Nu är ju inte detta något som gäller serien vi nu befinner oss i, men Mora värvar två nordamerikaner, varav den ena har det ytterst bekanta namnet Max Martin😁
Costanza: kan vi behålla det vi byggde upp under hösten, att laget aldrig slutar jobba för poäng, så kan man jobba ikapp underlägen, speciellt mot på pappret bättre lag som slappnar av i ledning. Jag har en stor förhoppning att det är så vi kommer spela.
MoDo vill inte kvala så de kommer köpa sig en tiondeplats. Hoppas att Foppa öppnar Plånkan nu. Tycker att den där miljarden han har på kontot kan börja röra på sig. Hinken & Widebro behöver ju lite flis..
SKiLMY: tror inte det handlar om övertro på spelarna. Tror mycket det handlar om att ni har rätt många på kontrakt, och det kostar en hel del för att bryta, sen att fylla på.
Lär nog dyka upp mer spelare under säsongen med beroende på hur det går och vart ni ligger..
SKiLMY: MoDo ska inte ha nån övertro. Då måste dessa spelare dra. Tycker ändå att MoDo varit kloka och tagit in spelare som har högre potential redan i HA. Brickley och Södergran har lirat AHL som exempel. Walli vill lira högre och får nog både lön och en plats där.
Costanza: nu har vi ju ett bättre lag än när vi mötte Skellefteå i försäsongen i fjol, men det var ju en överlägsen match av gubbarna med 6 fingrar. Nu är det ju visserligen inte de vi ska slåss mot, men lite orolig är jag att man har en övertro till våra hockeyallsvenska spelare.
snowden: Tycker MoDo ser bra ut. Börjar bli lite väl taggad även om motståndarfans tycker att vi är skit. Draken lyfter i motvind. Stark galen talangfull grupp som kommer kämpa för varje 3p.
Norlinder är på väg hem till MoDo om han kan snicksnacka klart med kostymmupparna där borta. Montreal har många andra talangfulla backar som går före. Det gör sen att att backuppsättningen hos MoDo håller riktigt bra klass.
Nä.. Jag håller med. Gradin har själv sagt så, Men om hittar han en rightare så är det en fördel, Men det är inget måste har han sagt: Jag är av samma åsikt kring backar också!
{5647}: Norlinder hånas därborta i Montreal som dyr 13-14:e back. Skulle bli en fin tvåvägsback hos oss. Kan även vara en tokoffensiv. Det vet vi. Han är välkommen hem i alla fall. MoDo kommer inte att vika ner sig, det är nog rätt klart. Plånkan finns där.
Silly: Ja, det är något bättre med rightare, men med tanke på att vi hade en förstakedja med bara leftare och en andrakedja med bara rightare och ändå gick upp tycker jag att man kan döda den diskussionen en gång för alla. Vi kommer aldrig köpa en spelare bara för att denne skjuter åt ett visst håll. Det är i regel snäppet bättre med en blandning i en kedja (framförallt gällande pp), men det kommer inte styra våra värvningar.
KB: Intressant lirare i samma liga som Heppo. Tror att han, Heppo och Dima väntar in ett envägskontrakt. MoDo plockar upp det som blir kvar. Sen blir det SM-guld!
Silly: Skulle en till Lett kunna vara intressant? Från Expressens Sillyrum:
”Men det finns andra spelare som ligger på den skarven mellan NHL-kontrakt och spel i Europa. En sådan spelare är lettländaren Rudolfs Balcers. Han gjorde succé i VM med nio poäng och har spelat ut sitt kontrakt med Tampa Bay. Förhoppningen är att VM-succén ska leda till att någon NHL-klubb nu nappar och erbjuder ett kontrakt på free agent-marknaden i början av juli. Blir det inte så, då kommer han dock inte behöva oroa sig för att vara arbetslös. Flera SHL-klubbar ska ha aviserat intresse för honom om så inte blir fallet. Det är med andra ord en spelare som mycket väl kan dyka upp på SHL-arenorna i vinter om någon NHL-klubb inte väljer att lägga beslag på honom.”
Paninaro: Sedan är det inte alls omöjligt att det går riktigt bra de första omgångarna, då kan de leva på en massa adrenalin och entusiasm. Men sett över hela säsongen kommer det jämna ut sig. Det har vi ju sett exempel på tidigare.
Bad_Brett: Har också tillit, men man ska inte glömma att detta är blott andra gången som Karlin är SHL-coach och den första sejouren slutade med sparken. Det är en annan sak att coacha ett SHL-lag och det kommer bli lärdomar även för firma Karlin & Gradin.
Brander: Exakt. Och man blir faktiskt lite småirriterad när andra lags supportrar (mest Tikare) skrivit jag vet inte hur många ggr som helst att vi MoDoiter kommer få ett bryskt uppvaknande till hösten. Näää, vi är högst vakna med tanken att vi kommer få rejält jobbigt. Men med en förhoppning om klara oss kvar, och helst slippa kvala
{7043}: Det är klart att det kommer bli ett tufft första år. Jag tror de flesta här inne på forumet är inställda på att MoDo kommer harva i botten men samtidigt optimistiska när det gäller att hålla sig kvar i SHL.
{7043}: Malmö 90-91 😂 sen kanske man kan tycka att Leksand 13-14 inte hade det men där fanns en spänning inför. AIK 10-11 men kanske samma där, Fasth var mkt bättre än någon kunnat ana.
twitter.com/agentrosell/status/1671768419446796290?s=46&t=QG6MtJi-5aNol6xeaFhCTQ