{10015}: ärhelt enig och som jag skrev tidigare är nog OP förstående med, han spelade i 4e i HA, det bästa han kan göra för MoDo är att spela nån annanstans så länge vi är ett SHL-lag.
SPOODI: Bättre än OP men han har inte varit tillräckligt bra för det. Trots OP:s MoDohjärta så håller han inte för SHL, förväntar mig att han blir utlånad.
MoDoNörden: håller med! Tänker att rent gruppmässigt så finns det ju absolut viktiga bitar med att behålla nån sorts stomme. Dom som kämpat hårt för att knipa shl platsen lär ju slita som djur för att också behålla den.
Och - jag tror hinken kommer drämma till med en riktig klassvärvning från ahl. En riktig håll käften värvning. Kanske blir en ny Tambo! Vet vi vad tambellini har för kontraktsstatus ? Är det ingen från den truppen som skulle kunna vara aktuell för oss?
MoDoNörden: Walli går inte till en nykomling för att spela i en 4e kedja, han lämnade Timrå för att få en större roll någon annanstans, vilket han kommer få hos er.
M Horava: Mattias P tror han blir nedflyttad till fjärde och får det att låta som att OP ryker. Är inte emot att OP ryker men är emot att Mannberg blir kvar. Kommer ej tillföra.
SPOODI: Spetsen kommer nog, tålamod är en dygd har jag hört. Man måste ha både spets och bredd för att klara det första året i SHL, tro mig vi Timråiter vet det allt för väl.
Grattis till att ni värvat Walli! Hade inte haft något emot att ha honom kvar i TIK, samma sak som jag kände för Halloran. Ha bara förväntningarna på rätt ställe, det är ju knappast en spelare för en förstakedja. Men han utvecklades bra i TIK, så lycka till!
MorganaLefaey: Eftersom det inte verka bli någonting med Bagenda, så är han ett bra alternativ enligt mig (om inte bättre). Båda är samma profil och är förmodligen tilltänkt att ha i en 3e/4e line
{10015}: Det är exakt det här jag velat. Hinken och Karlin har full koll på grejerna. Är en ypperlig värvning. Vet att han var väldigt uppskattad av TIK fansen och de ville ha kvar han. Ständigt hot med sin fart och tyngd. Det håller inte med Mannberg i en fjärdekedja i SHL. Nu ersätter Walli han rätt av.
LaddaFrånTaket: Ska vi bryta med fler spelare i våran tredje och fjärdefemma är jag för detta till 100%. Men om Walli tar upp en av 4-5 platser som vi har att värva på forwardssidan, DÅ är jag missnöjd.
{9233}: Osar att vi gör oss av med Mannberg och eventuellt kanske fler för att få ännu bättre klass på forwardssuppställningen. Annars är jag besviken som fan.