Tarasov: Många glömmer bort att DIF var ett rätt megadopat lag och Bernie/Näsén fixade det galant. Brickan gjorde ett gott arbete också trots sina smärtor. Hjältar för evigt!
{9315}: Jag tror att Näsen/Bernhardt kan ta sig fram på SHL-nivå i rätt miljö. Får vi in 2 st som håller bra SHL-klass utöver Rundblad så tror jag det kan räcka. 6-7 backen är bredroller vilket Norén/Folin/Brickley/Wahlberg bör kunna bära.
{9315}: Det jävliga är att Karlin vill att de ska kunna spela hockey också! En galen Vela såg ju till med tuffa korrekta tacklingar att Diffarna simmade på isen och letade sina linser. Mycket bra av Gradin att lasta in dessa nya fantastiska fyra så att vi kunde gå upp. Vi är alltså i SHL. Fattar det väl först då pucken släpps i Twin Peaks i höst.
{10015}: – Det finns knappt några svenska spelare lediga och då det är nordamerikaner vill vi inte stressa fram något bara för att de har bra statistik. Vi vill kolla igenom spelarna noga och scanna hela den marknaden innan vi tar några beslut.
Jag översätter. Få svenska spelare lediga. Nordamerikaner kan ha bra statistik från nordamerika. Det är svårt att veta vad man får av en nordamerikansk spelare, då dom kan sakna erfarenhet från europeisk ishockey. Hinken gillar inte onlineshopping. Går helst och känner i butiken. Men ibland måste man handla från ebay.
Hinken har varit tydlig tidigare, med att MoDo måste pricka rätt med värvningarna.
SPOODI: Tydligt mönster att satsa på spelare från Sthlm. Men sen stack ju Häggbladarna och Wedin till Skellefteå och Luleå, de var egentligen de kvarstående från U16 som var nåt att ha.
Bad_Brett: nä, jag skrev ju nästa års förstakedja. V.O lär köra nåt år till i NHL men Jespers kontrakt går ut efter kommande säsong och honom får vi fan inte drula bort som man gjorde året vi åkte ur.
{10015}: vi verkar inte vilja ge våra juniorer chansen fullt ut dock tyvärr. Men kul med lite namn man känner till sedan tidigare ;) hoppas dock inte folk fått platser pga sina efternamn endast.
{9315}: Exakt ! Och det betyder att en utlåning kan vara ett alternativ som kan vara minst lika bra och ekonomiskt bra för oss. Och bra för Norlinder, Utlånad till hemmaplan. Det lär väl M8ntreal gilla också att han får spela där han trivs och mår bra.
{10015}: vilket stämmer, och när det gäller norlinder så är han inte ens på marknaden. han har fortfarande kontrakt med montreal och dom bestämmer var han spelar
# Det kommer inte komma några bomber inom det närmaste på ett tag. # Det kommer inte vara några svenska spelare.
" Modo har redan 13 forwards på kontrakt och därtill letar sportchefen efter spets för de främre positionerna i laget. Men supportrarna ska inte hoppas på nyförvärv inom de närmsta dagarna.
– Vi avslutade säsongen för två veckor sedan och startar inte förrän 1 augusti. Vi är sist på bollen och det är ett VM som pågår. Vi är nära, men ändå långt i från. Det kan jag kan säga är att vi för diskussioner med en handfull spelare, säger han och fortsätter:
– Det finns knappt några svenska spelare lediga och då det är nordamerikaner vill vi inte stressa fram något bara för att de har bra statistik. Vi vill kolla igenom spelarna noga och scanna hela den marknaden innan vi tar några beslut"
Den här killen jagade Brynäs med flera SHL klubbar förut, Men då fick han ett provspelskontrakt med Anaheim Ducks. Om det inte skulle bli något där kan han tänka sig en runda i Europa. Gradin har nog bra koll på honom?
Bad_Brett: Thima kan vi glömma, Han vill inte hit! Han siktar på NHL/AHL Eller så blir det förmodligen Schweiz! Och vi skall ha något starkare för en 1:a lina!
Tarasov: Man går bara o väntar på någon riktigt fin värvning nu. Vilka ska forma en tänkt första kedja? Vilken målvakt kommer det bli som kommer täppa igen det bakåt? Får vi in någon riktigt defensiv gigant?
Tarasov: Johnson kanske är den mest sannolika nu faktiskt? Ett år kvar på kontraktet, håller vi oss kvar känns han mycket sannolik. Haft en nedåtgående trend i Skeå den här säsongen.