1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505323 inlägg · 4102 ämnen

Snygg banner.

« · 375248 Till forumet

Sv: Snygg banner.
Frisco:

Hmm...något för språkvetarna på gästboken att klura ut, tror jag. Tur att Kräkångersnoret aldrig var en expansiv förort i norra Sthlm med behov av bra kommunikationer.
Kommentera

Björn VII: Skickar med en trevlig länk där man bland annat kan läsa varför det är ett mellanrum mellan Hallonbergen och Kista på tunnelbanekartan.

Undrar förresten varför det inte byggts nån station norr om Akalla?

w1.857.telia.com/~u85707614/docs/h.htm
Kommentera

westerlind:

Tycker det är synd att en stad som vuxit med några Övik enbart har invigt en ny tunnelbanestation på snart 20 år. Men det ena kanske har med det andra att göra? Svårt att hålla en stad vacker om folk skulle tillåtas bo där.
Kommentera

westerlind:

Jag har bott i Rågsved i ett år, så jag vet... :)
Kommentera

westerlind: Haha. Skicka fakta om tunnelbanor till Staden som byggde vagnarna?:-)
Kommentera

Björn VII: Ja.
Kommentera

westerlind:

Stockholm, var det den där staden som folk flyttade till på 1900-talet?
Kommentera

Vallin: Är du sugen på regelbundna förseningar, så ska du testa gröna linjen i Stockholm.

(Fakta för modoiter: gröna linjen=tunnelbana)
Kommentera

Dream Team:

Tänk jag som sitter hemma med 56K modem då, funkar det med, fast det blir ju som i eftersändning
Kommentera

westerlind:

Visst är den viktig! Jag tycker den relaterar lite till Friscos och Dream Teams diskussion om webradion, liksom för att ytterligare späda på och visa hur sjuk världen är med alla förseningar hit och dit, som dessutom aldrig är regelbundna... ;)
Kommentera

Lumber Jack:

Fast inte sen man slagit en flaska i huvet på chefsturken så han får åka ambulanshelikopter till Umeå.

Dessutom är inte Flata min by!
Kommentera

Vallin:

Bara att kalla sin by för Flata säger väl det mesta, men man får ofantligt stora pizzor där vill jag minnas.
Kommentera

Vallin: Haha, viktig diskussion det här - eller vad säger du LJ?
Kommentera

westerlind:

Jag ljuger inte. Han sa precis så. Sedan kan ju han ha varit förvirrad, men det gör inte mig till en lögnare... ;)
Kommentera

knaskamilla: Äh, nu ljuger du igen - pendelstationen ligger i Jakobsberg. Tro mig, jag åkte förbi den för tre timmar sen.

PS. Skulle han ha 4 km så bor han nog i Hässelby, Akalla eller Tensta.
Kommentera

westerlind:

Fast det var ju nian jag skulle åka med, men det gör inget, jag kan gå från Lövsta också. Som sagt, "- Är man från Frösön så går man långt."
Kommentera

westerlind:

Idag pratade jag med en kille (ursprungligen från Karlstad) som var så nöjd med sin nya lägenhet i Jakobsberg, för "det är bara fyra kilometer till pendeltåget!". Galet, säger jag.
Kommentera

Vallin: Jamen missar du 4:an, så kan du åka med 1:an - fast då får du gå från Valla centrum. Men det gör inget - Är man från Frösön så går man långt.
Kommentera

Frisco:

En gång när jag skulle åka 9:ans buss så var den en minut sen. Jag uppmärksammade också att 4:an gick ca. 30 sekunder för tidigt. När jag nästa dag skulle åka med samma buss, på samma tid, så gick 9:an precis i tid, medan 4:an inte ens hade kommit till hållplatsen!

