Vi har genomlidit 2 fiaskon på kort tid nu och troligen är Hinken o Karlin fortfarande kvar när domaren blåser till spel i morgon. . Tid att besinna sej och ladda om nu. Backsidan kommer fortfarande att vara lövtunn, så dags för anfallare att börja ta mer ansvar i försvarsspelet. Hoppas och tror Werner står i morgon.
Min fromma önskan är följande: Matchstart 15.00, spänstiga kringlor!
Costanza: Hoppas vi bara skrattar åt detta i april, men Måns ska nog inte ställa upp på fler intervjuer i pauserna. Han har rätt i att allt är fel, men sen går han ut och gör samma korkade saker. Munkavle där , minst en vecka
jonsson: Ja målet kanske borde vara att hålla nollan. Även om vi tycker att backarna ser sisådär ut så blir det inte enklare för dem när forwards tror att de kan dribbla och leka med motståndarna. Det är nonchalant och skapar kontringar. För att inte tala om våra bakomryggenpassningar i blindo som vi verkar älska istället för att spela sarg ut.
Tuppen: Jag vet inte men har en känsla av att Modo kommer spela mycket bättre idag. Plattmatcherna på slutet har kommit hemma så jag tror mentalt Modo trivs att gå in i en bortamatch idag. Frågetecken för backsidan dock men tippar 4-3 till Modo
Vikingmodo : Att spela bättre måste nästan vara ett krav vid det här laget. Men förstår vad du menar. Ser man sig själv som toppspelare blir man lätt ego hemma inför publiken och går på 80% - där man mest vill skina med coola moves om man får puck.
För dessa spelartyper brukar det vara lättare att vilja sitta ihop mer som ett lag på bortaplan, där man går in för att göra jobbet.
Zource: aldrig varit okej att skriva att nån ska ha en kula i pannan, men kalla nån "jävla bögen" trodde jag de flesta lärt sig inte heller okej men kanske inte kommit till bönderna från "schlätta" än.
I första hand centrarna, det är deras uppgift, men vem som helst som är bästa lämpad måste komma ner djupare när motståndarna anfaller. Det är helt enkelt understöd, precis lika självklart som man ger understöd när man anfaller.
Dessutom måste vi läsa spelet bättre så vi är på rätt sida i mittzonen när de vinner pucken.
Det här är ju bara elementära saker, men det är just det enkla som vi genar med.
Vi hamnar hela tiden med anfallare som kommer med full fart mot våra ensamma backar och 'ven om det inte blir ett avgörande avslut så hamnar vi sen på hälarna i försvarszonen där alla tvingas jaga ikapp metern de redan förlorat.
Min fromma önskan är följande: Matchstart 15.00, spänstiga kringlor!