{9682}: tycker ni har rätt allihop, svårt att se att näsen får gå och han har jättebra siffror, samtidigt också han som är tmest troligt att få pproblem i shl, av de "givna" backarna
Confusius: Näsén jobbar ju dagligen med att förbättra sin defensiv sen han kom till MoDo. Han har dessutom tre säsonger mer rutin sen IKO-säsongen. Spännande att se framöver. Jag trodde t.ex inte att Wallinder skulle bli så bra direkt i SHL heller.
Monno: Så kan det absolut bli, och tror att vi alla hoppas att så blir fallet!
Dom har en sjuk uppsida! Dom är helt underbara att titta på när dom är i zonen 😀
Dock så har man en tendens att bli straffad hårt i SHL om man har svagheter!
Och två så offensiva backar i samma backpar kommer att utsättas hårt av alla lag i SHL. Vi kommer inte som i Allsvenskan vara det spelförande laget 90% av tiden, så kraven blir sjukt mycket högre.
Confusius: Jag tror Berna och Näsen kommer få lira tillsammans i SHL. Åtminstone inledningsvis. Så får man se om det håller.
Dom har en risk, men dom har en galen uppsida också. Om man kollar spelarkorten som nån länkade tidigare (avancerad stat) så ser man att Bernhardt och Näsen har helt överlägsen statistik mot alla andra backar i laget. Och då menar jag verkligen helt överlägsen.
SHL är något annat, så vi får väl se hur det går, men det är ändå hockey.
bollan123: Som jag skrev till KB65 så glömde jag att skriva in honom.
Och som jag skrev till KB65, så har jag just nu bryderier med att placera in både Berg och Näsén, så jag får suga på den.
Är inte lika säker som dig på att ledningen tror att backparet Bernhardt-Näsén kommer att hålla i SHL!
Näsén var så svag efter landslags-debuten att han inte platsade i IKO. Och tydligen inte tillräckligt bra för att IKO eller någon annan SHL-klubb för den delen ville ge honom ett kontrakt efter den säsongen.
Om du och dom som gillade ditt inlägg vill få det till att Näsén är självklar SHL-klass, och att mina funderingar är ett "sjukt beteende", så får ni naturligtvis tycka det.
Confusius: haha så vi ska slänga Näsen. Seriens näst bästa offensiva back och som spelade i Tre Kronor efter några fina matcher i Oskarshamn. Sjukt beteende och tro att vi skulle skicka honom.
Confusius: ”Backen Hugo Styf har avtal med Modo, men kommer att lånas ut, precis som under avslutningen på senaste säsongen. Flera klubbar har hört av sig till både agenten och Modo. Bland annat AIK, Västervik, Östersund och Nybro. Styf fick en starkt utveckling när han avslutade i Vita Hästen.”
Såg att T.J. Tynan ryktas till ryssland, nordamerikanerna i khl kommer sluta upp som politiska fångar! Jag hade verkligen inte haft något emot han i en modo tröja<3
{10015}: "Men tycker det vore rätt anmärkningsvärt att lägga ut spelare som inte spelar med oss nästa säsong på sociala medier, var det jag skrev. Det har vi aldrig gjort förut."
tror du Jon och Hinken har en maskopi där dom vet vilka som får kicken utan att spelarna vet om det?
hade varit en sak om guden eller oscar nordin varit på bild
{10015}: Absolut inget fel med spekulerande kring lagbygget. Uttrycker man sig som att något är en självklarhet så får man dock förvänta sig respons på det. Som sig bör på en plattform byggd kring diskussion.
{10015}: Men du gör ju en höna av en fjäder och jagar själv upp dig över det.
Du kanske bara skriver på det sättet? Men det är ett återkommande tema. Lite som att Sveningsson är bästis med Eriksson Ek och därför förmodligen skulle få ett förlängt kontrakt? Vilket i sin tur var en katastrof taget i förskott.
Det behöver inte betyda något. Det är fyra bilder från första dagen på försäsongsträningen.
{9315}: När sa jag att vi inte skulle låta spelare göra det? Folk fortsätter missförstå mig med flit.
Men tycker det vore rätt anmärkningsvärt att lägga ut spelare som inte spelar med oss nästa säsong på sociala medier, var det jag skrev. Det har vi aldrig gjort förut.
{7639}: Boork var emot att MoDo tog in Foppa vid lockouten också. Egentligen handlade allt om att Boork vill vara centerpunkten och med Foppa i laget blev Boork en andrahandsperson. Erken tvingade fram det där tillsammans med VIKs ledare då både MoDo och VIK hade bra NHL-spelare.
Varje gång Boork är på väg att glömmas bort kommer något märkligt utspel. Det är antingen mot damerna eller någonting annat lite kontroversiellt bara för att vara relevant.
Nucky: Underbart att Tore fick uppleva det, men hans livskamrat som de kallade henne hann gå bort. Hans tidigare fru också tyvärr och dessutom tror jag aldrig att han fick barn. Kanske borde man namnge en väg där i Hörnett efter en väldigt stark ledare med hjärtat på rätta stället.
Förvånar mig att madhawk basunerar ut det nu eftersom det var en nyhet för 4 dagar sedan.