1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 499390 inlägg · 4183 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Sigge: Ja, kan vara bra att slå i betonggolvet och sen slappna av och bara lira med axlarna nere. Minns när Foppa efter 8 poänglösa matcher blev uppkallad till Coloradokontoret och tuffe Crawford sa: "What are you doing? Start playing!"

Costanza: Jag tror att Bernie bara kommer bli bättre och bättre nu framöver. Vi såg ju vad som hände när han kämpade för att slippa spela i Timrå. Vad kan hända när han ska försöka rädda MoDos kontrakt?

Bra betyg till MoDo och Ö-vik att behålla 08:an Kung Bernie med flickvän. Tyder på att klubben och stan gör ett bra jobb med att få spelare att trivas utöver lönen såklart.

puffe: men varför är det så jääääävla torrt iår???

{9315}: att hitta en Kuusela 5 i tolv händer nog aldrig mer i min livstid. Tror vårt allsvenska gäng får tuffa på, förhoppningsvis hittar dom känslan från ifjol

Bad_Brett:
Pengaregnet

grimiss: Jag hoppas att vi är klara med att finansiera vår trupp med hjälp av våra tidigare spelare.

{9315}: undrar hur hårt Foppa håller i stålarna? Förstått att han har tät kontakt med hinken. Måste vara svårt läge om hinken uppdaterar att de har en svindyr klassspelare på köpet och Foppa vet att han kan betala kalaset utan att det märks i hans plånka

Bad_Brett: Sponsorer trycker givetvis på om deras affärsmodell håller på att gå i stöpet, också därför många är villiga att skjuta till medel för att man ser en vinst på det i slutändan.

Ja nä Hinken har ett berg att bestiga, men är det någon gång han verkligen behöver leverera så är det nu och 2 veckor framåt.

Bad_Brett: jag tror ekonomin är det minsta problemet, behövs det mer stålar så tror jag det löser sig, hittar hinken är riktigt bra spelare som vill hit men det kostar några lappar extra så ställer säkert någon upp om widebro stängt kassaskåpet. tuffare att hitta en eller flera bra spelare som också vill till modo, med andra ord värderar pengar högt.

kan tycka att det finns ett lockbete att få mycket speltid, men samtidigt... kom hit, du får spela med en svag center i ett lag som inte kan göra mål. det är inte hinkens pitch men agenten kanske lyfter ett varningens finger

{9315}: Aha! Ja alltså som sagt, han har verkligen inte träffat rätt men tror också det är en sjukt svårt sits att vara i.

Gavelo: Det intressanta blir att se hur länge sponsorerna sitter lugnt i båten. Gissar att det finns ett antal företag som gärna ser att MoDo håller sig kvar i SHL nu när man äntligen är tillbaka.

{9315}: Jag har aldrig sagt att han snålar sig, däremot säger jag att om det öppnas upp för en Gardiner/pulijärvi typ så hoppas jag han lastar in det som behövs och inte snålar bort sig.

grimiss: exakt. i oregans fall erkände han att han inte sett honom på plats och att det var något som var ett undantag baserat på situationen modo var i då

grimiss: Puljujärvi verkar ha det jobbigt i AHL. Töm kassan på honom så har vi någon som kan göra mål

{9315}: ändå fått intrycket att han varit och är mycket noggrann och kollar på sjukt många matcher. Det är jävligt svårt att träffa rätt. Hoppas han ändå har justerat något i scoutingen. Gissar dock att han i det här läget bara är intresserad av en spelare som garanterat är spets och snabbt kan komma in och leverera. Sjukt tvek till att ta in en transatlant i det här läget om han inte är inkörd på stor rink.

Gavelo: förstår inte riktigt vad det argumenteras emot, vi vet att modo har åtminstone bortåt 2 miljoner att spendera, vi vet att hinken letar dag och natt efter en ny forward. det finns inget belägg för uttryck som att snåla sig kvar som flera personer har uttryckt

däremot toppen om han är mer noggrann nu än vad han varit tidigare under säsongen, det sista modo behöver är en ny oregan eller hutsko. den eller dom spelare som kommer in behöver träffa, annars kan det i ärlighetens namn kvitta

Robalob: Vi vet vilket jävla råttbo det är i allsvenskan toppen och att lyckas ta steget upp är riktigt svårt.
Modo bör undvika detta till nästan vilka kostnader som helst.
Det är verkligen inte tid för att snåla sig ur detta och det är heller inte tid att skeppa spelare för att hoppas att kärntruppen ska klara det.

Hinken har misslyckats kapitalt med flertalet av årets spetsvärvningar och nu måste han jobba övertid på en skral marknad för att reda ut problematiken.
Gissar att man ligger hårt på Reid Gardiner som man scoutat tidigare.

Costanza: Som jag skrev tidigare i januari så behöver vi pytsa upp för bra gubbar, och givet bättre att göra det så tidigt som möjligt när spetsvärvningarna inte gör det dem ska, tyvärr, i mina ögon får det kosta vad det vill med tanke på vad man förlorar på att åka ut.

Silly: Fan, du vill dra kortet mer än Tarasov och George!

Gavelo: eller hur! Ha sagt flera ggr att bra spelare finns oupptäckta i Tjeckien lige 1 . Gradin not so match.

Gavelo: eller hur! Ha sagt flera ggr att bra spelare finns oupptäckta i Tjeckien lige 1 . Gradin not so match.

Silly: näe MoDo är så klappkassa i BP så vi behöver inte honom å skapa mera bp!

Silly: Vore dock klädsamt om vi kunde värva annat än amerikaner.

