Hmm...något för språkvetarna på gästboken att klura ut, tror jag. Tur att Kräkångersnoret aldrig var en expansiv förort i norra Sthlm med behov av bra kommunikationer.
Tycker det är synd att en stad som vuxit med några Övik enbart har invigt en ny tunnelbanestation på snart 20 år. Men det ena kanske har med det andra att göra? Svårt att hålla en stad vacker om folk skulle tillåtas bo där.
Visst är den viktig! Jag tycker den relaterar lite till Friscos och Dream Teams diskussion om webradion, liksom för att ytterligare späda på och visa hur sjuk världen är med alla förseningar hit och dit, som dessutom aldrig är regelbundna... ;)
Idag pratade jag med en kille (ursprungligen från Karlstad) som var så nöjd med sin nya lägenhet i Jakobsberg, för "det är bara fyra kilometer till pendeltåget!". Galet, säger jag.
En gång när jag skulle åka 9:ans buss så var den en minut sen. Jag uppmärksammade också att 4:an gick ca. 30 sekunder för tidigt. När jag nästa dag skulle åka med samma buss, på samma tid, så gick 9:an precis i tid, medan 4:an inte ens hade kommit till hållplatsen!
Dream Team: Nån gång när sportradion haft sändning från matchen jag lyssnat på via webradion har fördröjningen varit 10 sekunder. Nästa period har det varit ca 1,5 minuter. Med två datorer uppkopplade på samma uppkoppling har det skiljt 30 sekunder mellan dessa för att vid uppdatering på båda skiljt 15 sekunder åt andra hållet.
65Selander: Samma för mig med livehockeyn. Kör själv med 10 Mbit/sek och ändå ligger man efter. Men det har säkert att göra med komprimering och såna grejor.
Dream Team: Jo det är ungefär som jag lyssnar på Hockeylive här på jobbet och vi har en fetlina (Sunet) likt förbannat så ligger jag efter med 1/2 minut.
Jo, men jag hade just en besökare som inte hade varit inloggad sedan igår eftermiddag, och han plöjde då igenom alla inlägg. Det handlar om motivation, tror jag! ;)
Nejdu, det är nog vår nya målvakt. Har hört att han har en strålande målvaktskarriär bakom sig, men en medelmåttig karriär som d****e i en sport jag inte törs nämna här på gång för tillfället...
(Tur att någon har lärt Frisco att göra text med bild i...)
NuMo: Efter att ha funderat ett tag så måste jag ändra min uppfattning. Karln är ju en veritabel spelanalfabet, det kan inte vara läsglasgon. Kan det vara en ny variant av svetsglasögon?
Hmm...något för språkvetarna på gästboken att klura ut, tror jag. Tur att Kräkångersnoret aldrig var en expansiv förort i norra Sthlm med behov av bra kommunikationer.