1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503173 inlägg · 4187 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{10015}:

Förvånar mig att madhawk basunerar ut det nu eftersom det var en nyhet för 4 dagar sedan.

KB: tror definitivt bernhardt och näsen får börja säsongen tillsammans, men samka på detta :)

davidson - rundblad
bernhardt - sustr
wahlberg - näsen
norén - folin

(om brickley lämnar vilket mattias trodde)

{9682}: Olkinoura har intresse från Schweiz enligt Höken. Kan bli svettigt att få hit honom nu.

KB: Då måste det vara en stabil tvåvägsback som vill skjuta :-)

Monno: Tror på Bernhardt i ett första par med Rundblad och Näsén i andra med en ny back.

{9682}: tycker ni har rätt allihop, svårt att se att näsen får gå och han har jättebra siffror, samtidigt också han som är tmest troligt att få pproblem i shl, av de "givna" backarna

{9682}: Hoppas att du får rätt!

Du kan hockey, trots Wallinder! 😜

hockey_21: Det var 4 säsonger sedan Bernhardt spelade i SHL, och han var 21 år gammal!

Tycker du själv att den jämförelsen var bra?

Confusius: Näsén jobbar ju dagligen med att förbättra sin defensiv sen han kom till MoDo. Han har dessutom tre säsonger mer rutin sen IKO-säsongen. Spännande att se framöver. Jag trodde t.ex inte att Wallinder skulle bli så bra direkt i SHL heller.

Monno: Så kan det absolut bli, och tror att vi alla hoppas att så blir fallet!

Dom har en sjuk uppsida! Dom är helt underbara att titta på när dom är i zonen 😀

Dock så har man en tendens att bli straffad hårt i SHL om man har svagheter!

Och två så offensiva backar i samma backpar kommer att utsättas hårt av alla lag i SHL.
Vi kommer inte som i Allsvenskan vara det spelförande laget 90% av tiden, så kraven blir sjukt mycket högre.

Vi får hoppas att det kommer att bli bra dock.

Confusius: David Bernhardt platsade inte heller i shl förra sejouren. Ska vi skicka honom också?

Confusius: Jag tror Berna och Näsen kommer få lira tillsammans i SHL. Åtminstone inledningsvis. Så får man se om det håller.

Dom har en risk, men dom har en galen uppsida också. Om man kollar spelarkorten som nån länkade tidigare (avancerad stat) så ser man att Bernhardt och Näsen har helt överlägsen statistik mot alla andra backar i laget. Och då menar jag verkligen helt överlägsen.

SHL är något annat, så vi får väl se hur det går, men det är ändå hockey.

bollan123: Som jag skrev till KB65 så glömde jag att skriva in honom.

Och som jag skrev till KB65, så har jag just nu bryderier med att placera in både Berg och Näsén, så jag får suga på den.

Är inte lika säker som dig på att ledningen tror att backparet Bernhardt-Näsén kommer att hålla i SHL!

Näsén var så svag efter landslags-debuten att han inte platsade i IKO. Och tydligen inte tillräckligt bra för att IKO eller någon annan SHL-klubb för den delen ville ge honom ett kontrakt efter den säsongen.

Om du och dom som gillade ditt inlägg vill få det till att Näsén är självklar SHL-klass, och att mina funderingar är ett "sjukt beteende", så får ni naturligtvis tycka det.

{9233}: Ser en större potential i Berg

KB: Mycket möjligt att han blir kvar, glömde att lägga in honom!

Har dock svårt just nu att sortera platser för både Näsén och Berg, hmm får suga på den.

Confusius: Tror starkt på att Näsén blir kvar.

Tarasov: Han borde vi naturligtvis förlänga med! Frågan är om han vill?

Confusius: haha så vi ska slänga Näsen. Seriens näst bästa offensiva back och som spelade i Tre Kronor efter några fina matcher i Oskarshamn. Sjukt beteende och tro att vi skulle skicka honom.

{9682}: Personligen hade jag försökt prata ihop defensiva backer med mindre defensivt skickliga, men det vet ni ju redan! 😜

Rundblad - Davidson
Bernhardt - NY defensiv
Wahlberg - Folin
Berg
Norén

Brickley tror jag ryker

{9233}: Djurgården är tydligen väldigt intresserad av Berg.

Confusius:
Att låta Umegård träna med oss ser jag som en juste grej/investering.

Vi kan ju inte behålla Berg och skicka Ingman. Om Ingman måste gå lär ju Berg garanterat få gå. Ser Ingman som en klart bättre back.

Rundblad-Norlinder
Bernhardt-Näsén
Davidson-Brickley
Folin-Wahlberg
Norén

Enbart 3 av 9 känns säkra i dagsläget eller vad säger ni?

KB: Tackar ödmjukast! 👌

Vad tror vi förresten om våra junisar Norén , Jonsson, He.Styf, Umegård (utan kontrakt?)??