Costanza:

Vi behöver elaka MUSKLER!

modomille: Bernie sänder bra signaler ikväll och vi ligger inte sist. Det tar vi med oss och hoppas att vi kan plocka viktiga poäng framöver. Nu har man fattar att det inte kommer bli så lätt :-)

modomille: Bara Big D kvar då. Känns verkligen som det vore viktigt att ha kvar honom vid fortsatt SHL spel. Då vet vi att vi har en center som kan leverera på SHL nivå åtminstone. (+Sam då, men han gör sig bäst i 3e, inte samma offensiva uppsida)

modomille: Länge leve Bernie i 2 säsonger til!. Kul med en bra nyhet och att han älskar MoDo mer än mig dessa dagar.
Uppladdat:

500x0-bernie_2.jpeg

KB: Hade börjat bli lite orolig att man inte skulle förlänga med Bernhardt så ruggigt fina nyheter det här. Hade gjort lite ont att se han spela någon annanstans.

TickledDonkey: Vi kör vidare här. Härligt med Berra på två år till.

Tycker vi har en bra grund med Rundblad (om han fortsätter så här), Bernhardt och Näsén. Sen behöver det förstärkas om vi är kvar.

JoJo2613: Tycker Gradin är så jäkla lik Morgan i Ullared i intervjun på Instagram😂

JoJo2613: kul med bernhardt. nu känner jag starkt att det får vara nog med nya kontrakt till resterande backar i truppen om det blir shl nästa säsong. ska modo ta nästa steg så behöver det bli bättre och jämnare kvalitet

Keriksson:

Ja, han kan inte gå till nått Shl lag, läste jag nånstans.

modomille: folk har väll kanske mest "yrat" om värvningar han redan gjort där ytterst få slagit väl ut.

Vi har också varit på Komarek i VIK men dom vill ej släppa honom. Så nu kan folk sluta yra om att Hinken inte gör något.

JoJo2613: Kung Bernhardt!

JoJo2613: Skicka Hutsko till Brynäs för att förstärka dom.

Randy Marsh: Läste precis det också. Så slänger in länken till expressen här.
Riktigt synd att Hutsko inte fått det o fungera i SHL men satan vad han skulle åka skridskor runt alla i HA.

TickledDonkey:

Enligt Sanny och Svenssons podd så ryker Hutsko nu. Sedan förlänger man med David Bernhardt med två nya år.

{9315}: AIKs norrman Normann kanske skulle vara ett alternativ som 2a bakom Lassi nästa säsong, om vi håller oss kvar.

vet inte om tråden är den rätta, men op och theo ansluter till laget imorgon

modomille:

Att du inte förstår vad jag menar med "borra ner skallen" när jag talar om en spelare som södergran, som åker och borrar ner skallen och kör någon sorts enmansshow utan att det resulterar i något av värde.

Att den liknelsen flyger över huvudet är rätt anmärkningsvärt.

Det är min definition av alibispel i alla fall, men där har vi uppenbarligen olika definitioner av vad "alibispel" innebär.

Vet inte riktigt vad som gör dom till "primadonnor" dock, att dom inte smäller på i den utsträckningen du förväntar dig?

Trilske: skulle bli sjukt förvånad om inte Alvarez går in och levererar direkt.
Skulle Hinken mot förmodan lyckas landa ett intressant namn till så är det garanterat 8 matcher papper och stök innan han är spelklar.

Trilske: Är ju där vi är oense. Du tycker att Walli och Södergran är spelare som "borrar ner skallen och kör" medans jag tycker att dom spelar som primadonnor just nu. Det är därför som jag med mitt första inlägg skrev "Börjar luta åt att om vi inte kan hitta någon spets så borde vi ändå ta in någon Alvarez typ som kan bana väg åt O'Regan och Ranta. Man kan tycka att vi redan har två såna typer i Walli och Södergran men dom verkar ju vägra att spela något annat än deras primadonna hockey"

Vilken liknelse är det jag inte förstår? Att Alvarez ska vara någon pudelklok tvåvägscenter som höjer sin omgivning till skyarna som någon Susse och därför så kan man inte jämföra honom som jag gjorde med Walli och Södergran? Tror dom flesta som sett Alvarez skulle säga att han är betydligt närmare Walli och Södergran i spelstil än denna super center (trots att han är ytter) som du försöker måla upp han som.

Trilske: Blir intressant att se Robin McDavid idag, visst spelar han?

KB: finns säkert fler lyckade, Hannes Hyvänen tex en gång i tiden till FBK

modomille:

Jag kanske kunde varit tydligare men jag tycker jag var tillräckligt tydlig när jag målade upp Alvarez som en spelare som höjer sin omgivning och Walli och Södergran som spelare som "borrar ner skallen och kör".

Förstår faktiskt inte hur det kunde tolkas på något annat sätt än att:

1) Alvarez höjer sin omgivning
2) Walli och södergran är mer "one man show", spelare som "tutar och kör"

Men om du nu är av åsikten att Alvarez är en powerforward så är det klart att du inte förstår liknelsen.

Med det sagt så har jag inte superkoll på Alvarez, så jag kan vara ute och cykla. Men känns ändå som en spelare med annat hockeysense än både walli och södergran.

Frontschwein: 4700 spänn är ju allt TIK har kvar på kontot! Snart måste Boyce köra ismaskinen..

Trilske: Jag anser att Walli och Södergran har blick för spelet? Vart får du det ifrån? Jag poängterade bara att man kan ha båda delar.

Greenwolper: blir vinst eller oavgjort idag. Spelade 4700 spänn på säker modoförlust. Synd oddset var så jäkla lågt.

« · 2642629 · »