Precis. Skillnad på vem som gör det. Dessutom är det ju alltid då en spelare skadas som en konsekvens av en tackling det ska rendera i 5+20, men det räknas tydligen bara om det är en Modospelare som står för tacklingen.
Nikki: Nu ser jag inte matchen, men det lät på webradion som att de båda situationerna var ungefär lika fula, men den ena kostade bara två minuter och den andra 5+20
Modo som släpper in för många puckar och backar som inte kan ta pucken och forwards dom inte kan göra mål och tränare som inte kan gör det bästa för laget och klacken som är SKIT DÅLIG
NuMo: Man har ju gått ut och påstått innan säsong att man har ett av hockeysveriges bästa försvar och när det väl bär till så har man ungefär lika mycket rörelse och kommunikation mellan backarna som det är mellan de svarta gummiringar man använder för teknikövningar på träningarna.
Vilken himla otur att man inte åkte med till Skellefteå...
NuMo: Säger det igen. Modo har torkad honung under grillorna. Finns ingen fart alls i deras spel. Det i kombination med att man har seriens tröttaste försvar bådar inte gott.
Får verkligen hoppas att artistarna speedar upp laget eller i alla fall har med sig annan speed som cola eller sånt.
NuMo: Tycker det låter på webradion som att i stort sett hela MoDo agerat rundningskoner under de första 10 minuterna, men att Bojan räddat laget vid ett par tillfällen.
Paddan: Tommy Wargh har inte startat förtroende ingivande. Han var den som Söderberg rundade vid målet och sen dess har han agerat rundningskon i varenda byte.
Frisco: Själv har jag också en egen hockeyresa. Tyvärr ville reseledaren Arne inte säga vad resmålet var, och Ankan var inte heller så snacksalig. Men restiden är väl beräknad till, näst in till försumlig och avståndet är: krypavstånd från sängen.
Paddan: Troligen har de bjudit med honom upp till Schtaan för match. Jag ska nog anordna en egen hockeyresa imorgon. Samling i Örnparken 12.45. Sedan promenad ner till Arenan för J20. Gratis.
Verkar vara ett moget gäng. Undrar vad de har för inträdeskrav. Förmodligen måste de ha ngn sorts övre IQ-gräns, i alla fall...80?