Ska vi ta för givet att dom alla lånas ut, eller tippar vi på att någon/några blir kvar och får chansen i SHL-truppen

Confusius:
”Backen Hugo Styf har avtal med Modo, men kommer att lånas ut, precis som under avslutningen på senaste säsongen.
Flera klubbar har hört av sig till både agenten och Modo. Bland annat AIK, Västervik, Östersund och Nybro. Styf fick en starkt utveckling när han avslutade i Vita Hästen.”

Randy Marsh: Föga oväntat! Han var nog först på listan.

Någon som kan saxa från artikeln? Verkar också stå något om en MoDo-back intressant för Allsvenska klubbar?!

Chamez: Vissa lag i nordamerika har inte spelat färdigt än, brukar vara ganska dött fram tills dess.

Chamez:

När vi värvade tilltänkt spets för något år sen (riley, macmaster och vigneault) presenterades dessa i juni och augusti, bara som jämförelse.

Hinken har säkert blivit erbjuden ett flertal spelare men är nog bra att ha lite is i magen och inte förhasta sig.

Vad händer på marknaden? Hur går det med alla värvningar? Det är lite tyst på den fronten..

Såg att T.J. Tynan ryktas till ryssland, nordamerikanerna i khl kommer sluta upp som politiska fångar! Jag hade verkligen inte haft något emot han i en modo tröja<3

Nä, men om vi skulle prata lite mer om det här med sociala medier och kopplingen till kontrakterade spelare eller ej? :D ;)

{9315}: Jag reflekterar bara över att vi inte gjort det förut. Det är somsagt ingen hockey just nu och nyhetstorka kring laget.

Ni får faktiskt ha överseende någon gång.

{10015}: "Men tycker det vore rätt anmärkningsvärt att lägga ut spelare som inte spelar med oss nästa säsong på sociala medier, var det jag skrev. Det har vi aldrig gjort förut."

tror du Jon och Hinken har en maskopi där dom vet vilka som får kicken utan att spelarna vet om det?

hade varit en sak om guden eller oscar nordin varit på bild

{10015}: Absolut inget fel med spekulerande kring lagbygget. Uttrycker man sig som att något är en självklarhet så får man dock förvänta sig respons på det. Som sig bör på en plattform byggd kring diskussion.

{10015}: hur gammal är du? Ibland får man verkligen känslan av att du tillhör den yngre generationen

Bad_Brett: Och jag gnällde inte ens? Det är ni som gnällde och gjorde mitt inlägg till en höna av en fjäder.

KB: Förvånad att ni är chockade över spekulationer i ett forum som i princip är gjort för spekulationer och att diskutera saker vi inte kan påverka.

Jag skrev, simpelt, att Eriksson Ek kanske ville komma för att Sveningsson skulle bli kvar. Inga konstigheter.

KB: Höna av en fjäder, sa Bill.

Tycker det är vackert att MoDoiter vill träna tillsammans, oavsett var man hamnar i höst

Från Hörnefors: Instagram men vad spelar det för roll? Han är ju med i truppen såklart han ska träna.

{10015}: Vart har dom lagt ut bilder på OP?

{10015}: Jag tror inte att Jon till 100% vet vilka som kommer att skickas än.

{10015}: Men du gör ju en höna av en fjäder och jagar själv upp dig över det.

Du kanske bara skriver på det sättet? Men det är ett återkommande tema. Lite som att Sveningsson är bästis med Eriksson Ek och därför förmodligen skulle få ett förlängt kontrakt? Vilket i sin tur var en katastrof taget i förskott.

Det behöver inte betyda något. Det är fyra bilder från första dagen på försäsongsträningen.

hockey_21: De kommer ju dock bli utlånade då. Jag menar om kontraktet bryts.

{10015}: Kalle umegård och Hugo styf var också med på bild trots att dom med största sannolikhet inte kommer spela med oss nästa säsong.

{9315}: När sa jag att vi inte skulle låta spelare göra det? Folk fortsätter missförstå mig med flit.

Men tycker det vore rätt anmärkningsvärt att lägga ut spelare som inte spelar med oss nästa säsong på sociala medier, var det jag skrev. Det har vi aldrig gjort förut.

{5647}: Boork är en anti-Karlin på alla sätt

{7639}: Boork var emot att MoDo tog in Foppa vid lockouten också. Egentligen handlade allt om att Boork vill vara centerpunkten och med Foppa i laget blev Boork en andrahandsperson. Erken tvingade fram det där tillsammans med VIKs ledare då både MoDo och VIK hade bra NHL-spelare.

Varje gång Boork är på väg att glömmas bort kommer något märkligt utspel. Det är antingen mot damerna eller någonting annat lite kontroversiellt bara för att vara relevant.

puffe: Herregud, kan vara det värsta jag hört. Att träna med riktig NHL stjärnglans måste vara det BÄSTA som finns för ett lag.

Nucky: Underbart att Tore fick uppleva det, men hans livskamrat som de kallade henne hann gå bort. Hans tidigare fru också tyvärr och dessutom tror jag aldrig att han fick barn.
Kanske borde man namnge en väg där i Hörnett efter en väldigt stark ledare med hjärtat på rätta stället.

« · 2541855 · »