1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 500961 inlägg · 4187 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Enligt Höken verkar det vara O'Regan som är klar för oss.

SPOODI:
Både jag och Costanza är snett ute Mao 😜

KarateKing700: Det är nog inte helt omöjligt med Grimaldi. Att han fortfarande inte har fått något try-out borde indikera någonting.

KarateKing700: dö inte det är aldrig bra att dö

Är det Grimaldi som är klar då dör jag 😍

Tarasov: tog en snabbtitt på internet på lediga högerfattade nordamerikaner under 180 cm och utbudet är skralt om vi dessutom lägger till att dom ska producerat på en hyfsad nivå tidigare. det är dom tre vi har pratat om tidigare, plus justin azevedo, gammal center och (tacka vet jag copy paste) Jaedon Descheneau som varit i brynäs och malmö med blandade resultat

SKiLMY: kan det vara Theoren Fleury som snörat på sig rören igen?

Tarasov: liten i ishockeytermer måste ju vara under 180?

SPOODI:
Jag tänker ”liten” = under 175

Costanza tänker liten = under 190

Monno: Berdard är klar 😎 liten högerfattad Nordamerikan 😂

Några spelare som har skrivit try-out kontrakt i NHL.

Tarasov: Typ aldrig sett han dela rykten tidigare. Så mest troligt finns substans. Han skulle inte dela bara för att.

Sen står det ju "troligen klar idag". Vilket man kan tolka som att inget är påskrivet så det kan fortfarande skita sig.

Markus1212: Komsi komsi Rocco.

Tarasov: det är å andra sidan inte han som skriver utan han har fått ett meddelande av nån, så trovärdigheten blir lite svår att avgöra

hur som helst, skulle det stämma och beskrivningen sitter ligger väl greco nära till hands om hans skada är under kontroll

SKiLMY:
Alfred hemsk känns som relativt trovärdig.

SKiLMY: Grimaldi känns som en utopi! Men hoppas kan man

SKiLMY: Danny O'Regan då kanske.

Vet inte hur troligt detta är, men slänger in den.
Uppladdat:

500x0-img4753.jpeg

{5647}:

Fullt förståeligt att man ser honom som en legoknekt i och med uttåget.

Men tycker kritiken faller rätt platt när man ser argument som att man inte hade velat ha honom i ett allsvenskt lag, tar energi från laget, filmar etc när man har Rödin i laget som dels är en ännu större filmare samt inte direkt är ansiktet utåt för att sprida god stämning...

Jugge: Det stämmer dock bara om Karlin inte kan få honom att bli ödmjuk. Jag tror att han skulle ha bättre förutsättningar för att lyckas med det än Manner. Självklart då med stöd av ledande spelare och de andra tränarna.

Men, jag vill inte ha Timashov och ville inte ha honom når Brynäs tog honom heller.

{5647}: ”Samtidigt kan spelare mogna och vissa coacher är duktigare på att hantera sådana spelare också. Ta Dahlen som varit en rätt lat spelare, men år för år har han börjat träna hårdare och även blivit mer fokuserad defensivt.”

Visst är det skillnad på den Timashov som spelade i modo tidigare mot spelaren idag. Men skulle ni värva han idag så får ni ju spelaren som var i Brynäs. Verkar som en del här tror han är ”ung och lovande”, killen fyller 27 år om ett par veckor…

Rätt svagt försvarsspel av veronneau där som låter friberg vrida upp och ta avslut på forehand.

{5647}: Han friades alltså för att man inte kunde bevisa att det var med avsikt.

Hade det skiljt ett mål hade man ju kunnat köpa att han gick på avslut men jag vill minnas att man låg under med flera mål, så hans uppsåt var ju ganska tydligt.

Trilske: Dåren i Umeå anmäldes för att hon sköt slagskott mot ett par HV spelare långt efter avblåsning, men han kom undan. Det kan bli en friande dom.

Jugge:

Har väl iofs aldrig hänt att man kommit undan när man väl har hamnat på disciplinnämndens bord, så det stämmer nog. Dum fråga, mao ;-)

Trilske: ”Jag är inte lika säker, fälldes han för denna?”

Vill minnas att det blev böter ja. Men kan minnas fel.

Heyerdal:
Josh Leivo är klar för KHL, så ingenting där. Tyvärr.

Olli Nomadinen : stämmer!