Underlig värld vi lever i... ;)
Kommentera

Dream Team: Nån gång när sportradion haft sändning från matchen jag lyssnat på via webradion har fördröjningen varit 10 sekunder. Nästa period har det varit ca 1,5 minuter.
Med två datorer uppkopplade på samma uppkoppling har det skiljt 30 sekunder mellan dessa för att vid uppdatering på båda skiljt 15 sekunder åt andra hållet.
Kommentera

65Selander: Samma för mig med livehockeyn. Kör själv med 10 Mbit/sek och ändå ligger man efter. Men det har säkert att göra med komprimering och såna grejor.
Kommentera

Dream Team: Jo det är ungefär som jag lyssnar på Hockeylive här på jobbet och vi har en fetlina (Sunet) likt förbannat så ligger jag efter med 1/2 minut.
Kommentera

Dream Team:

Är det du som har fått ärva westerlinds gamla vedeldade dator?
Kommentera

65Selander: Hehe.. det är jobbigt när det tar en halv dag att skicka ett meddelande här på SpS. Ville bara förtydliga det du skrev.. =)
Kommentera

knaskamilla:

Ja, eller om man är beredd att ta skiten man får om man tar upp en sak som redan är belyst... ;)
Kommentera

65Selander:

Grym länk! Den ska jag bokmärka!

Förresten är jag inte från Strömsund! Bara för att jag råkat bo där medan jag gick gymnasiet. Det är fanimig stället Gud sket ut ur röven...
Kommentera

65Selander, Vallin: Google och Eniro (Evreka) är samma sak. Söker man på Svenska så kommer det fram 1 träff på båda ställena.
Kommentera

Dream Team: Förstår att bredbandet i Timrå går via Tonga öarna med tanke på ditt sena inlägg
Kommentera

Vallin:

Jo, men jag hade just en besökare som inte hade varit inloggad sedan igår eftermiddag, och han plöjde då igenom alla inlägg. Det handlar om motivation, tror jag! ;)
Kommentera

Vallin: "Utan arbete blir det inget bröd i munnen."
Kommentera

Frisco: Själv så nyttjar jag Fabror Google.

Men det är nog inte lätt om man är från Strömsund heller ;-)
Kommentera

Frisco:

Jag har tyvärr datamognad 1.
Kommentera

knaskamilla:

Går man och lägger sig före midnatt så har man ett drygt jobb att läsa igenom det man missat... :)

65Selander:

Tackar!
Kommentera

65Selander: Jepp. Söker man på Evreka tar det ca 1 sekund innan man hittar svaret.
Kommentera

Vallin:

Du borde ha läst igenom nattens inlägg, hörru... ;)
Kommentera

Vallin: På A svarar jag, "Utan arbete blir det inget
bröd i munnen."
Kommentera

"Hej, jag är en banner och en jävligt snygg sådan"

Eller? :)
Kommentera

Frisco:

Jaha? Vad betyder det då?
Kommentera

Vallin:

Det står: Sine labore non erit panis in ore
Kommentera

NuMo:

Det är frågan många ställer sig, särskilt vi som bara har hört rykten och inte sett det på riktigt.
Kommentera

knaskamilla: Hmm, jag vågar nästan inte tolka det där. Du**re i en annan sport. Är det möjligt?
Kommentera

NuMo:

Nejdu, det är nog vår nya målvakt. Har hört att han har en strålande målvaktskarriär bakom sig, men en medelmåttig karriär som d****e i en sport jag inte törs nämna här på gång för tillfället...

(Tur att någon har lärt Frisco att göra text med bild i...)
Kommentera

NuMo: Efter att ha funderat ett tag så måste jag ändra min uppfattning. Karln är ju en veritabel spelanalfabet, det kan inte vara läsglasgon. Kan det vara en ny variant av svetsglasögon?
Kommentera

Pål Emik:

Det är LÄSGLASÖGON. Det är med dem han läser spelet. - En tränare således.
Kommentera

Frisco: Varför har han i sådana fall skyddsglasögon?
Kommentera

Pål Emik: Det kanske är den nye tränaren?
Kommentera

Snygg banner.
Är det vår nya målvakt, han med tomteluvan?
Kommentera

« · 375248