Brander: Samt att Berg gick främst i ledet när det gällde det fysiska spelet under finalserien. Han smällde på med jämna mellanrum och var i ansiktet på Brodin och grabbarna efter avblåsning. Jag skulle kunna ge han en förlängning bara på grund av hans höfttackling i den 4:e matchen som skickade Blomgren upp i taket
SPOODI: Vet att MoDos ledning var oerhört imponerade av Berg när han anslöt. Har en känsla att han har en hög högstanivå och bra potential i sig. Glöm inte heller att han räddade ett i stort sett givet mål i avgörande matchen.
SPOODI: inget fan av honom heller. Som jag sagt tidigare hade en sån som Lehtinen varit intressant men hinken har ju avfärdat det namnet för tillfället. Lär vara mer rutin man är ute efter? Någon som såg Tuohimaas insats i SAIK?
{5647}: Låt oss säga att vi sökte någon 6-7 forward så kanske men nu gör vi inte det så är nog inte i närheten av att krita på. Men Saik kanske när de gick bet på Woods
Tarasov: Älskar alla köp, men tror Gradin alltid har ögonen öppna för tjecker, dock underbart att Vi lånar ut numer . Otrolig skillnad mot att se de bästa försvinna o bara få köpa på reorna.
Kan vänja mej vid att vi blir en stormakt snart igen
JoJo2613: Beror väl på hur kontrakten var skrivna, finns säkert SHL-klausuler för många spelare. Typ, går vi upp får jag mer pengar, så då kan det bli svårare att finna en klubb som vill betala den lönen för en spelare som inte följer med till SHL. Men, som sagt, är inte sportchef...ännu
Ingman har varit helt perfekt att ha i HA! Men lika glad som jag varit att ha honom där, nästan lika glad är jag att slippa den löneposten i Shl, ser mer än gärna att Berg lämnar också. Tycker ingen av dom håller på en högre nivå tyvärr och det har dom väll visat tidigare med.
Trilske: jag har ju tänkt tvärtom - det faktum att han VÅGAR slå den passen och gör det i exakt rätt ögonblick.... DET är ju imponerande. Om det bara var tur att det inte blev baklängesmål så är det väldigt mkt i hockey som är tur och slump.
SPOODI: Just att leva på att vara från stan är ju inte det sämsta. Det finns ju en risk att vi åker ut. I ett sådant scenario vore det bra att alltid välja att satsa på vår lokala förmåga framför någon annan som möjligen är snäppet bättre. Ingman skulle stanna om vi åker ut och vara viktig att ha om vi skulle starta om i Allsvenskan.
Jag tror du och jag står på samma sida i den här frågan! Jag tycker inte det är någon fara med den passningen, Den måste man våga sig på att slå ibland. Och som du säger det är ju inte något återkommande problem med Ingman. Han spelar väl mer på säkerhet vid blå än vad Bernad gör, Han till o med dribblar där på blå ibland. Vilket bruka vara tabu som back.
Så den passningen hyllar jag faktiskt! Och sedan var det bara Lill-Berglund som var när och bryta och han är ju ofarlig. Han hade en för kort klubba! :-)
Ingman har väl inte direkt gjort sig känd för att slå livsfarliga backhanddiagonalare över blå heller så det är ju ett halvmärkligt exempel för att visa vilken säkerhetsrisk han är.
Och aningen respektlöst att försöka använda det mot honom med tanke på vad det resulterade i.
Man måste våga för att vinna, Det går inte att spela safe hela tiden. Då vinner man ingeting. Gillar när folk våga spela för att vinna! Kolla på John Klingberg och andra av våra spelande backar där borta!
Intressant vinkel, kan dock tycka att assisten förtjänar att benämnas som den som gjorde att vi tog oss upp i SHL.
Men är det inte sådana aktioner som krävs i en sport när man gärna talar om "små marginaler" och som skiljer agnarna från vetet?
Bernhardt står för liknande aktioner hela tiden, exempelvis när han håller i pucken lite extra och lurar in motståndaren vilket skapar extra utrymme för medspelare.
När han lyckas är han briljant (vilket han gör 9 av 10 ggr) men när han misslyckas uppfattas han som "nonchalant".
Trilske: Ingman var enstaka centimeter från att skjuta upp djurgården. Hans. Backhand i PP i match 7 innan södergrans 2-0mål hade lika gärna kunnat bli vårt fall. Ingman är en säkerhetsrisk över hela banan
Är egentligen rätt likgiltig till båda i SHL, tycker bara det är fascinerande att de värderas så olika.
Rent krasst var väl Ingman en av våra mest pålitliga backar under grundserien men efter slutspelet verkar han inte vara vatten värd trots att han förmodligen led av någon skada.
Berg däremot har några fina omgångar i höstas som verkar leva kvar i minnet.
Jag kan ju minnas fel men jag tycker han, överlag, var en betydligt större säkerhetsrisk.
Trilske: och Ingman lever på att han är från stan. Båda har olika uppsidor och svagheter. Jag håller Bergs högsta nivå som han har visat upp hos oss högre än ingmans. Sen att Berg är yngre och utvecklingsbar är en bonus
okej så brickley stannar, får hoppas han blir bättre med två fötter istället för en :)
med rubins, rundblad, bernhardt, brickley och folin (!) så är det väl okej, fortsatt stort tveksam till näsen, men det går förhoppningsvis att åtgärda under säsongen, men tänk en sustr på detta :)
det har slutat pratas om att august berg ska lämna för övrigt, vet inte om modo vänt i frågan
Han ville absolut prova sa Hinken. Han gick väl på sprutor, Sedan när det släpper kan man knappt gå. Han är nog inte den förste och inte den sista heller som gör så under ett slutspel. Det fanns ju en i andra laget som förmodligen också gick på sprutor?
KB: Nej, det är helt omöjligt att åka med stukad fot. Får ingen stabilitet och det gör så in i helvete ont. Sedan kan jag tycka att man borde plockat bort honom tidigare med tanke på hur hämmad han var, men det är svårt för en person på sidan om att veta hur diskussionerna gick.
hompa90: Enligt Hinken om Brickley, Innan intervjun är över passar Henrik Gradin även på att tydliggöra läget kring Daniel Brickley, Nick Halloran och Marcus Vela som var med och tog upp laget.
– Daniel Brickley har kontrakt och kommer att spela här. Nick Halloran har inget kontrakt med oss och kommer inte att spela här. Vad gäller Marcus Vela håller vi på att utvärdera om vi kan få in honom i truppen eller inte, men i nuläget har han kontrakt, säger han.
Kan bli bra med honom!