Jugge:

Samtidigt ligger det en klubba efter isen också, som jag gissar att han vill undvika att trampa på. Men det är nog inte helt lätt när man har en klubba mellan benen.

Jag är inte lika säker, fälldes han för denna?

Trilske: Visst är klubban mellan benen, men det är ju en grym förstärkning/filmning också.

Jugge: Samtidigt kan spelare mogna och vissa coacher är duktigare på att hantera sådana spelare också. Ta Dahlen som varit en rätt lat spelare, men år för år har han börjat träna hårdare och även blivit mer fokuserad defensivt.

Är Grimaldi nutidens Darren Haydar? Han kommer aldrig att spela i Sverige

Trilske: helt sant, han har ju sagt själv att NHL är hans mål och han kommer definitivt få ett kontrakt i nåt av de sämre lagen, Arizona tex är nog villiga att chansa. Så det är bara att glömma.

Trilske: Visst är det så att Sampas SHL-debut sker mot oss nästa lördag? 🤔

Sigge:

Puljujärvi i shl känns väl ungefär lika osannolikt som ahl-inventariet grimaldi i europa.

Jugge: I agree, he is a freelancer who can create chances for himself due to his speed, but he does not generate a lot for his teammates. He is a good player but he is not a player who can carry a line or a team. Good, not great. Anyway would be a great addition considering the level of Modo's forwards.

Jugge:

Är väl rätt många toppspelare i ligan som har en "filmarstämpel"? Everberg och brome bl.a.

Verkar vara svårt att tvätta bort den om man väl har gjort bort sig.

Tog första bästa anmälan och detta disciplinärende på timashov är ju t.e.x. rätt obegripligt.

www.shl.se/article/6309alf25-403dd/view

Olli Nomadinen : Jag tror att Timashov skulle kunna göra det bra i ett topplag, typ Växjö. Nu tror jag inte JJ är det minsta intresserad av Timashov, då han inte passar för Växjös hockey.

Men i ett bottenlag, som tidigare Brynäs och nu modo, funkar inte Dima. Där varje poäng är livsviktig kan man inte ha en spelare högt upp i laget som är ojämn, tar mycket energi från gruppen och filmar i tid och otid.

Att jag säger ovanstående har inget med att jag är bitter över att Timashov inte följde med Brynäs ner i HA. Jag ville inte ha killen kvar, oavsett serietillhörighet. Det säger ändå en del tycker jag…

SuneMangs: En finsk superkedja med Ranta - Ruohomaa - Puljujärvi hade inte varit helt fel.

SuneMangs: Du kan bli väl tipsa att vi är världens bästa lag och alla vill spela i MoDo!

Tarasov: Jag är faktiskt kursare på högskolan med Puljujärvis kusin. Ska höra mig för om han kan fråga Jesse vad han känner för en eventuell övergång MoDo 😉

Bad_Brett:
Välkomnar, skulle även välkomna ”hemska 2 pack bertil” till forumet 😝

Tarasov: Men för i... du kan ju inte gratta "Modaah fhaan" till forumet. I såna fall byter jag namn till Lil' Bhaadd Bhrett".

Modohfan:
If the choice is Been between them
I would also prefer Puljujarvi. 😀

And Welcome to the forum!

Tarasov: I would prefer to bring Puljujarvi, he would be a star in the SHL. And next year maybe Alexander Nylander haha.

Olli Nomadinen : Har man en bra mental coach i föreningen så hjälper det mycket med ”problemspelare”. Jag är bekant med en som har både jobbat med Malmö och är numera i Frölundas organisation som mental coach. Hon hade bl.a Rasmus Andersson i Malmö som är i samma ålder som Dima. Han hade problem med humör och när det inte gick hans väg så gav han så smått upp. Han spelar numera i Calgary flames och en av de största anledningarna varför han har lyckats i NHL är faktiskt hans mentala coach han hade i Malmö. Den mentaliteten han tog med sig dit har hjälpt han mycket.

Jag säger inte att Dima är RÄTT spelare för Modo men hade han fått lite mer guidning vid sidan om så kanske han hade varit en krigare på isen och vuxit till en spelare folk älskar.

Confusius: Jag gillar dig!!

Olli Nomadinen : Typisk läktarcoach om du frågar mig.

dempa: Ja hans Modokunskaper ifrågasätter jag inte men hockeykunnandet är jävligt begränsat

« · 2567319 · »