervik på riktigt. Man fick en femma på Hagelin innan dess också och nu en ny femma som ska granskas. Inte helt olik OPs även om den inte alls var lika ful.

{5647}: Taif har 4-1 nu, Gradin gjort mål bl.a.

KB: Fatta om Bofors går upp i år och Brynäs ur och nästa år Leksand ur och Mora upp..

KB: Ser Tingsryds match och då jag hejar på Glader och Gradins gäng är jag orolig. Jag trodde att de skulle vinna detta, men jag är besviken. Dels är Gradin helt osynlig, men hela laget spelar väldigt naivt och har en helt dysfunktionell forecheck. Det är slarvigt och svårt mest hela tiden.

Vakna.

{5647}: Guldläge att etablera sig i SHL nästa år. För nykomlingen alltså.

Sigge: Montén? Låter som ett dåligt skämt. Vad har han gjort förutom att tillhöra Biustedts kompiskrets?

SPOODI: Ännu en kompisvärvning av Nubben. Bådar gott för HV när han värvar tränaren som degraderade Timrå säsongen 12/13.

Robin Ztorken L: Montén är klar för HV

Silly: Tror jag inte för Hellkvist vill nog träna ett SHL lag och det kommer inte brynäs vara nästa säsong.
HV o LHC tror jag ligger bäst till om han lämnar Leksand

Robin Ztorken L: Känns som en Brynäsvärvning.

{9682}: Tror LHC kan vara sugna på den här typen av tränare.
Dårifrån får han ju dessutom närmre hem, bara fördelar.

{5647}:
Tror HV kan ligga bra till, vet att de varit sugna tidigare iaf.

KB: Sektledare passar bra in på Hellkvist. I MoDo spelade man en oerhört offensiv hockey, men till skillnad från Karlin fanns aldrig en plan B. Det var som att han aldrig kompromissade, utan det var hans väg eller ingen väg...

Han var oerhört bra på att ställa krav och att få upp självbilden. Många spelare fick en väldigt bra utveckling.

Jag tycker att han i Leksand fick ändra spelsystemet. Tror någon av de assisterande tränarna gick in och styrde upp försvarsspelet. Bland annat blev det extremt tydligt i slutspelet mot Örebro där Leksand blev enormt avslöjade.

Jag tror att spelarna ledsnar på en sådan person efter några år, samt att han själv verkar ha tröttnat något. Det var inte så roligt och gräset är alltid grönare någon annanstans.

mattias - 74: Hans främsta egenskap är ju att bygga upp en vinnarkultur, speciellt i stukade föreningar som oss vid den tidpunkten och Leksand. Bra på att få alla att dra åt samma håll och spela för honom är min upplevelse. ”Sektledare”.
Tror det är en typisk tränare som spelarna ledsnar på efter ett antal år - på grund av hur specifikt allt ska vara.

mattias - 74: Möjligt att det börjat kittla gällande nån annan klubb nu. Han har fortfarande högt marknadsvärde. Ska ha bra betalt då han är duktig. Frölunda kanske? Verkar dock inte ha nått fram till toppspelarna när det kommer till slutspel och Leksand.

mattias - 74: Han har alltid haft den där lågmälda stilen i intervjuer, det har han även nu har jag sett. Det som var bra med honom när han tränade oss är ju hur pass snabbt han fick ihop gruppen. Vi hade ett väldigt bra spelsystem också.

Marrdin:

En fråga till er Modoiter angående Hellkvist

Rykten börjar gå nu att han skall få lämna.

Hur var han i intervjuer när han tränade er? På senaste tiden tycker jag han verkar väldigt tråkig och bara dryg när han får frågor om laget, var det likadant i Modo?

Sedan undrar jag var det var som var bra med honom, för det finns ju bra saker med eftersom han lyft Leksand rejält tillsammans med TJ.

MorganaLefaey: skjuter man in lite av vårt sparkapital år 1 så kan man radera ut mycket av det inkomstbortfallet som fallskärmen innebär. Man bör inte välja bort rätt namn om det skulle dyka upp pga att vi blir nykomlingar helt iallafall.

Confusius:
Då måste Gradin/Karlin har det också eftersom att han har valt att kontraktera dem?
:-)

Confusius: Övertro? Vi är ju bäst!

Tarasov: Tveksamt. Många härinne har en övertro på våra spelare.

Tarasov: Håller med. En ny femma med Oscar Lindberg som förstecenter och en kanonmålis. Sen plocka de bästa från dagens lag och köra samma spelsystem: ”Ingen ska få låna pucken. Spela helst i offensiv zon”. Blir vi kvar i HA kommer det ändå bli kul och stålar rullar in löpande till Stor-Plånkan. Det ska vara underhållande med hockey!

Confusius:
Det är i princip omöjligt. Kan man däremot får en7-8 spelare och få lite utveckling på det man har så kommer det nog gå om man nu går uåå

Depression: Håller med dig! Har sagt tidigare att vi nog behöver värva närmare 3 femmor om vi vill hålla oss kvar.

JoJo2613: Haha den typiske MoDo-supportern, griper efter halmstrån

{10015}: AP har nog rutinen att spara på krafterna. Dock har han haft gammalt skit som spökat. Har är inte dum, så han har nog lagt upp detta bra. En smart grävling vi behöver framöver.

{10015}: Var han verkligen med ut på isen? Försökte kolla vilka som följdes med och såg alla förutom han. Men om du såg han så är det bra att han var där. Dock saknades han i omklädningsrummet efteråt när C-more sände där inne.

Ska bli väldigt spännande att se vad Adam Pettersson kan ställa till med i slutspelet. Har vaknat till igen de senaste 5 matcherna och framförallt mot Karlskoga såg han riktigt fin ut igen. Känns som det är nu man får se hans fulla potential.

Mackan: Jo då, han var med då.

Någon som har koll på vad som har hänt med Mannberg? Åker ned till Kristianstad (vad jag tror) och sen får vi besked om att han är skadad via ÖA. Sen har man sagt efter det att han saknas och man har inget att komma med. Känns som att det ska hänt något utanför hockeyn.
Han sågs inte med laget i fredags när alla gick ut på isen efter slutsignalen.

« · 2497370 · »